Mitä kaikkea tarvitsenkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RvaNokkonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RvaNokkonen

Jäsen
19.07.2006
453
0
16
Me ollaan tässä päätetty tehä pikkukakkonen ja nyt pitäs taas hankkia kaikki uudestaan kun olen myynnyt tai antannut esikoisen kaikki vauva tarvikkeet pois :/

Mitä kaikkea sitä nyt taas tarvitseekaan :ashamed: siitä on niin kamalasti aikaa kun niitä on viimeksi ostellut ja tällä kertaa kyllä ostan kaikki käytettynä ehkäpä vaunut uutena tai sitten nekin käytettynä jos kivat löytyy :)

Juu tottakai varaudun mutta meinasin että nytkun alkaa niitä pikku hiljaa hamstraamaan niin ei tarvi sitten kaikkea kerralla ostella kun muutakin rahan menoa aina löytyy ja varsinkin nyt tällä hetkellä :heart:

ja kun sul kerta jo yks lapsi on niin kyllähän sää tiijät mitä tarvit ja mitä et tarvi. Toiselle tarpeellinen juttu on toiselle täysin tarpeeton.

Minä ainakin olen sitä mieltä että ellei heti perään aio toista/reuraavaa on ne tarvikkeet paree myydä pois. Viiden vuoden päästä kaikki on auttamattomasti vanhaa ja huonoa, vaatteista ja vaunuista lhtien.

No joo, mitä vastauksia..
Mäkin hankin kakkoselle kaikki uudelleen, esikolta ei ollut jäänyt kuin muutamia vaatteita ja nekin vaaleanpunaisia, että ei niit oikeen ton äijän päälle pukenut.

Vaunut nyt alkuun, mutt mieti sitt ostatko yhdistelmät vai rattaat joihin koppa vauva-ajaksi. Koppa aika on lyhyen lyhyt...
Sänky, sinne tarvikkeeet, pehmusteet jne.
Sitteri.
Vauvakaukalo tai muu istuin autoon jos sellainen on.
Vaatteita vuoden ajasta riippuen.
Hoitopöytä, tai/ja hoitoalusta.
Amme.
Sitt ainahan voi vaippoja ja sellaisia hamstrata valmiiksi jos tykkää..

kiva joo kaikki on iloisia sun puolesta :D

me tehtiin meidän ekaa puoli vuotta...kyl se tekemistä on kumminkin ku odottaa plussaa.

ihan vaatteista voi aloittaa kannattaa ostella 56 joitain mut suurin osa 62sia koska ainakin meillä ne meni pitkään,vähän kääräsin hihoja alkuun. tyttö oli 52cm syntyessään. isommat tavarat voi vaik kirpputorilta löytää, sänky, hoitopöytä tms. kyl sä nää tiiät itekin
;)

No hei, älkääpäs nyt teilatko heti aloittajaa!
Olen samaa mieltä, että jollei heti perään aio tehdä toista lasta, niin kannattaa kamat myydä. Ehkä jotain voisi säästää :-)
Minusta ei ole ollenkaan höpsöä alkaa nyt jo "haaveiluvaiheessa" keräämään vauvakamoja.... Itse olen tehnyt ihan samallalailla!
Eli minusta voisit alkaa ostamaan jo kivoja pikkuisia vaatteita kirppareilta esim. Lisäksi petivaatteita, kantoliina, hoitoalusta, pinnasänky, syöttötuoli, sitteri.... kaikkea sellaista, joka ei heti "vanhene" :-)

Osta ne vaunut sitten vähän myöhemmin, kun jo odotat vauvaa :-) Mutta nyt kannattaa jo miettiä mallia ja merkkiä! Turvakaukalo on myös sellainen, joka kannattaa ostaa ehkä silloin kun jo odottaa.

Tsemppiä yritykseen, minä toivon, että tulet pian raskaaksi!

Kiitoksia vastauksista niille ketkä osas vasta kunnolla eikä millään teini meiningillä ;)

Ensiksi esikoista yritettiin vain 3kk että eiköhän se pikku kakkonenkin aika nopsasti tule ja jos ei niin ainakin on osteltu valmiiksi koska kuten sanoin niin rahan menoa on nyt tällä hetkellä muutakin ja en nyt ajatellutkaan että yhden kuukauden aikana ostan kaikki valmiiksi :)

Mitä nyt ikäämme tulee niin eiköhän 25v ole jo aika vanha ajattelemaan järkevästi ja vanhat on myyty siksi pois koska ei sillon ollut tilaa säilytellä mutta nyt juttu on jo toinen kun asunto on isompi ja tilaa enempi.

Vaatteita taidan alkaa aluksi hamstraamaan :D

Meillä tärppäsi ekan kanssa heti. Toisen kohdalla oletin myös käyvän näin ja ostelin pikku vaatteita ym. Toista ollaan tehty nyt reilu vuosi, mutta ei onnistu:(

Mitään vikaa ei ole, rakastellaan usein, mutta ei vissiin ole oikea aika.

Nyt laitoin kaikki pikkuvaatteet pois. Eivätpähän enään ilku minulle:(

Hei, kamoon. Miksi heti teilata ap? Suurimmalla osalla kuitenkin 25-vuotiaista raskaudet alkaa aikas nopeasti.

Mä olen ainakin iloinen yrityksenne puolesta! Ja tottakai on kiva ostella tavaroita etukäteen! Peesailen NeitiNasua listan kanssa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja onneavaan:
mun kaverilla tärppäs kans eka melkein vahingossa ja toista ovat tekemällä tehneet 5 vuotta!

Ja sitten on myös näitä joilla kumpikin on saanu alkunsa heti kun on alettu koittaan..Niinku meillä esim. :)

:whistle: :D :wave: Täällä toinenkin. Ja joskus se pikkukakkonen saattaa tosiaan ilmestyä vaikka ihan varkain. ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
mun kaverilla tärppäs kans eka melkein vahingossa ja toista ovat tekemällä tehneet 5 vuotta!

Ja sitten on myös näitä joilla kumpikin on saanu alkunsa heti kun on alettu koittaan..Niinku meillä esim. :)

:whistle: :D :wave: Täällä toinenkin. Ja joskus se pikkukakkonen saattaa tosiaan ilmestyä vaikka ihan varkain. ;) :D

Juu, ne kakkoset tuntuu olevan aika vikkeliä... :D

vähän täällä on taas ystävällisiä vastauksia... Sitä paitsi, kai sitä saa olettaa että lapsi tulee tekemällä, suurimmalla osalla niin kuitenkin tilastollisesti katsottuna käy...

Mä en varsinaisesti tarvinnut toiselle lapselle ensimmäiseen puoleen vuoteen kuin vaatteet, vaunut, tutin, vaipat ja turvakaukalon.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Juu, ne kakkoset tuntuu olevan aika vikkeliä... :D

Joo, että eipä tarvinnu paljo orotella, tuli heti ekasta kerrasta kun jätettiin ehkäsy.

Meillä tehtiin ekaa n 2 vuotta, toista varmaan alotellaan yrittämään kunhan menkatki joskus alkais.
-Pinnis ja sinne lakanat yms
-sitteri oli meillä ihan must
-kaukalo
-vaunut tottakai
-vaattetta (ehkä se helpoin osa :D )
-hoitopöytä (?)
-amme
-vaipat
-muutama tuttipullo ja tutti

nyt ens alkuun tuli mieleen

Yhteistyössä