Mitä kannattaa nottaa huomioon.. Ristiäiset pitäisi saada nopealla aika välillä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miinu"

Vieras
Minä nyt tässä jo aikasin suunnittelen.

Mutta mun la on ihan kesäkuun vikoina päivinä. Ja ristiäiset on PAKKO pitää heinäkuun aikana

Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon ( en enään muista) Pappi ny tietty pitäs varata toivottavasti sen saa kun heinäkuussa varmasti häitä ym paljon. (Eikä pappiakaan voi varailla ennen kun lapsi syntynyt)=)

Mutta mitä muuta??

Toivon että tämä nappula hoksaisi syntyä viimeistään kesäkuun aikana. En usko että mun tilanteessa edes päästävät kamalasti yli rv 38

Laitat kutsut/viestit/soitat heti kun olet saanut varattua papin jollekin päivälle, että ihmiset tietävät varata kyseisen päivän vapaaksi. Monilla heinäkuussa loma ja paljon suunnitelmia saattaa olla jo valmiiksi. Jos ihmisille sattuu ristiäisten ajankohtaan lomia niin mieti voisitko pitää juhlat viikolla, koska monilla lauantaisin paljon häitä ja saattavat perua isompien juhlien takia teidän "pienemmät" juhlat.

Kiitos
ihanasti jo kaikkee tulikin.

Pitäs luulette että noin kesähelteillä kannattaisi tarjota? ( meille tulossa aika pienet ristiäiset ehkä 20-25 ja noistakin voi osa perua tulonsa) Ruokatarjoilua ei ole.

Toinen mikä tuli mieleen oliko isyyden tunnistamisella joku kiire? eli pitääkö se tehdä ennen ristiäisiä.

Pitää varmaan jo ennen sairaalaan menoo väsätä lappukin ettei vaan mikään unohdu. saattaa olla aika kaaosta kuitenki kun lapsi syntyy.

jos ette ole naimisissa ja haluat lapselle isän nimen, se vaatii isyyden tunnustamisen. ja meillä se kesti kuukauden verran. laput tuli postissa 3 viikkoa lapsen syntymän jälkeen. no tää oli 2002, on voinut käytännöt muuttua.

Meillä esikoinen oli 2,5vkoa kun pappi roiski vettä päälle ;) Tein jo odotusaikana kutsukortit (joihin vain myöhemmin lisäsin päivämäärän, paikan ja kellon ajan) ja koristeita sen verran kuin mahdollista oli ja sovin tulevan kummitädin ja muiden apua luvanneiden kanssa työnjaon valmiiksi (meillä oli ristiäiset elokuussa, en siis edes haaveillut saavani pitopalvelua niin lyhyellä varoitusajalla) ja mahdollisia paikkoja listasin muutaman sopivan jotka sitten soittelin läpi lapsen synnyttyä (varoajan vuoksi en halunnut jättää yhden paikan varaan). Valmiina en tilannut kuin täytekakun, kaikki muu oli joko tehty (tai edes suunniteltu, paperille) etukäteen tai sovittu talkoolaisten (joita ei ollut kuin muutama oikeasti luotettava ihminen joista tiesin että hommat tulee tehtyä niin kuin sovittu) kanssa kuka hankkii kahvinkeittimen, kuka tekee voileipäkakun, kuka huolehtii keksit/pikkusuolaiset, kuka koristelee juhlapaikan yms yms. Itse tein jo mainitut kortit ja suurimman osan koristeista, hankin papin ja juhlapaikan ja olin ajoissa paikalla juhlapäivänä mukulan kanssa paikan päällä tekemässä "tarkistuksen" ;)

Jos lapsi kastetaan ennen isyyden tunnustusta, hän saa sinun sukunimesi. Sen voi vaihtaa myöhemmin.

Jos menee liian tiukille, ilmoittakaa nimi maistraattiin vaaditussa ajassa, ja pitäkää juhlat myöhemmin? Syyskuussa joku sunnuntai :)

Kesä siitä "huono aika" kun lomia. olin ajoissa liikkeellä varaamassa isyyden tunnustus aikaa ym (heti kun ne laput tuli), mutta sain vastauksen että menee elokuuhun, henkilö joka hoitaa asiaa on lomalla. Ja oisin mös halunut heinäkuuhun ristiäiset. (lapsi syntyi kesäkuun alulla).
sovin sitten papin kanssa elokuun puoleen väliin ajan, teetätin kutsuja ym. sitten tulikin peruutus aika sinne tunnustukseen ja päästiin heti seuraava päivä (siitä kun soiton sain heiltä, eli kesäkuun lopulla). no ei auttanut enään asiaa kun kaikki muu oli jo varattu ja tilattu.

jos ette ole naimisissa ja haluat lapselle isän nimen, se vaatii isyyden tunnustamisen. ja meillä se kesti kuukauden verran. laput tuli postissa 3 viikkoa lapsen syntymän jälkeen. no tää oli 2002, on voinut käytännöt muuttua.

2010 kesällä tuo isyydentunnustaminen kesti kokonaisen viikon ;) Syntymän jälkeen vaan heti yhteyttä kunnan lastenvalvojaan että on kiire asian kanssa niin eiköhän tuon käy käden käänteessä, ja meillä pappi suostui kastamaan isän nimelle vaikka paperit olivat vielä maistraatissa (kastettiin sunnuntaina ja maanantaina olivat paperit kirkkoherranvirastossa ;) ), pappi kohtainen siis tämäkin juttu (suostuuko kastamaan isän nimelle ennen "virallisia" papereita, mutta kuulemma useimmat suostuvat jos isyydentunnustamisessa ei ole mitään häikkää)

ja mulle sanottiin että sisaruksilla (joilla sama isä) on oltava sama sukunimi. jos esikoinen on isän sukunimellä niin toisenkin on oltava.eivät suostuneet kastamaan ennen kuin isyysasia selvillä.
siis kun meinasin että menkööt toinen sitte mun nimelle ja muutetaan myöhemmin (kun meinas tulla kiire) mutta ei käynyt

[QUOTE="vieras";25714425]ja mulle sanottiin että sisaruksilla (joilla sama isä) on oltava sama sukunimi. jos esikoinen on isän sukunimellä niin toisenkin on oltava.eivät suostuneet kastamaan ennen kuin isyysasia selvillä.
siis kun meinasin että menkööt toinen sitte mun nimelle ja muutetaan myöhemmin (kun meinas tulla kiire) mutta ei käynyt[/QUOTE]

No jo on ihme hurskastelua seurakunnan(?) puolelta... Siskollani kastettiin kyllä viimeisin eri nimelle kuin ensimmäinen, eikä isyyttä tunnustettu (eikä tunnusteta) Lain mukaan äidin nimi on aina se ensisijainen, sen pitäisi kyllä siis kelvata tilanteessa kuin tilanteessa

Yhteistyössä