Mitä ihmettä ( kuumeesta )

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
eilen oli 39 astetta kuumetta, illalla nukkumaan käydessä laskenut jo lääkkeitten ja suihkun ansiosta 37,7. Aamulla herätessä oli tosi kuuma, ja kuume poissa, 36,3 ja se on minun normaalilämpö.

Nyt koko aamun hiosti kamalasti. Nyt yhtäkkiä alko palella. Mittari näytti 34,9 :/ Kuinkas tuollasta alilämpöä sitte hoidetaan? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
eilen oli 39 astetta kuumetta, illalla nukkumaan käydessä laskenut jo lääkkeitten ja suihkun ansiosta 37,7. Aamulla herätessä oli tosi kuuma, ja kuume poissa, 36,3 ja se on minun normaalilämpö.

Nyt koko aamun hiosti kamalasti. Nyt yhtäkkiä alko palella. Mittari näytti 34,9 :/ Kuinkas tuollasta alilämpöä sitte hoidetaan? :D

Silloin lämmitetään sauna, ettei kokonaan palellu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Silloin lämmitetään sauna, ettei kokonaan palellu :whistle:

Äääää, kuka tulis siivoamaan meidän saunasta kissanruoat ja karvat pois et pääsis lämmityspuuhiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alilämpö on vaarallisempaa kuin korkea kuume. Kehottasin soittamaan päivystykseen.

:o Eikai noin pieni alilämpö? Ei oo yhtään huono olokaan tai mitään. Kurkku kipeä, ja päätä juimii. Mut hyvässä kunnossa olen kyllä muuten.

Mut alilämpöä se kuitenkin on. Esim.keuhkokuume aiheuttaa usein sen että ensin kuume nousee ja sitten laskee alilämmöksi.

Alilämpö on vaarallisempaa kuin korkea kuume. Kehottasin soittamaan päivystykseen.

:o Eikai noin pieni alilämpö? Ei oo yhtään huono olokaan tai mitään. Kurkku kipeä, ja päätä juimii. Mut hyvässä kunnossa olen kyllä muuten.

Mut alilämpöä se kuitenkin on. Esim.keuhkokuume aiheuttaa usein sen että ensin kuume nousee ja sitten laskee alilämmöksi.

Huih. Tarkkailen olotilaani.

En nyt tiedä onko asia yhteyttä, mutta mein likalla oli pienempänä "omanlainen" tapa sairastaa. Eli just tuollai yhtäkkii nous kuume 39 asteeseen. Annettiin lääkkeet ja tyttö nukku ihan hirmu määrät. Seuraavana päivänä veti sitten aina alilämmön puolelle, mutta se tasottui sitten päivän aikana.
Lääkärikin ihmetteli, muttei sitten mitään tutkittu tai muuta, koska tyttö parani aina ihan hienosti.

Mulla oli eilen sama juttu! Kahdella mittarilla mittasin ja ero niillä oli 0,2 astetta. Nyt olo kurkkukipua lukuunottamatta ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
En nyt tiedä onko asia yhteyttä, mutta mein likalla oli pienempänä "omanlainen" tapa sairastaa. Eli just tuollai yhtäkkii nous kuume 39 asteeseen. Annettiin lääkkeet ja tyttö nukku ihan hirmu määrät. Seuraavana päivänä veti sitten aina alilämmön puolelle, mutta se tasottui sitten päivän aikana.
Lääkärikin ihmetteli, muttei sitten mitään tutkittu tai muuta, koska tyttö parani aina ihan hienosti.

Meillä esikoisella oli viime sunnuntaina ilmeisesti tämä sama tauti. Aamulla kun heräsi niin valitti että paleltaa ja kohta olikin kuumetta jo lähemmäs 40 astetta. Maanantai-aamuna ei enää ollut mitään. Mutta ei sitten tullut mitattua edes lämpöä et oisko ollu alilämpöä hälläkin, jos kuuluu vaikka taudin kuvaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla oli eilen sama juttu! Kahdella mittarilla mittasin ja ero niillä oli 0,2 astetta. Nyt olo kurkkukipua lukuunottamatta ok.

Minäkin olin eilen ihan hirmu huonossa kunnossa. Pyörrytti, päätä särki ihan hirveästi, kurkkuun sattui ( mutta hyvin vähän vielä eilen ), paleli, iho oli kosketusarka, niskaa särki, jalkoja särki, käsiä särki enkä saanut edes nukuttua. Tuntu ettei lääkkeetkään auta ollenkaan.
Kummalliselta tuntuu kun olo sitten onkin yllättäen näin paljon parempi =)

Yhteistyössä