Mitä lahjaksi 4- vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Siiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Siiri"

Vieras
Mitä ostaisitte syntymäpäivälahjaksi neljä vuotta täyttävälle tytölle? Ideat ihan hukassa, eikä vinkkiä saa lapselta itseltäänkään. Rahaa käytettävissä maksimissaan noin sata euroa.

Barbeja? Barbien auto?
Poneja? Ponien karuselli?
Pussillakanat, vaatetta?
Annat rahana, vanhemmat voivat ostaa mitä tarvitsee tai sitten soitat ja kysyt vanhemmilta onko jotakin tarpeellista?
Sukset? Luistimet? Muisti /palapeli? Nukkekoti?Zhu zhu pets ja joku talo niille. Riippuu mistä tyttö tykkää.

Siis minä olen tämän lapsen äiti! lapsi on siis saanut etukäteen sukulaiselta rahaa jolla ostaa syntymäpäivälahja. Itse emme alunperin ajatelleet ostaa mitään ihmeempää, kun vähän kaikkea jo on, mutta tuo raha pitäisi kyllä käyttää. Vaatteita on, sukset, luistimet kelkat löytyy jo. Olemme metsästäneet 100 palan palapelejä marraskuusta asti ja niitä ei tunnu löytyvän, joten antaa olla. Nukkekoti on jo, samoin poneja muutama, barbeilla ei leiki.

[QUOTE="viivi";25404922]https://www.karkkainen.com/webapp/w...irdLevel=18767&categoryId=18773&searchMethod=
Tuo kirja on ihana ja samassa tulee 7 palapeliä :) Ja sitten lisäksi vaikka barbie tai vaikkapa joku elokuva.[/QUOTE]

Nelivuotiaalle 20 palan palapelejä? Eikö tuo ole vähän turhan helppo?

Minä suosittelen jotain isoa dublo tai Brion junaratasarjaa. meillä niin tyttöjen kuin poikienkin suosikki ja sadalla eurolla saisi jonkin sellaisen ison kokonaisuuden, esim. dublo- sairaalan.

[QUOTE="...";25404960]Pussilakanat? Esim. muumi? Kevät vaatetta? Pyörä, potkulauta? Kyllähän nuo kaupat pursuaa vaikka mitä joten shoppailemaan vaan. :D[/QUOTE]

Ootko koskaan koittanut ostaa isompia syntymäpäivälahjoja tammikuun loppupuolella ta i helmikuun alussa? Kaupat ei todellakaan pursu yhtään mitään, vaan päinvastoin leluhyllyt ovat todella tyhjiä, kun joulu on vienyt suosituimmat ja joulunjälkeiset alennusmyynnit loput.

Minä ostaisin sellaisia puisia leikkiruokasettejä. Esim. joku synttärikakku tai aamiaissetti ois ihana, mutta ovat aika arvokkaita kun yksittäine hedelmäkin maksaa jo monta euroa. Leikkiruoat ovat ainakin meidän lasten suosikkeja olleet monta vuotta.

[QUOTE="viivi";25404922]https://www.karkkainen.com/webapp/w...irdLevel=18767&categoryId=18773&searchMethod=
Tuo kirja on ihana ja samassa tulee 7 palapeliä :) Ja sitten lisäksi vaikka barbie tai vaikkapa joku elokuva.[/QUOTE]

Kirja näyttää kyllä kauniilta, mutta meillä on noita palapelikirjoja ollut, enkä koe niitä kamalan käteviksi. :p Lisäksi 4-vuotias varmaan osaa jo tehdä vaikeampiakin palapelejä ihan kevyesti.

Kyllä meilläpäin (kymenlaakso) ainakin kaupoissa tavaraa.Ei tietenkään yhtälailla kun ennen joulua. Jos lapsella ei tarvetta millekkääLn, laitat säästöön ja ostat jotain kun tarvitsee. Mutta miten lahjan antaja reagoi? Joku kiva koru kultasepänliikeestä? :)

[QUOTE="a p";25404929]Siis minä olen tämän lapsen äiti! lapsi on siis saanut etukäteen sukulaiselta rahaa jolla ostaa syntymäpäivälahja. Itse emme alunperin ajatelleet ostaa mitään ihmeempää, kun vähän kaikkea jo on, mutta tuo raha pitäisi kyllä käyttää. Vaatteita on, sukset, luistimet kelkat löytyy jo. Olemme metsästäneet 100 palan palapelejä marraskuusta asti ja niitä ei tunnu löytyvän, joten antaa olla. Nukkekoti on jo, samoin poneja muutama, barbeilla ei leiki.[/QUOTE]

100 palan palapeli tytölle:
Lillifee & bambi palapeli (20847) / <b>Lelut & lahjat & tarvikkeet<b/> - Prinsessa Lillifee / Pikkukenguru

Lahjan antaja odottaa että ostamme jotain nyt, joten ei laiteta säästöön. Olisi ilmeisesti pitänyt vielä mainita, että tyttö ei ole mitään prinsessatyyppiä, eli nuo keijukaiset ja prinsessat ei häntä kiinnosta. Dublot voisivat olla kyllä hyvä idea, belleville ei kiinnosta, ei myöskään siksi että se kokonsa vuoksi huonosti yhdisteltävissä mihinkään muuhun. Askartelutarvikkeet ovat kyllä sinällään hyvä idea, lapsi tykkää kovasti askartelusta, mutta mummo on töissä askarteluliikkeessä ja sitä kautta askartelutarvikkeita on meillä jo vaikka ja mitä ja toisaalta sadan euron käyttäminen askartelutarvikkeisiin olisi hullua.

Joo tyhmältähän tällaisen kyseleminen tuntuu, varsinkin kun oma lapsi kyseessä, mutta kävin katselemassa lelukaupassa ja täällä ainakin joulu ja alennusmyynnit näkyvät kaupoissa selkeästi tyhjempinä hyllyinä. Ja tokihan se että juuri on ollut joulu ja lapsi on saanut kaikenlaista joululahjaksi, hankaloittaa ideointia. Lapsen ainoa toive on että saa "yllätyksen", joten sekään ei oikein käy että veisi lapsen kauppaan itse valitsemaan.

[QUOTE="äitimuori";25405390]Jotkut suloiset kerhotossut Tohvelisankarista ja kerhoreppu. Ainakin jos kerhoilee tai käy päiväkodissa...[/QUOTE]

Täähän kuulostaa hyvältä. Pitääpä googlettaa. Kiitos!

Yhteistyössä