Mitä koulaisilla päällä tänä aamuna?

09.08.2010
553
1
16
Mua rupesi ihmetyttämään, kun ekaluokkalainen totesi että äiti, mulla kestää pukeminen niin kauan kun on paljon vaatetta. Sillä on päällä sisävaatteet+ ulos vettähylkivät ulkohousut+kevyttoppatakki+pipo+hanskat+lenkkarit. Muut ovat kuulemma tyyliin farkuilla tmv. Tänäänkin oli lämpötila nollassa kun lähti, ja päivällä maks 4 astetta lämmintä. Eiks toi oo vähintä mitä lapselle näillä keleillä puetaan vai olenko mä jotenkin ylipukenut?
Ei oo kyllä valittanut että olisi kylmä/kuuma. Äkkiä ne farkut vaan kastuu jos tänäänkin räntää tulee.

Mulla ainakin lapsi pärjää että sukkahousut (tänään ohkasemmat) saamareiden/farkkujen alle ja normi pitkähihanen paita ja päälle sitten "puolitoppatakki" ja pipo ja villasormikkaat. Kuumaverinen ollu aina tuo tyttö. Liikkuu kauheesti välitunnilla eli turha ees harkita mitään paksumpia vaatteita vielä. Lenkkareita ei olla käytetty kahteen viikkoon. Tollasen nilkkurit käytössä jossa ohut karva.

Mulla ainakin lapsi pärjää että sukkahousut (tänään ohkasemmat) saamareiden/farkkujen alle ja normi pitkähihanen paita ja päälle sitten "puolitoppatakki" ja pipo ja villasormikkaat. Kuumaverinen ollu aina tuo tyttö. Liikkuu kauheesti välitunnilla eli turha ees harkita mitään paksumpia vaatteita vielä. Lenkkareita ei olla käytetty kahteen viikkoon. Tollasen nilkkurit käytössä jossa ohut karva.

HUI...siis ei saamareiden päälle vaan sammareiden....

Nollassa taitaa mittari olla. Neljäsluokkalaisella on pitkät kalsarit, t-paita, collegehousut ja -huppari, tuulitakki, pipo ja hanskat.

Ekaluokkalaisella on pitkät kalsarit, t-paita, puuvillaneuletakki, farkut, tuulitakki, pipo ja hanskat.

Toppatakeissa tulee kuuma ja jos nyt pukeutuu jo toppaan niin miten sitten talvella pärjää. Kuumaverisiä tuntuvat olevan.

Tytöllä on toppi+neule, legginsit (jalka niin turvoksissa ettei farkkuja saa jalkaan), saapikkaat ja nahkatakki, hanskat ja semmonen kaulus oli kun lähti.
pojalla näyttää olevan pitkähihainen paita+huppari, college pyysat ja päälle laittaa takin, kaulaliinan, myssyn ja hanskat, on vissiin laittamassa ulkohousutkin tuohon päälle kun sataa....

Nollassa taitaa mittari olla. Neljäsluokkalaisella on pitkät kalsarit, t-paita, collegehousut ja -huppari, tuulitakki, pipo ja hanskat.

Ekaluokkalaisella on pitkät kalsarit, t-paita, puuvillaneuletakki, farkut, tuulitakki, pipo ja hanskat.

Toppatakeissa tulee kuuma ja jos nyt pukeutuu jo toppaan niin miten sitten talvella pärjää. Kuumaverisiä tuntuvat olevan.

No juu ovat kyllä...Joka pv kyselen tytöltä että oliko sopivasti päällä ja sen mukaan mennää sitten. Herkästi meinaan tunkea liikaa päälle mutta tyttö aina toppuuttaa mua :laugh: Ite oon vilukissa ja voisin kesälläkin laittaa villasukat jalkaan.

tokaluokkalainen lähti fleecevuoritetussa sadetakissa, alla ohut trikoopaita ja hihaton alupaita. Jalassa farkut ja sukkikset, goretex nilkkurit.

Jos menee esim. legginseissä ja tunikassa, niin sitten pakotan vetämään päälle vedenpitävät ulkoiluhousut. Muut ei kuulemma käytä "ulkkiksia"... Farkkujen kanssa en ole pakottanut laittamaan.

ai, kai mä oon sitten niin vanhanaikainen, kun käsken laittamaan ulkohousut, vaikka mun mielestä ekaluokkalainen on niin pieni vielä että tarvisi ulkohousut. Farkuissa ei oo mukava juosta pihalla...täytyy vissiin keskustella asiasta, jos haluaa farkut + sukkikset laittaa. Toista oli silloin kun minä olin pieni, haalarit käytössä koko ala-asteen :)

Yhteistyössä