Mitä joululahjaksi isovanhemmille joilla on jo kaikkea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jokaikinen vuosi entistä vaikeampaa. Niin turhauttavaa yrittää pienellä budjetilla jotain hommata sellaisille joilla on varaa ostaa kaikkea mitä tarvii.

Mun vanhemmat on snobeja. Tarkat kriteerit ja laatuvaatimukset jokaisessa asiassa. Vaikkei hekään mitään rikkaita ole.

Miehen vanhemmat elää sit niin nuukasti ja vähällä etteivät edes ole vailla mitään. Ja tuntuu et nurkat täynnä astioita, lyhtyjä ym koristejuttuja kun lapset niitä kantaa sinne kun muutakaan ei lahjaksi keksi.

Yhteistä anopeille on etteivät käytä mitään kauneushoito, hieronta tms palveluja. Eli lahjakortti idea ei toimi.

Viime vuonna ostin isot (2-3 litraa) keksipurkit ja leivottiin ne täyteen. Jotain muuta pitäis nyt keksiä.

Voihan se lahjakortti olla esim. johonkin ravintolaan. Ei sen lahjakortin tarvi mikään älyttömän suuri olla. Eiköhän suurin osa ihmisistä suostu joskus ravintolassa syömään

Mä teen nykyisin sukulaisille, miehen ja mun sisarukset, sekä mein vanhemmille jotain syömislahjoja. osatn erikoisempia levitteitä tai juustoja ja keksejä ja hilloja esim luomukaupasta. sit ne nättiin paketiin. jos ei alkoholiongelmaisia niin mukaan vaikka viiniä tai likööriä tai viskiä.

Miksi ette tee yhteistä sopimusta, että aikuiset eivät osta toisilleen lahjoja?? Mulla 3 sisarusta ja ainakin 20 vuotta ollut tällänen sopimus.....äidille ostan joskus, jos keksin jonkin älykkään, kun sekään ei tartte mitään...=)

Teatteriliput?

:)

Eivät käy teattereissa. Muuten varmaan..
Molemmilla aika rajoittunut sosiaalinen elämä. Eri syistä tosin mut kuitenkin. Anoppi ei liiku vapaaehtoisesti neljän seinän sisältä (mt ongelmia). Mun äiti vaan inhoaa kaikkea ihmisten ilmoilla käyntiä (paitsi shoppailua) .
Ja joo jostain kumman syystä noissa lahjoissa mietin aina enemmän äitiä ja anoppia kuin isää ja appiukkoa.

tehkää erilaisia karkkeja, esim jääsuklaata, rockyroadia (vaimitäsenyoli) ja riisimuroherkkuja

askarrelkaa jotain, tyynynpääliset, pyyhkeet vohvelikankaasta kirjomalla niihin jotain, kaitaliinat joihin teette jotain kuvioita sapluunoilla, kahvikupit tms

ja jokainen tietää et noi erikoiskauppa jutut on kalliita niin ei niit tartte olla kuin vaik juusto, hillo, ja joku raksupaketti tai sit se viini. 10-15€ on meillä sukulaislahja budjetti (10 perhettä)

[QUOTE="vieras";27400121]Miksi ette tee yhteistä sopimusta, että aikuiset eivät osta toisilleen lahjoja?? Mulla 3 sisarusta ja ainakin 20 vuotta ollut tällänen sopimus.....äidille ostan joskus, jos keksin jonkin älykkään, kun sekään ei tartte mitään...=)[/QUOTE]

Siksi et mun äiti kerää koko vuoden tavaraa kaappeihin mitkä jakaa sit jouluna lapsille. Ja joo tiedän etteivät mitään ole vailla mutta ei tunnu kohtuulliselle sekään et ei ite sit mitenkään muista.

Ja anoppi ja appi ei todellakaan odota ikinä mitään ja kiittelevät kovasti ihan sama mitä saavat. Jotenkin säälittää jos ei heillekään mitään vie kun niin onnellisia ovat joka muistamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27400127:
tehkää erilaisia karkkeja, esim jääsuklaata, rockyroadia (vaimitäsenyoli) ja riisimuroherkkuja

askarrelkaa jotain, tyynynpääliset, pyyhkeet vohvelikankaasta kirjomalla niihin jotain, kaitaliinat joihin teette jotain kuvioita sapluunoilla, kahvikupit tms

Nuo syötävät sit se viimeinen hätävara. Ei aina jaksais leipoa muille kun omalle sakillekin leipominen jo ihan kiitettävä urakka.
Mun äiti ja isä ei arvosta noita ite tehtyjä yhtään. Pitää olla jotain merkkiä (esim Pentik) tai muuten todella laadukasta.
Anoppi ehkä arvostaskin. Mutta yleensä menee sit niin et jos keksin omille vanhemmille jotain niin se käy sit anoppilaankin.

