Mitä kivaa hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Täti

Vieras
Olen juuri aloittanu perhepäivähoitajana ja mietin juuri suunnitelmaa syyskuulle. Mitä juttuja teidän lapset on puuhannu hoidossa, ja mikä on ollu erityisen kivaa? Kaikenlaisia vinkkeja otan mielelläni vastaan, jumppaa, askartelua, musiikkia, retkiä, kaikkea tavanomaisen leikin ja ulkoilun ohella tehtäviä juttuja..

Vanhemman näkökulmasta on helpotus, että tietyntyyppinen ohjelma on aina samana päivänä. Esim oma lelu mukaan maanantaina
retket tiistaina (huomioitava vientiajassa ja ehkä hakuajassakin, vaatetuksessa),
askartelut keskiviikkona (vaatteet joihin saa mennä vesiväriä yms),
jumppa torstaina (silloin ei mekkoa tai farkkuja )
kerho/kirjasto tms = siistit sisävaatteet, ehkä kaksiosainen ulkoilupuku

Fröbelin palikat dvd :D Siinä saa mukavasti yhdistettyä musiikin, jumpan ja leikin. Meillä tyttö on aina ihan innoissaan ku laittaa fröbelit päälle, tykkää kovasti ja jumppaa mukana :)

Joo, kyllä meillä on tietynlainen viikko-ohjelma ja ajoissa ilmoittelen tulevan viikon "lukujärjestyksestä". Nyt vaan lyö tyhjää kun pitäis taas suunnitella.. Fröbelit vois kyllä olla hauskaa joskus!

Eikö kenenkään lapset oo koskaan tullu innosta hihkuen kotiin, "äiti, äiti, arvaa mitä me tänään tehtiin!?!" Sellasia jtuja haen, kyllähän sitä kaikkea tavallista keksii, mutta jotain sellaista spesiaalia vois olla joskus..

Muovailua muovailuvahalla. Leipomista! Laululeikkejä ja satujen lukemista. Avaimenpiilotusta tai aarteenetsintää. Noi ovat olleet top-jutut lapsien mielestä, kun itse olen ollut hoitajana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö kenenkään lapset oo koskaan tullu innosta hihkuen kotiin, "äiti, äiti, arvaa mitä me tänään tehtiin!?!".

harvemmin, takana on kuitenkin päivälepo ja välipala, ulkoiluakin, aamupäivän virikkeistä on aikaa. Voi olla että savitöitä ovat hehkuttaneet.

Päiväkodissa on henkilökunta joskus valittanut, kun ehtivät tehdä niin vähän retkiä tms. Aina olen sanonut, että hyvä perushoito ja leikki riittää, voin viikonloppuisin järjestää virikkeitä ihan tarpeen mukaan.

Kyllä nuo metsäretket on tainneet pojan mieleen eniten olla, ovat vielä toisinaan grillanneet makkaraa reissun jälkeen. :) ( tämä siis päiväkodissa )
Askartelu ( esim. merenelävät teemalla tai muulla ) on myös ollut kivaa.

Yhteistyössä