Mitä kipuja, rv 37+

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ansku"

Vieras
Heräsin yöllä siihen, että alavatsa ja -selkä olivat tosi kipeät usean minuutin ajan, ehkä 5-10min. Kipu oli ihan kuin kuukautiskipua, voimakasta ja sai hieman pahoivoivaksi. Supistuksiakin minulla on ollut, mutta ne menevät enemmän aaltomaisesti, tämä tosiaan kesti monta minuuttia yhteenmenoon. Oliko tämäkin silti jonkinlainen supistus? Joskus aiemminkin ollut vastaavia viikoilla 34-35. En ole huolissani, mutta ajattelin josko joku osaisi nimetä ihan tarkkaan mitä tällainen kipu on :)

Mulla on viikkoja vajaa 37 ja vastaavanlaista. En osaa vastata mitä se on, mutta uskon sen liittyvän sellaiseen paikkojen pehmenemiseen ja esivaiheeseen, tai ainakaan itse en koe noita vastaavia vielä synnytykseen liittyvänä? Mulla ne ajoittuu myös iltaan ja yöhön ja mitä "rankempi" päivä takana, sitä varmemmin niitä tulee.

No kyllä noita nimetään ihan supistuksiksi. Niitä on niin monenlaisia, mutta tuon oloisia mullakin oli H-hetken tietämillä. Sellaisia supistuksia jotka veti vatsan kovaksi ja tuli aaltomaisesti, niitä ei ollut enää loppurytinässä ollenkaan, joten niitä on "turha" odotella, niillä ei lasta ulos saada.

Kiitos molemmille, eli suppareita on.

Mulla liittyneet nämä aiemmatkin, kuin myös viimeöiset, vähän rankempiin päiviin. Hassua, kun on ihan noviisi näissä vaikka yksi lapsi ennestään jo onkin. Silloin ei tullut muita supistuksia kuin vatsan kovettumisia koko aikana ja hänet leikattiin kiireellisenä sykkeen epäsäännöllisyyden takia viikolla 39+. Nyt on ollut kipeitäkin supistuksia viikolta 34, mutta ihan normaaliahan tuo on. Tuntee vain itsensä hölmöksi perusasiota tarkistaessaan :)

Yhteistyössä