Mitä ihmettä tää on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutina

Vieras
Elikkäs mulla ilmestyi eilen illalla vartalo täyteen tollasta pientä punasta pilkkua, ja joihinkin kohtiin kohollaan olevaa pientä näppylää.. joka paikka kutisee kovasti :( No aamulla sitten ne oli edelleen, kävin ulkona ja alkoi hirveä kutina.. ja nyt niitä näppyjä/pillkuja on jopa varpaissa ja jalkapohjiakin kutisee :( mikä ihme tää on? en ole syönyt mitään erilaista kuin muulloinkaan, enkä vaihtanut mitään pesuaineita tms..

Alkuperäinen kirjoittaja kutina:
Elikkäs mulla ilmestyi eilen illalla vartalo täyteen tollasta pientä punasta pilkkua, ja joihinkin kohtiin kohollaan olevaa pientä näppylää.. joka paikka kutisee kovasti :( No aamulla sitten ne oli edelleen, kävin ulkona ja alkoi hirveä kutina.. ja nyt niitä näppyjä/pillkuja on jopa varpaissa ja jalkapohjiakin kutisee :( mikä ihme tää on? en ole syönyt mitään erilaista kuin muulloinkaan, enkä vaihtanut mitään pesuaineita tms..

Oisko jotain rokkoa? Oletko saanut rokotuksia tai oletko sairastanut nejo? Soittele ihmeessä päivystykseen, ei aikuiselle tuollaista aivan vähästä tule!!11

Alkuperäinen kirjoittaja vieras tehyläinen:

Oisko jotain rokkoa? Oletko saanut rokotuksia tai oletko sairastanut nejo? Soittele ihmeessä päivystykseen, ei aikuiselle tuollaista aivan vähästä tule!!11

entiedä mikä rokko vois olla.. vesi ja tuhka (vai tuli) rokon olen sairastanut, muista rokoista entiedä.. täytyy varmaan soitella tonne terveysasemalle.. olo on kyllä muuten ihan hyvä, paitsi että paleltaa, kuumetta ei ole..

Mulla on kerran ollut vastaavaa ja johtui ihan lääkeallergiareaktiosta eli otin ketoriinia ja pari tunita meni ja olin tk nokkosrokkoepäilynä, en ole sen jälkeen ketoprofeiinia käyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kerran ollut vastaavaa ja johtui ihan lääkeallergiareaktiosta eli otin ketoriinia ja pari tunita meni ja olin tk nokkosrokkoepäilynä, en ole sen jälkeen ketoprofeiinia käyttänyt.

no mä en oo ottanu/syönyt mitään mistä ois voinu tulla. soitin terveyskeskukseen ja pyysin päivystävän terkkarin numeroa, mutta kuulemma vasta klo 12 voi soittaa :/ outoa

hmm.. mutta noissa on paukamia jne. mulla on suurinosa tollasta pilkkua, mitkä ei ole koholla yhtään.. kohollaan on siitä mistä olen kovasti raapinut (eli on ärtyneet).. ja nyt kokoajan ilmaantuu lisää ja kutine voimistuu :(

Oletko hiljattain vaihtanut rasvamerkkiä? Siis jotain kosteusvoidetta?

en ole. en mitään normaalista poikkeavaa ole tehnyt/syönyt/käyttänyt.. ja eilen alkoi, noiden linkkien mukaan toi nokkosrokko häviää tunneissa, mut tää ei

Mun miehellä on krooninen nokkosrokko. Se alkoi jokunen vuosi sitten ihan vaan yhtäkkiä, eikä syytä rokolle ole löydetty. Todennäköisesti on ollut jokin hoitamaton tulehdus elimistössä, mikä tuon rokon laukaisi. Mies joutuu syömään joka päivä allergialääkettä, jotta paukamat ja kutina pysyvät poissa. Jos lääke jää yhtenä päivänä ottamatta, niin viimeistään seuraavan aamuna alkaa hillitön kutina koko kropassa ja paukamia alkaa nousemaan, yleensä ensin kyynärpäihin ja rystysiin. Kun mies ottaa lääkkeen, oireet helpottavat noin tunnissa. Kaikenlaista on tutkittu, mutta syytä ei siis tiedetä. Seuraavaksi olis edessä visssiin laajemmat allergiatutkimukset. Olis kiva löytää syy, ettei koko ikäänsä tarttis noita lääkkeitä popsia...

Onko tiedän terveyskeskuksessa sairaanhoitajaa jonka luona voisi käydä?

no sinne soittelin että saisin numeron jotta voisin kuvailla oireet ja sitten käydä jos mahdollista.. mutta kuulemma vasta klo 12 voi soittaa :/

Onko tiedän terveyskeskuksessa sairaanhoitajaa jonka luona voisi käydä?

no sinne soittelin että saisin numeron jotta voisin kuvailla oireet ja sitten käydä jos mahdollista.. mutta kuulemma vasta klo 12 voi soittaa :/

Ja sitten tuuttaa varattua jos moni muukin soittaa.
Täälläkin oli soittoaika lääkärille tunnin verran ja aina oli luuri varattu.Nykyään kun soittaa,otetaan numero ylös ja lääkäri soittaa takaisin.

Ja sitten tuuttaa varattua jos moni muukin soittaa.
Täälläkin oli soittoaika lääkärille tunnin verran ja aina oli luuri varattu.Nykyään kun soittaa,otetaan numero ylös ja lääkäri soittaa takaisin.
niinpä se on :( mutta pakko yrittää sitten soitella, kun ei kerran muulloin voi.. ja tahdon kyllä tietää mitä tää on

Mun miehellä (jolla ei mitään allergioita) oli koko kroppa täynnä nokkoihottumaa(yliherkkyysreaktio ruoka-aineelle) ja sitä tuli lisää viikon ajan! Ja kutina aivan mieletön. Lähti vasta kun sai viikon kuurin antihistamiinia. Eli 2 vkoa kesti nokkosihottuma....

Alkuperäinen kirjoittaja ainakin:
Mun miehellä (jolla ei mitään allergioita) oli koko kroppa täynnä nokkoihottumaa(yliherkkyysreaktio ruoka-aineelle) ja sitä tuli lisää viikon ajan! Ja kutina aivan mieletön. Lähti vasta kun sai viikon kuurin antihistamiinia. Eli 2 vkoa kesti nokkosihottuma....

oliko ne paukamia, vai tollasta ei kohollaan olevaa pilkkua?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ainakin:

oliko ne paukamia, vai tollasta ei kohollaan olevaa pilkkua?

.. pilkkuja ja sit nokkospaukamia ;o)

Yhteistyössä