Mitä ihmettä minä teen tuon pojan kanssa (pottailusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elikkäs meillä on kohta 3 v poika ja olen yrittänyt saada häntä moneen kertaan potalle pissalle että sais tuon vaipan häneltä pois vaan turhaan. Otan vaipan pois ja käytän säännöllisesti potalla tuloksetta, saattaa käydä potalla istumassa ja sanoo ei tuu ja pissii heti housuun ku pääsee pois. Olen yrittänyt lahjontaa erilaisilla konstein mutta turhaan, olen tuonut potan olkkariinkin mutta eih... Housuun kun pissii niin olen antanut olla ne märät housut jalassa mutta ei se vauhtia hidasta ollenkaan, on aivan kun olis kuivat pökät jalassa... Moneen otteeseen olemme koettaneet aina menee pari kolme viikkoa ja taas mutta turhaan kaikki...

Onko teillä mitään konsteja miten me onnistuisimme???

Kannattaa pitää taukoo, laita kirjastosta pottakirjoja (jos ette oo jo näin tehnyt siis) ja ottaa rennosti jotku kypsyy myöhemmin. JOs oikee kovasti yrittää kouluttaa niin voi tulla pahemmaks tilanne. Ja parasta aikaa mun mielestä on kesä, ei haittaa vaikka vähä lorahtaaki :)

No mitäs jos unohtaisitte koko potan ja yrittäisitte suoraan pöntölle? Kokonsa puolesta 3-v on jo riittävän iso, aluksi voi käytää sitä supistajaa ettei tule tunnetta että putoaa pnttöön :) Pnttöhommelit voisi yrittää markkinoida niin, että on iso ja taitava poika ja olisi hienoa jos kokeilisikin pissata pönttöön vaipan sijasta. Jos pönttökään ei kiinnosta, niin sitten kannattais varmaan odottaa suosiolla kesään enempiä painostamatta. Siihen mennessä saattaa hyvinkin kiinnostua ja kesällä on sitten kuitenkin lämmintä ja vähemmän vaatetta, että ei haittaa vaikka vahinkoja sattuisikin.

Noita kirjajuttuja ollaan koitettu, wc varustettu kirjoilla :/ Hän itse mielellään on ilman vaippaa mutta ei kuulemma mene vessaan ja sen olen kyllä itsekin huomannut :( Sillä minä häntä yritän saada kuivaksi kun se vaippa ei kelpaa millään.

Yhdyn ongelmaan .. mä pidin jopa 5 kk potta tauon ja sama boikotointi jatkuu ja vessaski kusee lattiall..kiva jos viel eskaris vaipois.. mul meinaa itsel oli yövaippaki todella kauan ja hävetti.

pönttö on kans kokeiltu. Nyt just pasko housuun ja tuli sanoo että minä menen vessaan, no joo vaikuttaakohan tuo enään... Pakkokai se on vaippa laittaa jos sitten kesällä uusiksi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Noita kirjajuttuja ollaan koitettu, wc varustettu kirjoilla :/ Hän itse mielellään on ilman vaippaa mutta ei kuulemma mene vessaan ja sen olen kyllä itsekin huomannut :( Sillä minä häntä yritän saada kuivaksi kun se vaippa ei kelpaa millään.

Joo siis mää tarkotin kirjoja joissa kerrotaan pottailusta. Meillä luettiin paljonki niitä tossa vaiheessa. Niitä on kaikkia kivoja kuva kirjoja joissa joku nalle tai norsu :) opettelee pottahommia. Meillä alotetttii tolla ja pissahommat tekee nyt 4v seisaallaan..noo tosin siinä saa kurata vessan lattiaa aika usein, mut kannattaa laittaa tauolle jos oikee tiukille ottaa :)

Suosittelen kanssa tuota taukoa koko asiasta, jospa se sitten lähtisi luistaan.
Meillä tyttö (nyt 3 vee) teki tuota samaa puolisen vuotta sitten. Sitä ennen kävi reippaasti potalla, joskus tietysti kävi vahinko eikä ehtinyt vessaan asti. Sitten yhtäkkiä tuli totaalinen stoppi. Huusi kun hyeena, kun otin yövaipan pois, "ei vaippaa pois, pissaan lattialle". Aikansa kun teki tarpeet housuun, mä sain tarpeekseni ja pidin taukoa koko vessa-asiassa. No, nyt parisen kuukautta sitten innostui asiasta uudestaan, kun ostimme pönttöön supistusrenkaan ja pääsee ite pöntölle korokkeen kanssa. Sen jälkeen ei juuri vahinkoja ole sattunut, vaan käy reippaasti ite pöntöllä.

Ootkos kokeillu tarralahjontaa? Aina kun tulee pottaan/pönttöön jotain, saa tarran. joka on vielä näkyvällä paikalla kiinni jossakin. Ja kehutaan tietty miten reipas oli ja esitellään muillekin tarraa. Ja itse tuon ikäinen ei vielä huolehdi vessaan menemisestä, vaan hänent pitää sinne viedä. Ja olla vaikka kaverina vessassa.

Yhteistyössä