Mitä ihmettä voisin opiskella/tehdä. Ikää reilu 30v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulma

Vieras
Olen ollut lasten kanssa kotona ja nyt olisi aika siirtyä muihin kuvioihin.

Lukion olen käynyt ja minulla on yliopisto-opinnot kesken, mutta nitä en jatka koska opiskelemani ala ei ollut minua varten.

Työkokemusta on jonkun verran, mutta melko vähän.
On jotenkin uupunut olo ja mietin vaan, että miten tästä eteenpäin, jotain "omaa" kaipaan elämääni. Tuntuu että olen elänyt muita varten niin monta vuotta. Ei sitä voi olla ihan menetetty tapaus tässä iässä.

Sullahan on elämä vasta edessä, työikääkin vielä kymmeniä vuosia. Mahdollisuudet on lähes rajattomat :D Nyt vain miettimään, mikä oikeasti kiinnostaisi. Ei kannata jumia alalle ja työpaikkaan, joka ei innosta - kokemuksesta voin kertoa, että se sitten vasta kuluttaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Toinen 30+:
Sullahan on elämä vasta edessä, työikääkin vielä kymmeniä vuosia. Mahdollisuudet on lähes rajattomat :D Nyt vain miettimään, mikä oikeasti kiinnostaisi. Ei kannata jumia alalle ja työpaikkaan, joka ei innosta - kokemuksesta voin kertoa, että se sitten vasta kuluttaakin.

kiitos tsempistä :)

on vaan sellanen olo että kaikilla tutuilla on elämä niin valmiina, itse en tiedä yhtään mitä haluan. nuorena oli niin selvää kaikki ja tarkat suunnitelmat tehty urasta ja elämästä. mutta harvemmin se elämä taitaa suunnitelmien mukaan kuljettaa.

Heitänpä ihan randomina tämän oman alani koulutusvinkin. Ala vuorotyötä ja erittäin sopiva sellaiselle, jolla jo elämänkokemusta.

Haku päällä:
Hätäkeskuspäivystäjäkurssi nro 19 (9.8.2010 - 16.12.2011)
Hakuaika päättyy: 29.1.2010
Valintakoe: 10.-11.5.2010

Lisätiedot: www.pelastusopisto.fi

Menisin työkkäriin ammatinvalinnanohjaajalle ja miettisin hänen kanssaan vaihtoehtoja. Niitä voisivat olla esim. pääaineen vaihtaminen yo:lla (jos opintoja nykyisessä tarpeeksi kasassa), kokonaan uusi tutkinto vaikka ammattikorkeassa kiinnostavalla alalla tai sitten hyvin varteenotettavana myös oppisopimus, jos vain löytyy kiinnostava paikka.

Rohkeasti vaan tuumasta toimeen! Itse opiskelen parhaillaan yliopistolla uutta alaa, kun en halunnut/pystynyt työskentelemään aiemmin hankitussa ammatissa. Usko tai älä, meitä 30+ opiskelijoita on aika paljon!

Alkuperäinen kirjoittaja 112-täti:
Heitänpä ihan randomina tämän oman alani koulutusvinkin. Ala vuorotyötä ja erittäin sopiva sellaiselle, jolla jo elämänkokemusta.

Haku päällä:

Voi vitsi, mä haluun tonne! Oon aikasemminkin miettinyt kyseistä alaa, mutta ei oo ollut lukiopohjaa. Ja nyt ei kyllä kannata hakea, kun on keväällä vielä kirjotukset. Voi harmin paikka... Kyllä kai tonne muulloinkin voi tietty hakea, mut nyt oisin halunnu.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kipa:
Alkuperäinen kirjoittaja 112-täti:

Haku päällä:

Voi vitsi, mä haluun tonne! Oon aikasemminkin miettinyt kyseistä alaa, mutta ei oo ollut lukiopohjaa. Ja nyt ei kyllä kannata hakea, kun on keväällä vielä kirjotukset. Voi harmin paikka... Kyllä kai tonne muulloinkin voi tietty hakea, mut nyt oisin halunnu.. :(

Joo, tulee kursseja myöhemminkin. Palkka on kilpailukykyinen monen yliopistoammatin rinnalla, jopa parempikin. Ja koulutus kestää vain 1,5v.
Mielenkiintoinen työ, suosittelen!

Kohtalotoveri!

Tilanne on minulla ihan sama, yliopistoon ei huvita palata, kun ala ei ollutkaan oikea. Ero meillä on se, että minulla toi 30v on vasta ovella. :D Yliopistossa olisi kiintoisia aloja, mutta pääaineen vaihto ei ole kauhean helppoa tiedekunnasta toiseen, vaikka minulla olisi sivuaineesta aineopinnot suoritettuna - pääsykokeisiin en kyllä jaksaisi enää lukea.

Tuo hätäkeskuspäivystäjän ammatti on mielenkiintoinen, mutta itselleni siitä ei ole - pää ei kestäisi kuunnella onnettomuuksia yms. joka päivä.

Yhteistyössä