Mitä kohteita valitsisit Helsingin kaupungin asunnoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helsinkiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kaikkihan vastaavat sinulle että toivo Kumpula, Oulunkylä, Käpylä, Munkkiniemi, Haaga... Ja voihan niitä toivoa, niukassa on saada. Helsingissä on sellaiset jonot asuntoihin, että vuosittain tuhansia 1. kiireellisyysluokassa kämppää hakevia helsinkiläisiä jää ilman. Mutta jokuhan ne kämpät aina saa. Minäkin sain asunnon pahanaisesta Jakomäestä ja täällä ole yhtään kurjaa asua. Siksi varmaan tämän sain, kun vihdoinkin joku keskituloinen huoli asunnon täältä...

[QUOTE="jaahas";29925827] Helsingissä on sellaiset jonot asuntoihin, että vuosittain tuhansia 1. kiireellisyysluokassa kämppää hakevia helsinkiläisiä jää ilman. Mutta jokuhan ne kämpät aina saa. [/QUOTE]

No mä en ole kiireellisyysluokkaa 1. Jos siis väität, että tuon luokan tuhannet eivät saa asuntoa vuosittain, niin eikö se sitten tarkoita, että alemmille luokille ei koskaan tule yhtään asuntoa?

Ei voi pitää paikkaansa.

No mä en ole kiireellisyysluokkaa 1. Jos siis väität, että tuon luokan tuhannet eivät saa asuntoa vuosittain, niin eikö se sitten tarkoita, että alemmille luokille ei koskaan tule yhtään asuntoa?

Ei voi pitää paikkaansa.

Kiireellisyysluokka 1 = mm. asunnottomat lapsiperheet, sellaiset joilla ei ole sukua Helsingissä, oikeasti asunnottomat yleisesti.

Joten kyllä ne "muut luokat" = eli ei niin kiireelliset, vähän liian kalliissa asuvat, "no mä nyt vaan voisin hakee uutta" ei saa oikeastaan ollenkaan tällä hetkellä asuntoja. Todella lotolla ja tuurilla kyllä.

Keskenäänvaihtajat ei ole tarveharkinnassa ylhäällä, mutta saa vaihdettua kun siinä sählätään kahden Stadin asunnon välillä.

Olin vuoden jonossa kiireellisyysluokka 1 enkä saanut asuntoa lainkaan (silloin asuin yksin). Onneksi muualta tärppäs. Laita paprut muuallekin, tuolta tuskin asuntoa saat.

Mä oon saanut kaksi kertaa kaupungin kämpän, kun olin raskaana. Ei ollut mitään muuttouhkaa tai muuta. Olen kuullut muitakin, jotka ovat saaneet kaupungin asunnon juuri ennen laskettua aikaa. Ja meille tarjottiin viimeksi kolmea eri asuntoa, joista viimeisen otimme siis vastaan.

Ihana aloitus! Voi, kun olisikin tilanne, että kaupungin asunnoista ja varsinkin alueista sais valita. Jonon jatkoksi ja jos joskus jotain tarjotaan, niin se on otettava tai vuokrattava muulta taholta.

Kantakaupunki, katajanokka, munkkiniemi ym ovat lähes mahdottomia. Mistä muutat ap? Helsinkiläiset menevät myös jonossa ohi ulkopaikkakuntalaisten. Ja moni on jonossa viisikin vuotta ilman että asuntoa tarjotaan. Uusivat vain hakemustaan. Jos sinulla on työ Helsingissä se auttaa.

Parhaiten saat asunnon kun et ruksaile mitään alueita vaan olet valmis vastaanottamaan asunnon mistä vaan.

Kiireellisyysluokka 1 = mm. asunnottomat lapsiperheet, sellaiset joilla ei ole sukua Helsingissä, oikeasti asunnottomat yleisesti.

No esim tuonne kiireellisyysluokkaan 1 erittäin kiireelliset on myös laitetu aikuistuvat nuoret, jotka asuvat vanhemien luona.

Eikä epäreilua, koska heillä kuitenkin on koti, eikä mitään pakottavaa tarvetta asunnolle. Jollain asunnottomalla lapsiperheellä on kuitenkin pakottava tarve.

Lisäksi luin netistä:
"Helsingin kaupungin vuokra-asunnot määrätään tarveharkinnan perusteella. Kiinteistöviraston Pitkänen kertoo, että tärkein valintakriteeri on asukkaan asunnontarpeen kiireellisyys.

– Asunnottomat ja häätöuhan alla olevat menevät kärkeen.

Sen jälkeen tulevat henkilöt, joilla on kohtuuttoman kallis vuokra. "

Ihana aloitus! Voi, kun olisikin tilanne, että kaupungin asunnoista ja varsinkin alueista sais valita. Jonon jatkoksi ja jos joskus jotain tarjotaan, niin se on otettava tai vuokrattava muulta taholta.

No kyllä siellä sivuilla kehotetaan nyt VALITSEMAAN ne kiinnostavat asunnon ja listaamaan ne hakemukseen. Olen pahoillani, että olen käyttänyt sivuilla löytyvää termiä tässä keskustelussa.

No kyllä siellä sivuilla kehotetaan nyt VALITSEMAAN ne kiinnostavat asunnon ja listaamaan ne hakemukseen. Olen pahoillani, että olen käyttänyt sivuilla löytyvää termiä tässä keskustelussa.

Sitten valitset jos haluat. Parhaiten kaupungille pääset kun et valitse. Et välttämättä siltikään saa asuntotarjousta.

Viime vuonna taisi jonossa olla 25 000 eli ei niitä jokaiselle tosiaan tarjota.

[QUOTE="vierailija";29925924]Kantakaupunki, katajanokka, munkkiniemi ym ovat lähes mahdottomia. Mistä muutat ap? Helsinkiläiset menevät myös jonossa ohi ulkopaikkakuntalaisten. Ja moni on jonossa viisikin vuotta ilman että asuntoa tarjotaan. Uusivat vain hakemustaan. Jos sinulla on työ Helsingissä se auttaa.

Parhaiten saat asunnon kun et ruksaile mitään alueita vaan olet valmis vastaanottamaan asunnon mistä vaan.[/QUOTE]

Muutan lähialueelta. En ole tietoinen, eikä missään lue, että Hesalaiset olisivat etusijalla. Ei ohjeiden mukaan asuinpaikka ratkaise, vaan muut asiat.

Tosiaan hakemasi alue ja sinun tulosi vaikuttavat paljon. Jos olet ns hyvä tuloinen ja valitset hakemukseen myös ns huonoja alueita, saat asunnon helpommin. Jos haet vain hyviltä alueilta, joudut odottamaan luultavasti pitkään. Tosiaan monet kiireellisyysluokka 1 hakijat, eivät saa vuosiin yhtään tarjousta. Isoon asuntoon pääsee helpommin kun pieneen.
Siinä voi valita myös koko Helsingin...

Yhteistyössä