Mitä kaikkea tulee tietää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras meikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras meikä

Vieras
Olen aloittanut suhteen eronneeseen mieheen. Olemme tunteneet nyt muutaman kuukauden, ja olemme ihan vakavissamme toistemme suhteen (olemme jo puhuneet yhteen muutosta ym.)

Tämä miesystäväni on kuitenkin vasta hiljattain eronnut (siis n. 6kk sitten), tarkkaan en tiedä milloin tämä ero on astunut voimaan. Syytäkään sille miksi hän on eronnut en edes tiedä. Kuuluisiko minun tietää?

Mies itse on hyvin vaitonainen asiasta ja jotenkin häntä nolotti jo ylipäätään kertoa se, että on eronnut. Siksi minä en ole mitenkään udellut asiasta, mutta siis olisiko minun kuitenkin hyvä tietää jotain faktoja hänen avioliitostaan? Ja mitenhän ne tiedot saisi parhaiten ongittua tällaisesta hiljaisesta miehestä?

Suosittelen, että kysyt mieheltä suoraan, jos kiinnostaa. Sivuteitse tietojen kalastelu loukkaa ainakin minun oikeuskäsitystäni ja sivullisilla voi olla omia värittyneitä mielipiteitään erosta. Toinen vaihtoehto on odottaa, että mies aikanaan avautuu asiasta sinulle.

Mä kysyisin suoraa ja sanoisin ettei tietenkään tarvitse kertoa ellei halua.
En kylläkään kovin äkkiä muuttaisi yhteen eronneen kanssa jolla prosessi selvästikin vielä kovin keskeneräinen.

Niin, kun en todellakaan haluiaisi olla mikään urkkija. Ymmärrän, että se ero on varmasti arka paikka. Mutta voisiko jokin asia vaikuttaa meidän tulevaisuuteen, mikä olisi hyvä tietää ym...

Ajattelin tässä vaan sitä, että miten yleensä naiset kokee nämä tilanteet? Haluatteko tietää kaiken miehen entisestä elämästä, vai miten? En siis itse ole mitenkään kokenut seurustelun saralla.... Siksi asia kiinnostaa...

Lähipiirissäni on ex pariskunta. Mies oli eronnut jo aiemmin, nainen ei ollut vielä ollut naimisissa tai pitkäaikaisessa suhteessa. Rakastuivat, muuttivat yhteen ja nainen yritti sopeutua miehen entisen elämän tavaroihin kuten jaettuihin häälahjoihin. Saivat lapsen, menivät naimisiin ja syntyi lisää lapsia. Mies osoittautui väkivaltaiseksi jonka vuoksi todennäköisesti edellinen liittokin purkautui (en ole varma). Edellinen vaimo kuvailtiin aina jotenkin omituiseksi ja oli muuttanut ulkomaille asumaan. Toivon sydämestäni että liittonne onnistuu eikä "kaapeista löydy luurankoja".

Yhteistyössä