Mitä lääkettä käytät pakko-oireisiin/pakko-ajatuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anonyymi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anonyymi"

Vieras
Harkitsen lääkkeen kokeilua pakko-oireisiini ja kiinnostaisi tietää minkä nimistä lääkettä muut ko. vaivan kanssa taistelevat käyttävät ja paljonko päivässä? Kiitos jos joku jaksaa vastata! :)

PS. Mulla on sairauden ja likaantumisen pelkoa, pöpökammoa ja jotain rituaaleja, jos en tee oikein, niin jollekin sattuu pahasti. Tosin rituaaleista olen saanut jonkin verran irroitettua itseäni ja samoin käsien jynssäämisestä, joka oli yhdessä välissä aika valtaisaa.

Paljastakaa lääkkeenne, tiedän et tällä palstalla on tästä vaivasta kärsiviä! :) Toki mua kiinnostais kovasti tuo terapia, et minkä suuntauksen terapiaa se on, mikä on trp -nikillä auttanut?? Kiitos!

Venlafaxine/efexor, ketipinor on melkeimpä parhaita.. masennuslääkkeet toki "voivat" auttaa..

Hmmm, Terveyskirjaston sivuilla sanotaan että "SSRI-lääkkeet ovat ensisijaisia lääkkeitä pakko-oireisen häiriön hoidossa." Nuo luettelemasi eivät varmaan ole ko. kategoriaan kuuluvia? Mitä on DKT-terapia? Olen lukenut paljon nyt tämän aiheen tiimoilta, koska yritän etsiä parannuskeinoa itselleni ja olen päässyt siihen tulokseen, että parhaimpia tuloksia on saatu kognitiivisen terapian avulla...

Höh, tiedä nyt sitten näistä! :)

En mitään, enkä käytäkään. Terapia saa luvan riittää.

Ennen käytin Ketipinoria ja joitain SSRI-lääkkeitä ja olen niin helvetin vihainen vieläkin siitä, että silloin ykkäsivät ne vain nuorelle ihmiselle, eivätkä kertoneet mahdollisista sivuvaikutuksista. Lopettamisenkin jälkeen vuosikausien tunneongelmat, seksikyvyttömyys ja tunnottomuus sun muut pilasivat ihmissuhteet ja elämän paljon pahemmin juuri silloin kun ne asiat olisivat ajankohtaisimpia olleet.

Mulla aiemmin lieviä pakko-oireita, sittemmin myös yleistynyttä ahdistuneisuutta. Avun sain E-epa kalaöljykapseleista, D-vitamiinista ja sinkistä. (Joo en ole mikään luontaistuotehörhö enkä itsekään uskonut, että näistä voisi olla apua, mutta niin vaan on nykyään helpompi elää.)

Yhteistyössä