Mitä kerrotte, jos lapsi yllättää kesken seksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekstaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekstaaja

Vieras
Elikkä niin, mitä kerrotte, jos lapsi yllättää kesken seksin?

Pitkä juttu: Meillä siis kävi näin viikonloppuna. Luultiin että lapset (5v poika ja 3v tyttö) olisi päikkäreillä. Oli ollut miehen kanssa sellaista värinää ilmassa koko aamupäivän ja sitten kun lapset nukahti niin hiivittiin meidän makkariin. Oltiin mun mielestä aika hiljaa, ettei voinu herätä mitenkään ääniin. Mies tuli just takaapäin, ei mitään peittoi yms päällä, kun ovi aukes ja 5v kysyy, et mitä te teette?
Touhut loppu sit siihen ja äkkiä peitot päälle. Mä olin ihan paniikissa. Mies selitti, että ”me tehdään sulle äidin kanssa pikkuveljeä, kun oot sitä toivonut”. Siis voiko noin muka sanoa? 5v siis toivonut joskus pikkuveljeä itelleen. Mä olin ihan jäätynyt niin en osannut mitää sanoa.

Pitäiskö tosta jutella vielä jälkikäteen? Se oli aika järkyttyneen näköinen ja hiljainen illalla, mutta ei puhuttu aiheesta. Ei siis kyselly enempää. Mun mielestä miehen ei olis pitänyt sanoa mitään tollaista mut en osannu itekään reagoida. Mitä te ootte sanonu? Tai onko käyny tolleen aiemmin?

Ja vielä sellainen lisäkysymys, että voiko se lapsi tajuta, mitä me tehtiin? En ainakaan ite muista, että silloin olis tienny mistään seksijutuista mitään.

no musta pahinta mitä voi tapahtua on että aikuinen menee paniikkiin eikä selvitä lapselle ettei ole mitään hätää. miehes teki ihan oikein kun se anto lapsenomaisen selityksen tapahtuneesta :) no joo, ei oo meillekään sattunut mutta luulisin että sanottais ihan rehellisesti että aikuiset rakastelee koska tykätään toisistamme niin pajon...pitää miettiä mitä oikeesti sanottais. mutta luonnollistahan se on eikä mitenkään noloa.

Meitä ei ole koskaan varsinaisesti yllätetty, mutta 7-vuotias kertoi kerran seuraavana päivänä kuulleensa outoa ääntä yöllä meidän vanhempien makkarista. Olimme mielestäni olleet aika hiljaa, mutta selitimme, että äiti ja isä leikkivät illalla sängyssä aikuisten leikkejä. Että siitä se ääni oli varmaan tullut.

Eilen illalla kävi ylläri, tytär >10v käveli huoneeseen kesken touhujen. Pysähty katsomaan ja sit juoksi pois, oli kuulemma oksettavaa touhua.

Noh kyllä aamulla asialle naureskeltiin ja todettiin että eipä tässä mitään, pidettiin vain huolta toisistamme :D

Yritti tyttönen vielä kiristää rahaa jotta ei kertois tätä muille :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jepsistä;29227782:
Eilen illalla kävi ylläri, tytär >10v käveli huoneeseen kesken touhujen. Pysähty katsomaan ja sit juoksi pois, oli kuulemma oksettavaa touhua.

Noh kyllä aamulla asialle naureskeltiin ja todettiin että eipä tässä mitään, pidettiin vain huolta toisistamme :D

Yritti tyttönen vielä kiristää rahaa jotta ei kertois tätä muille :D

"Maksakaa satku tai mä kerron kaikille mitä te oikein puuhaatte - yäk!"

Ap:n lapsi kertoo päiväkodissa että: "minäpä tiedänkin miten pikkuveljiä tehdään".

Ei ole noin kyllä käynyt... Olisin ehkä selittänyt ennemmin niin että äiti ja isi teki aikuisten juttuja ja helli toisiaan.
Selittäisin kyllä myöhemminkin tuon asian ettei jäisi mieltä painamaan pienellä.

Miten sen asian voisi ottaa esiin? Muistatko kun viikonloppuna näit kun äiti ja iskä oli ilman vaatteita..? Mitä jos poika on unohtanut jo koko asian ja nyt sitten sitä alkaa vaivata kun otetaan uudestaan esiin?

