Mitä ihmettä: Imetyksen jälkeiset kuukautiset kestäneet jo kuusi päivää?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Asta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Asta"

Vieras
Minulla kuudes vuotopäivä menossa. Muuten tuntuisivat normaaleilta kuukautisilta, mutta vuoto edelleen runsasta. Kyseessä toinen lapsi. Ensimmäisen kohdalla ei ollut tällaista. Yleensä kuukautiset kestäneet neljä-viisi päivää, joista maksimissaan kolme päivää runsas vuoto. Nyt kuukautiset alkoivat kolme päivää imetyksen lopetuksen jälkeen.

Onko jollain muulla on vastaavaa? Kai nämä kuukautiset ovat. En ainakaan keksi mitään muuta. Eilen tosin otin rautatabletteja, kun mietin vaikuttaakohan tällainen vuoto terveyteen.

Ekat kuukautiset voi olla mitä vaan synnytyksen ja imetyksen jälkeen, niukat tai runsaat. Mulla oli kahesta ekasta tosi runsaat, alkoivat noin vuosi synnytyksestä, mutta kolmannesta, josta menkat alkoi puolitoista vuotta synnytyksen jälkeen olivatkin aika niukat, kesti kolmisen päivää ja sen jälkeen niitä ei näkynytkn, kun tulin uudelleen raskaaksi <3

Minulla on aina olleet ensimmäiset menkat imetyksen jälkeen olleet runsaat ja kestäneet kauan. Sen jälkeen palanneet normaaleiksi. Itse olen ajatellut, että limakalvo on vaan kasvanut tosi paksuksi ja siksi vuoto on runsasta ja kestää kauan. Mulla siis imetyksen jälkeiset ekat menkat on myös synnytyksen jälkeiset ekat menkat.

En usko, että rautatableteilla on mitään vaikutusta asiaan.

Ei ole todellista, edelleen jatkuvat nämä kuukautiset. Nyt kymmenes päivä menossa. Onko tämä normaalia? Muut, kertokaa kokemuksista. Kipitänkö lääkärille vai onko näin muillakin mennyt.

Itsellä ekat kuukautiset toisen lapsen jälkeen kesti melkein kuukauden. Sattuivat vielä osumaan keskelle heinäkuun helteitä. Kuukautiset kyllä loppuivat itsellään, mutta itse ainakin tarvitsin sopivat pillerit, jotka saivat taas oman hormonitoiminnan normalisoitumaan. Epänormaalien kuukautisten lisäksi kärsin toisen lapsen jälkeen aknesta. Kuukautisetkin olivat erittäin kivuliaat ja runsaat sekä kestivät melkein viikon. Mutta onneksi e-pillerin avulla olo on taas normaali.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitä ihanuutta;28654619:
Itsellä ekat kuukautiset toisen lapsen jälkeen kesti melkein kuukauden. Sattuivat vielä osumaan keskelle heinäkuun helteitä. Kuukautiset kyllä loppuivat itsellään, mutta itse ainakin tarvitsin sopivat pillerit, jotka saivat taas oman hormonitoiminnan normalisoitumaan. Epänormaalien kuukautisten lisäksi kärsin toisen lapsen jälkeen aknesta. Kuukautisetkin olivat erittäin kivuliaat ja runsaat sekä kestivät melkein viikon. Mutta onneksi e-pillerin avulla olo on taas normaali.

Minulla kanssa akne. Siis alkoi jo keväällä imetyksen aikana ja ajattelin, että johtuu hormooneista. Ihmettelin, kun paheni taas kuukautisten alettua. Sellaisia kipeitä mollukoita ihon alla. Onneksi ei paljoa kerralla, mutta kuitenkin poikkeuksellista. Aloitin yasmin pillerit näiden megakuukautisten alettua. Toivottavasti ei kuukautta kestä. Seitsemän päivää oli runsasta vuotoa ja nyt useita päiviä vähäisempää vuotoa. Pri kertaa olen jo toiveikkaana luullut, että loppuu, mutta ei.

Tuon jasmin reseptin sain jälkitarkastuksessa. Hmm...pitäisiköhän käydä gynegologilla tarkastuttamassa tilanne. Olin ajatellut mennä syyskuussa, kun tulisi vuosi jälkitarkastuksesta.

Minulla kanssa akne. Siis alkoi jo keväällä imetyksen aikana ja ajattelin, että johtuu hormooneista. Ihmettelin, kun paheni taas kuukautisten alettua. Sellaisia kipeitä mollukoita ihon alla. Onneksi ei paljoa kerralla, mutta kuitenkin poikkeuksellista. Aloitin yasmin pillerit näiden megakuukautisten alettua. Toivottavasti ei kuukautta kestä. Seitsemän päivää oli runsasta vuotoa ja nyt useita päiviä vähäisempää vuotoa. Pri kertaa olen jo toiveikkaana luullut, että loppuu, mutta ei.

Tuon jasmin reseptin sain jälkitarkastuksessa. Hmm...pitäisiköhän käydä gynegologilla tarkastuttamassa tilanne. Olin ajatellut mennä syyskuussa, kun tulisi vuosi jälkitarkastuksesta.

Itselle parhaiten loppujen lopuksi sopi cypretyli. Kannattaa valittaa myös sitä aknea gynekologille. Itsellä resepti on kirjoitettu sairauden eli aknen hoitoon, jolloin siitä saa kelakorvauksen. Mutta jos tuntuu ettei oma hormonitoiminta ole edelleenkään normaali niin kannattaa mennä sinne gynelle

Mullakin imetysaikana kuukautiset tosi runsaat mutta normaalin pituiset (pahin vuoto 3vrk). Nyt imetys loppu ja odottelenkin miksikä tästä muuttuu vai muuttuuko.. toivottavasti vähän laantuu!
Mutta kannattaa käydä lääkärissä, ei oo mukava tuo jatkuva vuoto!

Yhteistyössä