[QUOTE="vieras";27400121]Miksi ette tee yhteistä sopimusta, että aikuiset eivät osta toisilleen lahjoja?? Mulla 3 sisarusta ja ainakin 20 vuotta ollut tällänen sopimus.....äidille ostan joskus, jos keksin jonkin älykkään, kun sekään ei tartte mitään...=)[/QUOTE]

Mä en suostuis. Saisin ite just jonku 2 pakettia, jos ei sisaruksilta ja vanhemmilta tulis lahjoja ja eihän se nyt käy :D.

Jos ovat siis kotona nysvääviä snobeja, niin sitten pitää vaan ostaa jotain syötävää tai juotavaa. Jos esim. laadukas viini ei käy, niin sitten vaikka käsintehtyjä konvehteja.

[QUOTE="alma";27400138]Peesi. Minä ja sisko ollaan siirrytty täysin kulttuuri-osastolle näissä lahjajutuissa. Ollaan ostettu välillä jotkut konserttiliput, välillä oopperaa jne. Vanhemmat ovat vaikuttaneet tyytyväisille.[/QUOTE]

Oiskin helppo jos kävisivät noissa. tekee varmaan sekin et asuvat sen verran maalla että joutuu aina lähteä jonnekin jos haluaa tuollaisissa käydä.
Kirjat ym mitkä kiinnostaa ostavat samantien kuin ilmestyvät tai käyvät kirjastosta. Eli en todellakaan tiedä mitä eivät vielä ole lukeneet.
Mun vanhemmilla muutenkin todella paljon kirjoja joten en osaa yhtään sanoa mitä heillä jo on tai ei ole.
Anopilla sen verran huono näkö ettei kirjoja tykkää lukea. Vissiin pitäs käydä optikolta oikeat lasit mut sinnittelee jollain tiimari laseilla. Eikä ne oikein toimi.

JA joo ei sisarusten kesken (onneksi) osteta lahjoja toisille. Siskolle saatan jotain laittaa jos innostun ite jotain värkkäämään.. mut se sitten vaan tekemisen ja antamisen ilosta.

[QUOTE="vieras";27400197]Mä en suostuis. Saisin ite just jonku 2 pakettia, jos ei sisaruksilta ja vanhemmilta tulis lahjoja ja eihän se nyt käy :D.[/QUOTE]

Hassua....me ei osteta miehenkään kanssa mitään varsinaisia lahjoja; vaan sitten hakitaan jotakin, kun tarvitaan. Nautitaan vaan lapsen ilosta!!!

[QUOTE="vieras";27400247]Hassua....me ei osteta miehenkään kanssa mitään varsinaisia lahjoja; vaan sitten hakitaan jotakin, kun tarvitaan. Nautitaan vaan lapsen ilosta!!![/QUOTE]

Lahjojen ostaminen ja saaminenhan on ihan parasta, turha suhtautua noin alentuvasti, vaikka et olisikaan samaa mieltä.

[QUOTE="vieras";27400247]Hassua....me ei osteta miehenkään kanssa mitään varsinaisia lahjoja; vaan sitten hakitaan jotakin, kun tarvitaan. Nautitaan vaan lapsen ilosta!!![/QUOTE]

Me nautitaan joulusta kokonaisuudessaan. Siitä lahjan ostamisesta omalle rakkaalle, sekin on ihanaa. Jos sä olet taas näitä "joulu on lasten juhla" -ihmisiä, niin musta se on surullista. Joulu on meillä koko perheen juhla ja vuoden isoin juhla, siitä saa nauttia aikuisetkin:)

Lahjakortti kirjakauppaan kuulostais hyvältä, siihen mukaan jotain belgialaista suklaata jota voi nauttia kirjan kanssa.

Yleensä ostan ei-tavaralahjaa tarvitseville teatteri-, konsertti-, tai vaikka hierontalahjakortin tai kirjan, musiikkia jne.

Isovanhemmat jotka kieltävät käyttämästä rahaa lahjoihin, ovat ilahtuneet lasten kanssa kauniisti koristellusta piparkakkutalosta, juustotarjottimesta tms. kauniista herkuista.

[QUOTE="a p";27400209]Oiskin helppo jos kävisivät noissa. tekee varmaan sekin et asuvat sen verran maalla että joutuu aina lähteä jonnekin jos haluaa tuollaisissa käydä.
Kirjat ym mitkä kiinnostaa ostavat samantien kuin ilmestyvät tai käyvät kirjastosta. Eli en todellakaan tiedä mitä eivät vielä ole lukeneet.
Mun vanhemmilla muutenkin todella paljon kirjoja joten en osaa yhtään sanoa mitä heillä jo on tai ei ole.
Anopilla sen verran huono näkö ettei kirjoja tykkää lukea. Vissiin pitäs käydä optikolta oikeat lasit mut sinnittelee jollain tiimari laseilla. Eikä ne oikein toimi.[/QUOTE]

No sieltähän se tuli! Lahjakortti optikolle! :xmas:

Yhteistyössä