Mitä ihmettä??? Kaloreita vaan kummastelen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä erehdyin muutama viikko sitten PITKÄSTÄ aikaa Lidliin ja ostin sieltä taas kaikkea turhaa herkkua. Niinpä tein "kevyttä" iltaruokaa meille. Eli itse paistoin jauhelihapihvejä ja sitten pakasteröstejä ja friteerattuja sipulirenkaita.

Mietin mielessäni aivan tolkuttomia kalori-ja rasvamääriä. Mutta sitten kun katsoin, niin rösteissä oli 165 kaloria sadassa grammassa ja sipulirenkaissa 175.

Siis mitä ihmettä :o ?? Mä olin varma että ainakin tuplakalorit :o . Siis eihän tuota ruokaa saa terveelliseksi vaikka päällään seisois, mutta silti nuo (mielestäni vähäiset) kalorit yllätti.

mjoo, ei pahin. valmisruoissa on ihan hirveesti. mut nuissa vaikuttaa lisäksi se miten valmistat ne -paistatko voissa...

esim. pakastepaellassa on 120 kcal, joten...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mjoo, ei pahin. valmisruoissa on ihan hirveesti. mut nuissa vaikuttaa lisäksi se miten valmistat ne -paistatko voissa...

esim. pakastepaellassa on 120 kcal, joten...

Juu siis olihan noissa valmistusohjeissakin että paista runsaassa rasvassa tai jotain. Mutta sitten oli että ihan uunissakin voi valmistaa ja hyvää tuli niinkin :)

Niin... Jos tahtoo kaloreita vaan tuijotella, mutta nepä eivät kerro koko totuutta, joten itse en näe niiden laskemisessa järkeä.

Jos multa kysyttäisiin tuijottaisin enemmän sitä kovetettu/osittain kovetettu kasvirasvaosuutta + sitä älytöntä hiilarimäärää, joka tuosta tulee. :) Eli kuten sanoit, terveelliseksi ei voi väittää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta JOSaiot seurata kaloreita, niin valitse jotain muuta :) Wok-vihanneket on ihania ja niistä saa monenlaista kevyttä hyvää aikaan :p

Juu. Meillä on miehen kanssa yhteinen elämäntaparempan aloitus alkaen 1.1.09. Ja siks kaivetaan nyt kaikki mahdollinen epäterveellinen kaapeista. Vielähän voi syödä epäterveellistä... vaikka oikeesti ollaan jo nyt paljon tsempattu molemmat :).

Kiva nyt kun mieskin lähtee mukaan. Ja mulla alkaa nyt olla kroppa palautunut synnytyksestä (siis nyt vasta). Jos nyt vaikka pääsis kunnolla alkamaan ja kärsivällisyyttä jatkamaan.

Yhteistyössä