Mitä kummilapselle lahjaksi? (jotain pysyvää... )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiutui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiutui

Aktiivinen jäsen
12.07.2005
1 202
0
36
Kummitytön 1v päivät ovat pian, ja haluaisin alkaa kerämään hänelle jotain "pysyvää"... Esim. joku korusarja olisi kiva.. En vain oikein keksi mikä se voisi olla... :/ Kalevalakorut olisi kivoja, mutta en tiedä onko niissäkään oikein mitään sellaista sarjaa, mitä voisi jo 1v:stä asti ostaa..

Mitä te olette antaneet kummilapsille lahjaksi???

oon kysyny vanhemmilta olisko jotain tarvittavaa.. Yks tädeistäni antoi aina synttärinä hopealusikan, mustakseni rippikouluikään asti. Ja sit rippilahjaksi tuli kakkulapio.siis sarjaa kertyi..
Niin siis kysymykseen vastaus että tarvittavia tavaroita oon antanu, ja sitten jotain mikä on muuten vaan mukavaa

Mun kummi keräsi mulle kahviastiastoa, en edes juo kahvia joten on jäänyt aivan täysin käyttämättä, on edelleen vanhempieni luona tallessa. Vaikkei kummin tehtävä tietenkään ole lahjojen antaminen niin itse lapsena arvostin ajankohtaisia lahjoja; toisen kummin kanssa käytiin yhdessä lastenteatterissa, sit isompana ostamassa mm. koulureppu, ylä-asteikäisenä mieleiset paidan ja housut ja sen päälle pitsalle jne.

Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä olen avannut kummilapselle tilin, johon laitan rahaa.

Toikin on aika kiva idea.. =) Paljonko laitat sinne rahaa sit per kerta?

Oman rahatilanteen mukaan :whistle:
Synttärilahjaksi olen yleensä antanut 20-40e. Tyttö on vasta 3-v, joten on kai pari kymppiäkin ihan ok summa.

Mä olen avannut kummilapselle tilin, johon laitan rahaa.

Toikin on aika kiva idea.. =) Paljonko laitat sinne rahaa sit per kerta?

Meijän tytön kummi on avannut tytölle tilin ja laittaa sinne rahaa joka kuukausi 10? eli vuodessa kertyy 120?. Ihan sievoinen summa siellä tyttöä odottelee kun jo vuosia sitä kartuttanut :)

mä ostin kahdelle kummipojalle ristiäislahjaks sellasen junalippaan mihin kuulu kaks kärryä joista toiseen tulee sit vissii lähtenyt hammas ja toiseen hiuskiehkura. sit sitä junaa saa kartuttaa vaunu vaunulta muistaakseni 7v asti;
1v synttäreillä 1v-vaunu jne. helppoo ja sit ku pojat isompia niin osaa jo ostaa jotain muutakin kylkeen.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
mä ostin kahdelle kummipojalle ristiäislahjaks sellasen junalippaan mihin kuulu kaks kärryä joista toiseen tulee sit vissii lähtenyt hammas ja toiseen hiuskiehkura. sit sitä junaa saa kartuttaa vaunu vaunulta muistaakseni 7v asti;
1v synttäreillä 1v-vaunu jne. helppoo ja sit ku pojat isompia niin osaa jo ostaa jotain muutakin kylkeen.. :)

Me saatiin kastelahjaksi kaksi tuollaista vaunua :)

Miten noissa tili jutuissa sitten on, että kenellä siihen tiliin on käyttö oikeus?

Vanhemmilla vain. Tietysti.

No minusta ei ole tietysti.. Haluaisin, että kummityttö saa ne rahat käyttöön kun on 18v, ei ennen sitä..

No sitten on myös rahastoja, ja kai tilinkin saa "lukittua"? Itse olisin myös halunnut tiliin sellaisen ehdon, että sieltä saa nostaa vasta kun tyttö täyttää 18-v. Nordean kassatäti väitti, ettei sellaista estoa saa :kieh: kehoitti vain juttelemaan lapsen vanhempien kanssa asian selväksi, että tililtä ei sitä ennen nosteta.

Miten noissa tili jutuissa sitten on, että kenellä siihen tiliin on käyttö oikeus?

Vanhemmilla vain. Tietysti.

No minusta ei ole tietysti.. Haluaisin, että kummityttö saa ne rahat käyttöön kun on 18v, ei ennen sitä..

No sitten on myös rahastoja, ja kai tilinkin saa "lukittua"? Itse olisin myös halunnut tiliin sellaisen ehdon, että sieltä saa nostaa vasta kun tyttö täyttää 18-v. Nordean kassatäti väitti, ettei sellaista estoa saa :kieh: kehoitti vain juttelemaan lapsen vanhempien kanssa asian selväksi, että tililtä ei sitä ennen nosteta.

Niin.. Toi on vähän vaikea homma. Tietysti voisin ottaa sen tilin niin, että ainoastaan mulla olisi siihen käyttö oikeus, ja kummitytöllä sitten kun täyttää 18v..

Meidän pojalle vietettiin ekoja synttäreitä viikonloppuna ja toki kaikki lelut ja muut on kivoja mutta paras juttu oli yhdeltä miespuoliselta kummilta, oli avannut "moporahaston". Eli sellainen varma sijoitusrahasto johon aikoo kerätä mopo rahoja vuosien mittaan. Tai mitä se sitten jotain isompaa onkaan.

Jaah, en lukenut koko ketjua, olikin jo asia esillä =)

Yhteistyössä