Mitä ihmettä?!! Amppareita sisällä keskellä talvea!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Noin 1,5kk sitten minua pisti iso ampiainen kotona sisällä kun olin laijittelemassa pyykkiä. Jo silloin ihmettelin mistä se oli tullut tähän aikaan vuodesta. Pari viikkoa sitten löysin toisen kylppäristä ja nyt tänään iso amppari keittiössä!!! Ampiaiset ovat TOSI isoja, paljon isompia kun mitä luonnossa näkee ja niitä saa hakata oikein urakalla että kuolevat. Onko kellään mitään ideoita mistä tulevat ja miten helkkarissa ne elävät keskellä talvea???!! Pelottaa että niitä on lisää ja pistävät lapsia.

Tätä minäkin ihmetellyt. Yksi oli keittiössä, yksi olkkarin lattialla ja yksi takkahuoneessa, kaikki eri päivinä. Ovat ihan pökkyräisiä, mistä lie sisään tulee...

Ne on sisälle syksyllä talvehtimaan tulleita ampiaisia jotka sitten heräilee ennen aikojaan. Ne on isompia koska ne on kuningattareja. Keväällä ne olis perustanut uudet pesät. Niitä voi tulla myös puiden mukana ja sitten lämmössä heräillä. Meilla mökillä on niitä joka vuosi ja sitten kun lämmitetään niitä mönkii siä ihan pökrässä.

Juu puilla lämmitetään sauna, varmaan tulleet sitten sitä kautta! Kiitos, en hoksannut itse tätä. Inhottavia isoja otuksia! Mä vielä pelkään niitä tosi paljon ja yritän (huonoin tuloksin) esittää reipasta lasten edessä...