Mitä joulupöydässä "kuuluu" olla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noiden lisäksi: karjalanpiirakoita, karjalanpaisti, (herneet), rosollikastike, juustoja, joululimppua. No nuo ainakin.

Mä lisään noista listaani karjalanpaistin, rosollikastikkeen ja joululimpun. Ja herneet tietty kanssa :D Onko karjalanpaisti ihan kummallinen, jos teen sen etukäteen ja pakastan?

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Noiden lisäksi: karjalanpiirakoita, karjalanpaisti, (herneet), rosollikastike, juustoja, joululimppua. No nuo ainakin.

Mä lisään noista listaani karjalanpaistin, rosollikastikkeen ja joululimpun. Ja herneet tietty kanssa :D Onko karjalanpaisti ihan kummallinen, jos teen sen etukäteen ja pakastan?

En ole koskaan karjalanpaistia pakastanut valmiina :D ei kai se sen kummemmaksi mene.. Joku muu saa tähän vastata, enhän mä tiedä :D

En ole koskaan karjalanpaistia pakastanut valmiina :D ei kai se sen kummemmaksi mene.. Joku muu saa tähän vastata, enhän mä tiedä :D

:D Mä kyselen vähän urpoja taas. En ole ennen tehny jouluruokia enkä nytkään haluaisi koko joulupäivää hermoilla ruokien laitosta. Siksi haluisin tehdä mahdollisimman paljon etukäteen. Ehtii sit tarvittaessa tekemään vielä uusiksi jos menee pilalle. :saint: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja uuniomena:
Meillä aina myös lihapullia ja sianlihakastiketta. Sellaista jossa lihat todella mureita. Nam.

Lihapullia voisin tehdä kanssa.

Onko kellään mitään ideaa jälkkäriksi? Puolukkajäädykettä syödään aattona, joten sitä en viitsisi sitten taas tarjota.

Alkuperäinen kirjoittaja uuniomena:
Meillä aina myös lihapullia ja sianlihakastiketta. Sellaista jossa lihat todella mureita. Nam.

Lihapullia voisin tehdä kanssa.

Onko kellään mitään ideaa jälkkäriksi? Puolukkajäädykettä syödään aattona, joten sitä en viitsisi sitten taas tarjota.

Piimäkakkuu, sellainen, jossa digestive-pohja n. 1cm, sitten 4-5cm piimähyydykehässäkkää ja päälle esim. mangohilloa. Koristelet vaikka kumkvateilla. Ei ole kauhean äkkimakeaa, kun jouluna on yleensä sitten makeana tarjottavana konvehteja sun muuta. Toi on sellainen tosi raikas herkku.

Piimäkakkuu, sellainen, jossa digestive-pohja n. 1cm, sitten 4-5cm piimähyydykehässäkkää ja päälle esim. mangohilloa. Koristelet vaikka kumkvateilla. Ei ole kauhean äkkimakeaa, kun jouluna on yleensä sitten makeana tarjottavana konvehteja sun muuta. Toi on sellainen tosi raikas herkku.

Kiitos! Tuo vois olla hyvä jälkkäri. Netistä löytyy varmaan tarkempi ohje.. ?

Meillä on joulupöydässä ainakin

-lanttulaatikko
-porkkanalaatikko
-maksalaatikko
-perunat
-rosolli+kastike
-italiansalaatti
-punajuurisalaatti
-lohi
-sipulisilliä
-kinkku
-joululimppu

Wau mitä herkkuja Keittiksen kuvissa!:o:p Tuli kamala nälkä.
Meidän viime joulun alkupalat :D Tänä iltana menen systerille ja suunnitellaan tämän joulun alkupalapöytä. Varsin samantapainen tulee olemaan, mutta kehitellään myös jotain uutta.

Meillä on karjalanpaisti ja perunamuusi, kylmäsavuporoa tai hirveä, kaloja, erilaisia salaatteja, graavilohta, uunijuureksia (porkkanaa, lohkoperunoita, bataattia), lanttulaatikkoa ja vähän kaikkea muutakin :).

digestivejä n. 14kpl ja niiden joukkoon n.80gr sulatettua rasvaa.

Piimää 4dl, sokeria 1,5dl ja 1tl vaniljasokeria

6 liivatetta ja 2dl kermaa vatkattuna

prk pilttisosetta esim. mango

ihan sikahelppo ja nopea tehdä. Ja on hyvää!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ohje:

digestivejä n. 14kpl ja niiden joukkoon n.80gr sulatettua rasvaa.

Piimää 4dl, sokeria 1,5dl ja 1tl vaniljasokeria

6 liivatetta ja 2dl kermaa vatkattuna

prk pilttisosetta esim. mango

ihan sikahelppo ja nopea tehdä. Ja on hyvää!!!!

niin ja noi liivatteet liuotetaan 3rkl sitruunamehua

Mä just paistan lihapullia joulua varten. Nam.

Meillä kuuluu joulupöytää mm. rosollia (mun suosikki) ja sille kastike, kinkku, kalkkuna, kylmäsavulohi, maksa-, porkkana, lanttu- ja perunalaatikko, silliä, perunoita, vihreä salaatti, makaronisalaatti (kinkkukuutioita, juustokuutioita, makaranonia, he-ma-pa sekä majoneesia ja vähän sitruunapippuria), lihapullat, herneitä jne.

Nälkä tässä tulee, kun lukee tätä ketjua. :-)

Yhteistyössä