Mitä lahjaksi äidille. joka on kaikesta epäkiitollinen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Turhautunut"

Vieras
Joka vuosi yritän ostaa äidilleni hänen näköisensä lahjan ja joka vuosi sama tyly vastaanotto..ei kiitosta saati sitten kehuja. Kun kysyn häneltä pitikö hän lahjasta vastauksena on apaattinen 'ihan kiva'. Olen laittanut hänelle eri vuosina astiasarjaa (villeroy&boch), koruja (aina kultaisia) ja laadukkaita vaatteita.

Veljeni perhe laittaa äidillemme nykyään kirkon ulkomaanavun toisenlaisen lahjan, ovat ilmeisesti kyllästyneet miettimään mikä äitiämme miellyttäisi. Äitini on ollut hyvin näreissään tästä, kun ei osaa edes tätä arvostaa..

Tekisi mieli viedä hänelle vaan kukkapuska ja juhlamokka, mutta en viitsi häntä tahallani loukata tai riitaa haastaa. Mitä siis lahjaksi???? ..niin ja itsetehdyille lahjoille hän ei anna mitään painoarvoa..

En veisi mitään! Jos oikeasti ei halua/tarvitse mitään, niin kortti riittää.. Oletko yrittänyt esim.lahjana viedä häntä syömään ulos, leffaan, konserttiin.. ?Itse ahistaa, kun lapset (ovat siis kouluikäisiä) kyselevät, ja mies myös, mitä haluan joulu/äitienpvä/synttärilahjaksi, ja jos ihan aikuisten oikeesti EN tahdo/tarvitse mitään, niin eikö voi silloin uskoa sen? Jos taas äitisi sitten loukkaantuu siitä, ettei kuitenkaan saa lahjaa, niin se on jo ihan sitten "voi voi" ja kasvakoon aikuiseksi!

Onko pakko viedä mitään? Eikö aikuisten kesken voisi sopia puolin ja toisin, ettei lahjota?
Mä veisin joulukukan ja lasten kanssa leivottuja pipareita ja itse tehdyn joulukakun ja tietty kortin.

Mä en ostaisi tuossa tilanteessa enää yhtään mitään. Itse ostan joka vuosi äidille hänen lempisuklaataan ja isälle marmeladia. Takuuvarma nakki eivätkä he edes toivo sen ihmeempiä. Äiti kerran sanoikin mulle, että kyllä hän varmaan vähän pettyisi, jos ei sitä suklaata jonain vuonna tulisikaan :).

Lahjakortti liikeeseen jossa yleensa asioi esim vaate- tai kenkakauppa, ja pyhien/juhlien mentya sanoisin etta sait tallakertaa tuon, kun tykkaan antaa lahjoja mutta sulle ei mikaan koskaan tunnu kelpaavan.

Samaa mieltä kuin moni muukin, miksi ostaa mitään jos mikään ei kelpaa. Tuhlaa mielummin sekin raha vaikka itseesi :D
Ja mitä äitisi suuttumiseen tulee niin aikuinen ihminen joka on epäkiitollinen aina kaikesta voisi kasvaa aikuiseksi, joulua voi viettää ilman lahjoja, annetaan lahjat lapsille.

Yhteistyössä