Mitä kautta voi hakeutua sterilisaatioon - haluan piuhat poikki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymyksiä

Vieras
Olen kahden lapsen 42 v äiti. Lapsiluku on täynnä. En haluaisi enää puljata eri ehkäisymenetelmien kanssa. Hormonaalinen ehkäisy vie minulta halut ja kuparikierukka lisää vuotoa.

Millainen toimenpide on naisen sterilisaatio? Katkaistaanko siinä vain munanjohtimet? Voiko työterveyden kautta saada lähetteen jonnekin asiantuntijalle vai pitääkö mennä kunnallisen kautta?

Lähetteen sain tk lääkäriltä. Sairaalassa keskustelu ja tutkimus ja sitten jonoon. Mulle laitettiin nukutuksessa klipsit eli tukittiin klipseillä johtimet

Viimeksi muokattu:
ei lopu kuukautiset, mulla oli steriloinnin jälkeen (se tosin tehtiin heti neljännen synnytyksen jälkeen) jonkin aikaa tavallista runsaammat kuukautiset, tosin ne on nyt tasoittuneet. Mutta huoletonta on steriloinnin jälkeen!

[QUOTE="aapee";28647194]Toi onkin huonompi juttu, jos kuukautiset eivät lopu, koska minua häiritsee epäsäännöllinen kierto.[/QUOTE]
Juu, ja pahimmassa tapauksessa joudut ottamaan pillerit tai hormonikierukan vuotohäiriöiden vuoksi. Itselle tuli tämä eteen 44-vuotiaana.

[QUOTE="vieras";28647227]Juu, ja pahimmassa tapauksessa joudut ottamaan pillerit tai hormonikierukan vuotohäiriöiden vuoksi. Itselle tuli tämä eteen 44-vuotiaana.[/QUOTE]

Taitaa siis olla fiksuinta laittaa hormonikierukka.

Yhteistyössä