Mitä ihmettä tehdä kun reilu 1-vuotias ei rauhoitu päikkäreille?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiree

Vieras
Nukahtanut aiemmin hyvin ja itsekseen omaan sänkyyn sekä yö- että päiväunille. Nyt ei meinaa rauhoittua kummallekaan. Muutamana päivänä ei ole nukkunut päikkäreitä ollenkaan kun ei yksinkertaisesti suostu nukahtamaan sänkyynsä. Autoon nukahtaa lähes heti kun se liikkuu... yöunille menokin nyt vaikeaa. Mitä tässä pitäis oikein tehdä? Ei nukahda silittelyyn, ei viereen.. Itkee ja kiemurtelee vaan sänkyyn mennessä. Sitten kun nukkuu, niin nukkuu hyvin. Päikkärit yli 2 h ja yöunet 10-11 h yleensä heräämättä.

Neuvoja kellään antaa mulle?

uskoisin että johtuu iästä vaikka kuuluu kliseiseltä. minun pienin poika oli juuri saman moinen, yhden neuvon annan älä mene viereen makaamaan siitä tulee vain huono tapa.

meilla kaikkien jano-, kipu-, ym. juttujen eliminoinnin jalkeen jatettiin sankyyn ja kaytiin noin 5-10min. valein sanomassa "ma rakastan sua, nyt on aika nukkua", silmiin katsomatta, ettei saa hepareita siita kun saa huomiota. ja laitettiin aina uudestaan selalleen sinne sankyyn jos oli noussut. nyt menee yleensa ihan kiltisti nukkumaan.

Olen yrittänyt tuota ns. huudattamista toteuttaa, mutta jotenkin se tuntuu niin kauhealta, vaikka toisaalta ei kait siinä taida muuta vaihtoehtoakaan olla. Nyt välillä olen silittänyt uneen, välillä on jäänyt itseksiään, mitenkä milloinka, ja tosiaan välillä ei sitten nuku ollenkaan.

tyttö jaksaa huutaa ja itkeä vaan ihan hirveän kauan, niin että ääni on nytkin aivan käheä... kauheeta.

Mitenkä kauan teistä on järkevää yrittää päikkäreille? Meinaan että jos normaalisti on nukahtanut klo 12 ja nyt vielä klo 13 huutaa sängyssä, niin kannattaako enää pitää siellä, vai antaako vaan olla?

Meillä tyttö heräsi tänään klo 7 aikaan ja näytti kyllä väsyneeltä jo aamupäivällä. Laitoin sänkyyn jo klo 11.30. JOspas se onkin liian aikaista sitten??!! Mitenkä teillä muilla tämän ikäiset nukahtaa?

No jos lohduttaa, niin mein 1v2kk ei myöskään meinaa saada unenpäästä kiinni. Sit nukkuu kanssa hyvin ja pitkään ja sikeästi, kun saa unenpäästä kiinni, mutta välillä pyörii silmät ristissä parikin tuntia ennen kuin nukahtaa.

Pienempänä oli nukkumatin paras kaveri, mutta siitä asti kun alkoi tulla hampaita ja liikunnalliset taidot lisäänty, eli tossa 9kk paikkeilla, alkoi "pistää nukahtamista vastaan". Ja kun oppi 1v kävelemään, kömpii tuhat kertaa pois sängystä sen jälkeen kun on muka nukahtanut ja taas muka nukahtaa ja hetken päästä marssii taas. Enää ei välttämättä nukahda rinnallekaan ellei ole ihan yliväsy, kun huomaa millon meinaa nukahtaa, silloin pakottaa silmänsä auki ja hyppää pystyyn.

Paras keino meillä on pitää sylissä ja olla leikkivinään hänen kanssa jotain rauhallista leikkiä. Lopulta silmät lurpsahtaa kiinni kesken leikin, sit nostan sänkyyn

1kk sitten siirtyi 2 päikkäreistä yksiin. Ajankohta vaihtelee. Laitan nukkumaan kun alkaa kitistä väsymystä.

Meidän neiti on ollut sellainen että jos huudattamaan alan, niin unet häviää täysin, olen tehnyt niin että olen neidin pistänyt makaamaan sänkyyn ja jos on maitopullonsa jo tyhjentänyt niin vähän aikaa olen siinä ja pidän neidistä kiinni. Ei ole jäänyt tavaksi. Yleensä nukahtaa niin että maitopullon kans vien sänkyyn. Ja jos neidillä ei nukuta niin ei varmaan nuku vaikka mitä tekis, joten annan valvoa... jokin ilo kotiäitiydessäkin pitää olla ja se on se kun ei ole aamulla pakko nousta hoitoon =)

Meillä ollut sama rytmi jo jonkin aikaa, joten siitäkään ei pitäisi olla kyse. Tuntuu vaan että nyt on alkanut keksiä että unta vastaan voi tosiaankin taistella. Ennen jäi innoissaan sänkyynsä unta odottamaan ja omiaan höpöttämään, nyt tulee itku jo kun sänkyyn laitetaan. Huoh... pahalta tuntuu ja neuvottomaksi vetää. Kai se on vaan sitten itkettävä sitä unta kun se ei muutenkaan tule...?!

Tuntuu kyllä joskus että miten hitossa se voi olla noin kamalan sitkeä!! Vaikka näkee että väsyttää, saattaa huutaa naama punaisena tunninkin!!

Yhteistyössä