Mitä ihmisen " pitää" olla saavuttanut elämässään 45 ikävuoteen mennessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Super.loser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Super.loser

Vieras
Mitä siis pitää olla plakkarissa 45 ikävuoteen mennessä?

- Ammatti ja yli 20 vuotta töitä
- Omistusasunto maksettuna
- Seurustelu ja parisuhteita useita
- Lapsi/lapset tehtynä
- Ulkomaanmatkailua
- Säästöjä
- Laaja ystäväpiiri
Kaikki tuo ylläkuvattuhan on sitä mitä " PITÄÄ" olla saavutettuna tuohon ikään tai olet totaalisen epäonnistunut.

MInulla ei ole mitään noista olenko siis epäonnistunut?

No et ole. Jokaisella on oma elämä ja omat saavutukset ja kokemukset.
Minä en täytä listasi kriteerejä enkä koe olevani epäonnistunut. esim parempi muutama hyvä ystävä kuin monta hyvän päivän tuttua.. rahaa ei o eikä omistusasuntoa mutta ihan tuo vuokrakotikin kodilta tuntuu... ainoa mitä itse kaipaan on perhe mutta en koe että olisin huonompi ilman sitäkään
Minä en täytä listasi kriteerejä enkä koe olevani epäonnistunut. esim parempi muutama hyvä ystävä kuin monta hyvän päivän tuttua.. rahaa ei o eikä omistusasuntoa mutta ihan tuo vuokrakotikin kodilta tuntuu... ainoa mitä itse kaipaan on perhe mutta en koe että olisin huonompi ilman sitäkään​

QUOTE="Super.loser, post: 31444355"]Mitä siis pitää olla plakkarissa 45 ikävuoteen mennessä?

- Ammatti ja yli 20 vuotta töitä
- Omistusasunto maksettuna
- Seurustelu ja parisuhteita useita
- Lapsi/lapset tehtynä
- Ulkomaanmatkailua
- Säästöjä
- Laaja ystäväpiiri
Kaikki tuo ylläkuvattuhan on sitä mitä " PITÄÄ" olla saavutettuna tuohon ikään tai olet totaalisen epäonnistunut.

MInulla ei ole mitään noista olenko siis epäonnistunut?[/QUOTE]

Mun mielestä pitää olla tehtynä jotain, josta myöhemmin saa eläkettä. Ei niin väliä paljonko on kertynyt ja moneltako vuodelta.
Lapset hankittuna tai viimeistään nyt tulossa, JOS niitä haluaa.
Joku harrastus tai muu juttu josta nauttii.

Tuo 20 vuotta töitä 45 ikävuoteen mennessä toteutuu varmasti aika harvalla, ainakin tulevaisuudessa.
Nykyään on normaalia ettei yksi ammatti riitä ja ei voi olettaa tekevänsä samaa duunia koko elämänsä ajan.
Useimmilla on tulevaisuudessa varmaan ainakin 3-5 ammattia,erinäisine työpätkine ja opiskeluineen.

No onnellisuus/tyytyväisyys/levollisuus olis kova sana - iästä riippumatta.
Ihan tavoittelemisen arvoisia asioita ja nuo nyt voi tavoittaa kai monella eri tavalla, erilaisia kun ollaan.:)

Yhteistyössä