Mitä ihmettä jauhelihasta ruoaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kilppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kilppis

Aktiivinen jäsen
02.11.2007
1 689
0
36
Nyt on ollut jauhelihakastiketta ja lihapullia. Mulla perunamuussi tuolla valmiina kun tein sitä eilisten lihapullien kanssa, joita siis oli vaan muutama. Pitäiskö mun sitten pyörittää uusi satsi lihapullia, kun esikoinen jo valitteli kun tein niitä niin vähän? :D Vaikka siis tein isosta satsista niitä. Ne vaan meni niin hyvin kaupaksi.
Just heräsin itse päikkäreiltä ja aivot lyö ihan tyhjää.

paistat jauhelihan ja maustat pirun hyvin. Muusin kaa sekasin,kananmuna sekaan ja vähän juustoraastetta.
Vuokaan ja uuniin 200astetta kunnes hyytyy sopivaksi :p

Alkuperäinen kirjoittaja sweet baby J:
paista se jauheliha ja sekoita pottumuusiin!

Ja voi tehdä oikein perinteisen näppylämuussin, kun sekoittaa mukaan aika paljon maitoa ja kananmunan tai pari ja päälle vähän korppujauhoja, uuniin koko hoito.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
kepakoita tai täytetty mureke

Tikkuihin laitettu ruoka jostain syystä maistuu aina lapsille, joten kepakot ovat minunkin ehdotukseni =)

Miten te teette ne kepakot? Nimim. tyhmä...

Semmoisen aika napakan jauhelihataikinan teen, liotan tikkuja vedessä 20 min, etteivät pala uunissa tai grillissä. Sitten kostein käsin muotoilen siihen tikun ympärille semmoisen pötkylän (kuulostaa hm ei niin herkulliselta =) ) ja paistan tai grillaan.

kepakoita tai täytetty mureke

Tikkuihin laitettu ruoka jostain syystä maistuu aina lapsille, joten kepakot ovat minunkin ehdotukseni =)

Miten te teette ne kepakot? Nimim. tyhmä...

Semmoisen aika napakan jauhelihataikinan teen, liotan tikkuja vedessä 20 min, etteivät pala uunissa tai grillissä. Sitten kostein käsin muotoilen siihen tikun ympärille semmoisen pötkylän (kuulostaa hm ei niin herkulliselta =) ) ja paistan tai grillaan.

Maustatko jotenkin tavanomaisesta poikkeavasti? Alkoi kuola valumaan. Jos tekisi sellaisia aika tulisia.

Maustatko jotenkin tavanomaisesta poikkeavasti? Alkoi kuola valumaan. Jos tekisi sellaisia aika tulisia.

usein yrttejä runsaasti, vaikka basilikaa, mutta en muuten kovin voimakkaasti. Teen vaikka tsatsikia kastikkeeksi.

Muuten hyvä idea nuo kepakot, mutta ei meillä mitään tikkuja ole. Enkä mureketta viitsi tehdä, kun sama taikina kun lihapullissa.
Eli taidan päätyä tuohon jauheliha-perunamuussi mössöön mutta jätän laittamatta uuniin. Eli sekoitan vaan jauhelihan sinne muussin joukkoon ja syödään niin. Lapset tykkää. :p

Kiitos teille. Mä oon niin huono kokkaa, et aina pyörii noi samat ruoat. Enpä oo esim. hokassut noita kepakoita koskaan. Tikun päässä olevat lihat kelpaa noille muksuille paremmin kuin hyvin. Ihme juttu kyllä. :D

Mä tein nyt sitten jauhelihapihvejä, paistan ne kuitenkin uunissa, kun en jaksa tuossa hellan edessä seisoskella. Niin mä laitan ne 200 asteeseen, mutta oisko sama aika kuitenkin kun lihapullilla? Mä en tee ihan pieniä lihapullia koskaan ja nuo pihvit on n. 1cm paksuisia, eikä isoja. Sellasia hampparin pihvin kokoisia suunnilleen.

kokeile joskus että laitat lihapullat tikkuun ja mukaan esim kurkkua/tomaattia, nämä sitten lautasen reunalle muusin kaveriksi. uppoaa tuplamäärä =)

Täytyykin pitää mielessä. Tekisi niinku vartaita lasten makuun. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:
Mä tein nyt sitten jauhelihapihvejä, paistan ne kuitenkin uunissa, kun en jaksa tuossa hellan edessä seisoskella. Niin mä laitan ne 200 asteeseen, mutta oisko sama aika kuitenkin kun lihapullilla? Mä en tee ihan pieniä lihapullia koskaan ja nuo pihvit on n. 1cm paksuisia, eikä isoja. Sellasia hampparin pihvin kokoisia suunnilleen.

Minä ottaisin kyllä paistopinnan molemmin puolin pannulla, se sulkee jauhelihapihvin pinnan, sitten jos mahdollista ritilän päälle, vuoka alle, 200 astetta, noin 20 min. Kokeilisin tikulla, onko kypsää.

Alkuperäinen kirjoittaja namnam:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
perunasose-jauhelihaloota :p

antakaas tohon HYVÄ ohje. oon tehny paril eri tapaa ja maistuu aina ihan tylsältä...

paistat jauhelihan ja maustat pirun hyvin. Muusin kaa sekasin,kananmuna sekaan ja vähän juustoraastetta.
Vuokaan ja uuniin 200astetta kunnes hyytyy sopivaksi :p

löysentää muusia ranskankermalla niin tulee täyteläisempi maku.ja mausteiksi grilli+jauhelihamaustetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:

Minä ottaisin kyllä paistopinnan molemmin puolin pannulla, se sulkee jauhelihapihvin pinnan, sitten jos mahdollista ritilän päälle, vuoka alle, 200 astetta, noin 20 min. Kokeilisin tikulla, onko kypsää.

En mä jaksa mitään sellasia, on nuo kelvannut tollasenaan ennenkin. Eikä tuo meijän uunikaan oo niin puhas, et siihen ritilälle vois laittaa. :ashamed: Mutta mä sen 20-30minsaa paistelen.. Niin tein eilen lihapullienkin kanssa.