mitä itse tekisit tässä tilassa? (anoppi juttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
Meillä oli anopin kans sovittuna jo maanantaina että tulee keskiviikkona hoitamaan meidän kipeenä kuopusta koska esikoisella on lääkärin tarkastus käynti. vielä eilen aamulla soitin ja tarkastin että onhan tulossa ja sillon vielä oli. kuitenkin 9.45 ilmottaakin ettei jaksa nyt tullakkaan(esikon lääkäri aika oli klo.10.00). eli 45min. oli mieli muuttunu. eipä auttanu ku napata kovassa kuumeessa oleva vuoden ikänen lapsi mukaan esikoinen lääkäri käynnille.

Huomenna olisi ollu sama homma,eli anopin olisi pitäny tulla meille ku mulla on äitiysneuvola(odotan rv35). enkä viitsisi kipeää lasta sinne ottaa mukaan. no nyt kuitenkin oli ilmottanu miehelle että ei tule.

Alko oikeesti jo niin vit*ttaa. jouluna olisi tarkoitus että mä kokkaan joulu aterian ja anoppi ja appi tulee meille myös joulua viettämään ja syömään,mutta miksi helvetissä ite alkaisin niitä palvella kun toisestakin päästä luvataan mutta sitten perutaan ilman mitään syytä.. anopin ei ole edes useasti tarvinnu meidän lapsia hoitaan vaan viimeks ollaan hoito apua tarvittu vuosi sitten..

No mua kyllä kiukuttais ja vituttais kans. Jos ei oo ees tuon kummempaa syytä, kuin että ei vain JAKSA tulla!!
Ja luultavasti minustakin tuntuis, että piruako minä heille joulua laittamaan... mutta kun aikaa kuluu ja kiukku laantuu ni kyllä mä sen joulun laittasin kuitenki.

Että paskasti teki ja nyt taatusti kiukuttaa, mutta kunhan tilanne on ohi ni harmittaa varmasti jo huomattavasti vähemmän.

Minua sapettaisi todella, enkä pyytäisi edes henkeni hädässä moiselta enää apua. En kyllä tekisi jouluruokiakaan, sinähän olet viimeisilläsi, pitääkö sinun jaksaa? Eikös miehesi voi ehdottaa äidilleen, että menette heille jouluksi, tai ilmoitatte, että teiltä on joulu peruttu, ja vietätte sen oman perheen kesken ilman ikävää anoppia. -suututtaa tuollaiset ihmiset!

sanoppa sille anopille ettet jaksa kokata niille jouluruokaa!mä en edes pyydä kinä anopilta lasten hoitoapua....hoitaa ku itte haluu ja pyytää(siis noin yhen kauppareissun)

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Minua sapettaisi todella, enkä pyytäisi edes henkeni hädässä moiselta enää apua. En kyllä tekisi jouluruokiakaan, sinähän olet viimeisilläsi, pitääkö sinun jaksaa? Eikös miehesi voi ehdottaa äidilleen, että menette heille jouluksi, tai ilmoitatte, että teiltä on joulu peruttu, ja vietätte sen oman perheen kesken ilman ikävää anoppia. -suututtaa tuollaiset ihmiset!

Muuten jouluksi sinne meno onnistuisi mutta ei haluta mennä. aikasenpina jouluina ollaan oltu siellä ja anoppi on ollu aina niin stressaantunu ku on pitäny joulua laittaa.. tänä vuonna pysytään kotona ja laitetaan joulu itse..

no me ei pyydetä enään anopilta lastenhoitoapua missään tilanteessa ko se on aina niiiin vaikiaa...
mutta jos on jotain sovittu niin kyllä niistä pitäis pitää kiinni!

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Miten sinä voisit viimeisilläsi/ vasta synnyttäneenä edes kokata mitään jouluaterioita? Eikä kukaan ole tarjoutunut tekemään sitä puolestasi? :o

Ei..

mies auttaa tietty ja itse viihdyn ihan hyvin keittiön puolella..

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Miten sinä voisit viimeisilläsi/ vasta synnyttäneenä edes kokata mitään jouluaterioita? Eikä kukaan ole tarjoutunut tekemään sitä puolestasi? :o

Ei..

mies auttaa tietty ja itse viihdyn ihan hyvin keittiön puolella..

Joo, mut mä en tuossa tilanteessa kyllä kokkais kuin omalle perheelle. En vieraille! Tai sit mies saattas yllättää ja tehdä kaiken ilman minua, se kun on semmonen keittiövirtuoosi.
Mut mä en kyllä alkais passaamaan perheen ulkopuolisia tuossa tilassa.

en ole ap, mutta kaikki saan aina tehä ite kun kukaan ei ikinä apua tarjoa vaikka ois mitä.
yks päivä tipuin rappuset alas (selvinpäin :D ) niin nyt täällä jalka paskana yritän hoitaa kahta alle kolme vuotiasta. ulos ei olla päästy ku asutaan kolmannessa kerroksessa missä ei oo hissiä...
onneks nyt nukkuvat :)

Jätä anopille joulu laittamatta. Meille ei ainakaan olis mitään asiaa tulla joulua viettämään jos ei se sovittu lastenhoitokaan onnistuisi. Ei silloin tarvi kelvata mun sapuskatkaan eikä lasten seura.

Ja kyllä, olen hemmetin pitkävihainen kun sille päälle satun :)

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
En kyllä jatkossa pyytäisi häntä hoitamaan lapsia. Yrittäisin sumplia vaikka miten etten tarttisi häneltä hoitoapua kysyä.

samat sanat. yrittäisin järkätä avun muualta tai sit vaan ottasin lapset kakkialle mukaan

Tosi kivaa käytöstä anopilta :/
Kyllä minäkin suuttuisin ja voisi olla että ei tulisi kutsua lapsenvahdiksi aikoihin.
Mistä noita ilkeitä anoppeja sikiää ? Mistä johtuu että joidenkin anopit on oikeesti tosi raivostuttavia, ilkeitä jne. miniälleen ?
Minulla käynyt tuuri ja olen saanut ihanan anopin :heart: =)

joo,meilläki on anoppi koko vuoden toitottanu että soittakaa joskus hoitamaan lapsia yms. aikasemmin ei oo ollu tarvetta soittaa ja nyt kun olis niin luvataan,muttei sitten jaksakkaan. mitään erikoisenpaa syytä ei ollut,olisin ymmärtäny jos olis esim. sairastunut itsekkin ettei siksi pääse,mutta ku 45min aikasemmin oli vielä tulossa ja viime tingassa peruikin koska ei nyt huvitakkaan.. MURRR!!

Eipä viitsi toistakertaa hoitoapua pyyttää. Ole kuitenkin onnellinen, että ilmoitti ettei tulekkaan.

Parivuotta sitten yksi sunnuntai kysyin appiukolta, joka oli meillä kylässä, että voiko katsoa poikaa 3v mun tiistaisen gynekäynnin ajan ja hän lupasi. Tiistaina ihmettelin, etteikö appi tule aamupalalle lainkaan. Vähän ennen puoltapäivää kurkkasin hänen huoneeseensa ja huomasin hänen lähteneen :o Onnekseni sain pojan kummitätin tulemaan reilun 100km päästä meille pojan kanssa. Mukaan en häntä olisi voinut ottaa, kun edellinen käynti epäonnistui täysin pojan takia (mm oksensi lattialle huudettuaan) ja aikaa ei olisi voinut siirtääkään, kun olin raskaana. Että mukava appi mulla.

Yhteistyössä