No siis kertoisin että äiti haluaa samanlaista leikkiä kuin naapurin tätikin viime perjantaina. Äiti tulisi muuten surulliseksi jos ei saa samaa kuin naapurinkin täti.

jäätiin kerran kiinni "puuhista". Esikoinen taisi olla 4vee, seisoi hiljaa ovella ja tuijotti. Vedettiin äkkiä peitto päälle ja selitettiin, että voimistellaan vain. Oli vaan, että aijaa. Meni siis ihan täydestä läpi!

Nuo jutut oikeesti syöpyy mieleen. Mikään ei ole oksettavampaa kuin kuulla vanhempiensa panoäänet. Hyi helvetti!
meillä todellakin pidetään huoli ettei lapset kuule eikä nää aikuistenjuttuja.

Meillä ollaan sanottu, että äiti ja isi halailee vaan... ei olla siis ilman peittoa koskaan jääty kiinni. Tuttava kuulemma selittänyt, että vanhemmilla on jumppatuokio käynnissä. Se on varmaan ihan hyvä jos ei oo peittoa tai muuten jotain akrobaattisempaa touhua. Meillä on yleensä ihan lähetyssaarnaajassa oltu ja peiton alla.

En sanois lapselle, että "voimistellaan" tms. sillä entä jos pedofiili "voimistelisi" lapsen kanssa, miten lapsi tietäisi ettei niin saa tehdä? Korvat punaisina olisi vaan kerrottava ikätason mukainen selitys siitä mitä tapahtui - totuudenmukaisesti.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
No jo on kaukaa haettua. Näetkö useinkin siellä täällä pedoja?
Eihän isä ja äiti saa samalla logiikalla tehdä mitään positiivista tai neutraalia.

En sanois lapselle, että "voimistellaan" tms. sillä entä jos pedofiili "voimistelisi" lapsen kanssa, miten lapsi tietäisi ettei niin saa tehdä? Korvat punaisina olisi vaan kerrottava ikätason mukainen selitys siitä mitä tapahtui - totuudenmukaisesti.

Tämä ei kyllä liity pedofiileihin, mutta mä en YHTÄÄN, siis vähimmässäkään määrin tajua näitä "tehtiin pikkuveljeä/voimisteltiin/leikittiin/kutiteltiin" -selityksiä. Miksi ette voi sanoa niin kuin asia on? Lapsi on taatusti huomannut että nyt tässä tapahtui jotain, mikä ylitti mun käsityskyvyn. Vähänkö se on hämmentävää/ahdistavaa että sille annetaan joku outo puolivillainen, epäuskottava selitys.

Kuinka vaikeaa on sanoa "se mitä me tehtiin on nimeltään seksi, ja äidit ja isät tekee sitä keskenään kun se tuntuu hyvältä, se on aikuisia varten"?

Mä oon kerta kaikkiaan kysymysmerkkinä, miksi seksistä ei voi lapsille puhua.

Ja PS, se 4-vuotias voi alkaa nyt ihan oikeasti odottaa sitä pikkuveljeä. Siksikin typerin selitys ever. : /

Viimeksi muokattu:
Jos oikeasti toivotte lisää lapsia, niin selitys pikkuveljen tai -siskon tekemisestä on hyvä, muuten todella typerä.

Meitä ei ole lapset yllättäneet, mutta on etukäteen joskus mietitty miten toimitaan jos niin käy. Ei ainakaan hätäännytä ja panikoiduta, suututa tai nolostuta. Lopetetaan puuhat tyoki samantien, mutta ihan rauhasssa ja jäädään toistemme viereen, ei pompata kauemmas. Meillä on oikeus seksiin eikä ole lapsen syy jos hän osuu väärään aikaan väärään paikkaan. Eli tärkeintä on tiedostaa, ettei kukaan tee mitään väärää. Ja sitten jos ja todennäköisesti kun lapsi kysyy mitä tehtiin, niin vastataan niinkuin asia on. Me rakastamme toisiamme ja aikuisilla on erityisiä tapoja se osoittaa, toisen lähellä on hyvä ja lämmin olla. Että sitä sanotaan seksiksi ja se on erityistä aikuisten välistä hellyyttä.

Kyllä minä ap:n tapauksessa ottaisin puheeksi asian, ihan varmasti tuommoinen jää mieleen kummittelemaan ja teidän reaktio on kuitenkin sellainen, että lapsi voi hyvinkin ajatella joko teidän tai hänen tehneen jotain kamalan väärin.

Yhteistyössä