Mitä ihmettä mä teen kun tuo meidän pipana ei syö!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Ikää 9kk, tähän asti syönyt melko reippaasti, mutta nyt ei tunnu mikään menevän. Huitoo vaan niin julmetusti käsillään, taputtaa yms että ei sitä lusikkaa saa sen suuhun kun se huitasee sen seinään! Jos antaa kipon/lusikan sille se länttää vaa kätensä sinne ruokaan ja yhtään ei mene suuhun. On koitettu antaa kirjaa katseltavaski, jotain nyperrettävää käsiin, ne toimi hetken mutta nyt ei toimi nekään...vinkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ikää 9kk, tähän asti syönyt melko reippaasti, mutta nyt ei tunnu mikään menevän. Huitoo vaan niin julmetusti käsillään, taputtaa yms että ei sitä lusikkaa saa sen suuhun kun se huitasee sen seinään! Jos antaa kipon/lusikan sille se länttää vaa kätensä sinne ruokaan ja yhtään ei mene suuhun. On koitettu antaa kirjaa katseltavaski, jotain nyperrettävää käsiin, ne toimi hetken mutta nyt ei toimi nekään...vinkkejä?

Sellasta mitä voi sormin syödä itse?

kyllä se ohi menee,usko pois...älä vaan tee siitä isoo numeroo..meijän neukan täti sano että toiset lapset,useimmiten tytöt pärjää uskomattoman vähällä ruoalla ja silti kasvavat...meillä on just tällänen kirppu...syö siis tosi vähän,ikää 1,3v ja painoa 8,8 kg...syö sen mitä syö...olen jo oppinut luottamaan siihen!

Alkuperäinen kirjoittaja Maarit09:
Perunaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa, kanaa, ja muutakin lihaa pieninä paloina, makkaraa, banaania, makaronia, kurkkua, juustoa.... Tällästä meidän poika 1v1kk on syönyt.

tollasta meidän tenava söi alle 1v itse. Mitä nyt voi antaa vauvalle ja saa pehmeitä paloja.

jos kauheesti huitoo käsillään, pidä itse toisella kädelläsi lapsen käsistä kiinni tai paikallaan ja sitten syötät... tai jos menee oikein vaikeeksi niin pois pöydästä, kyllä lapsi sitten syö kun on tarpeeksi nälkä, tai sitten kiinnität huomion johkuu muualle, mä aina juttelin lapselle kaikkea, kateltiin lamppuja ja ikkunasta ulos ja siin vaivihkaa syötin. hirveen vaikeaa neuvoa toista näkemättä kokonaiskuvaa. =)

Anna lusikka omaan käteen ja lisäksi jotain mitä voi sormin syödä itse. En antais leluja pöytään, kun niistä on melko vaikea opetella pois. Mieluummin syöminen erikseen ja leikit erikseen. Meneekö viileät ruuat paremmin? Kuumalla ilmalla lapset syö meillä enimmäkseen iltaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joka ruokailulle uusi tavara.

Näin juuri. Meillä on toiminut jo pitkän aikaa sähkövatkain ja isin läppämallinen kännykkä. (Läpätön versio ei kelpaa)

ei kannata, sitten saa tapella kuukausi tolkulla että oppii syömään ilman viihdykettä! esikoiselle tein niin, ja vieläkin saa muistuttaa että ruokapöydässä ei leikitä.

meillä esikoisen syömis into loppui kun lähti liikkeelle. kuopus syö usein hyvin joskus huonommin(10kk). onko ruokavaliossa tapahtunut muutoksia?tullut isompia paloja? tai jotain? meidn kirppu ei syö paloja(puree kyllä isosta perunasta paloja,mutta sose missä on paloja ei mene millään alas, syö siis ihan hienoa sosetta vielä+ siihen päälle haukkii isoista paloista pikkupaloja,välimuoto ei mene alas)

On syönyt 8kk soseita eli kökkösempää jo reilu 7kk ikäsestä asti...tuntuu välillä että haluais vieläkin kökkösempää. Oon vähä huono itse noita tekemään eli aika pitkälti mennään kaupan murkinoilla. Leluina on ollu siis kirja ja joskus mainospostia ja pilttipurkin kansia ei siis varsinaisia leluja. Ei vaikutusta antaako viileempää vai lämmintä ruokaa syö yhtä hyvin(tai huonosti) suoraan purkista huoneenlämpöstä tai lämmitettyä.
Jos koittaa pitää käsistä kiinni tulee armoton meteli ja venkoilu, ei siis onnistu.
Ja sotkulta ei voi välttyä juu kun neiti ei suostu edes yhtä lusikallista syömään jos ruokalapun koittaa laittaa, repii vaan lappua ja huutaa suoraa huutoo...

oisko hänelle hampaita pukkaamassa niin ei maistu nyt niin mikään ?

ja noi lelut sun muut mäkin kehottasin ottaa pois ruokailutilanteesta.

*MUOKS* äläkä ainkaan pakota syömään ja pakkosyötä käsistä kiinni pitämällä tms!

Yhteistyössä