Mitä ihmettä teen? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusydän

Vieras
Mies ilmoitti että ei tulekaan yhteistä joulua, on kuulemma mun naama ruvennut ärsyttämään niin, että menee vanhempiensa luo jouluksi ja alkaa etsiä omaa asuntoa. Meillä vuoden vanha lapsi ja toinen kesällä tulossa. Yhdessä ollaan oltu jo miltei 10v. Ei mitään ennakkovaroitusta, toiseen naiseen en usko, ei vaan enää tämä perhearki miellytä. On kuulemma aina niin v**un tylsää. Mies on työtön ja minä kotihoidontuella, rahallisia ongelmia ei silti ole. Siis mitä ihmettä nyt teen? Tekisi mieli vonkua että ei lähde, mutta toisaalta en halua säälisuhdetta. Koko joulu on nyt pilalla.

Hassua miten sitä osaa kovettaa itsensä ettei rupea vallattomasti pillittämään kun lapsi on vieressä, nyt on päikkäreillä ja istun yksin koneella ja itken. Minä, entinen jouluihminen.

Voihan olla, että mies uhkailee. Isäni harrasti sitä menestyksekkäästi 10 vuotta.

Anna miehen rauhassa mennä, anna ja ota itsekin aikalisä, yritä tehdä jotain mukavaa pienen kanssa, ja katsele järkiintyisikö mies jo joulun aikana, tai vaikka pääsiäiseen mennessä (jos enää huolit sitten takaisin).

voi ei.jaksamisia.menkää te lapsen kanssa vaikka omien vanhempien luo ja viettäkää siellä kiva joulu.idiootti mies kun haluaa lapsenkin joulun pilata sillä ettei isä ole paikalla.anna mennä vaan tuollaisen mitättömön paskiaisen

voisitko mennä lapsen kanssa jouluksi sun vanhemmille/sisaruksille tms.????? ehkä et itse nyt nauti joulusta, mutta saisitte olla yhdessä läheisten kanssa ja ehkä lapsi kokisi jouluniloa.. ja sun ei tarrttis yksin murehtia ja huolehtia..
mäkään en itkisi miehen perään vaan yrittäisin ensin selvitä pyhien yli ja sit katsoa mihin tilanne on mennyt, voimia...

Voihan p.. Toi on elämässä rankkaa aikaa ja aika monet miettii eroa tuossa vaiheessa, ootte ollu niin kauan yhdessä että ihme juttu, lapsellinen se sun mies on, te olette siinä vaieessa että on vaan sinniteltävä vuosi tai kaksi ja sitten alkaa taas uusi vaihe elämässä, mun mielestä kivempi vaihe jos näin voi sanoa.. On varmasti tosi vaikeeta.. Voimia.

Kyllä antasin oikeastaan mennä ja tekisin selväksi, että miettiiki sitte asiat jouluna kaikilta kannoilta, että tekee oikean päätöksen, jonka kanssa pystyy elämään, eikä jää jahkaamaan turhaan.

Sitte pitäs alkaa keskittymään siihen, miten saat itsellesi ja lapsille joulun, johon olisit tyytyväinen. Jonnekkin vierailulle, onko sellainen mahdollista. Alakuloista uskon olevan, mutta yrittää voi silti, se voi yllättää.

kuule, minulla on kokemusta tuollaisesta ja sanon että siitä ei todellaan tule yhtään mitään. siis minkälainen piiloääliö miehesi onkaan, JÄTÄ se koska jos toisen naama alkaa yhtäkkiä ärsyttämään niin aivan varmaa on että niin käy toisenkin kerran. ei tosiaankaan kannata jäädä roikkumaan häneen, hän ei ole vastuuntuntoinen henkilö joka "jaksaa" toista lastanne. ynh, sappeni keihuu kun ajattelenkin kuinka pikkumainen hän on.

ilmota tylysti ettet aiokaan viettää joulua hänen kanssaan.. sulla on muita suunnitelmia. Lapsen kanssa vietätte kivan joulun, herkuttelette, availette paketteja, saunotte..käytte mummolassa/sukulaisissa. Ei elämä lopu vaikka Hän on kyllästynyt, päinvastoin, voi olla mukavampaa kun keskittyy joulurauhaan lapsen kanssa ja yrittää unohtaa parisuhteen murheet.

Yhteistyössä