Mitä huhtikuun vauvalle päälle, kun lähtee laitokselta kotia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kanelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kanelin

Vieras
Toinen lapsi syntyy huhtikuussa. Tuli vain mieleen mitähän pienokaiselle laitan päälle, kun lähdetään synnäriltä kotia päin. Toppapuku taitaa olla jo kuitenki liikaa keskikevään vauvalle.

Mä olen samaa mietiskellyt, meillä laskettu aika huhtikuun lopussa ja esikoinen tulossa, joten saattaa hyvinkin mennä toukokuun alun puolellekin... Meillä on yksi pienikokoinen (56 cm) "karvainen" kevyt ulkoilupuku, semmoinen "nallepuku", jossa on melko paksu vuori. Riitäisköhän se? Kai siihen turvakaukalon päälle saa jonkun peiton laittaa tarvittaessa? Ensikertalainen taas kyselee vähän tyhmiä... :) En oikein haluaisi mitään kallista pukua ostaakaan, säät sitten kuitenkin lämpenee aika pian ja puvun käyttöikä jäisi tosi lyhyeksi. Paitsi jos ensi kesä on yhtä kylmä kuin viime kesä... :/

On se vaan niin hankalaa kun ei voi tietää minä päivänä lapsi päättää syntyä, saati sitten minkälaista säätä on luvattu kotiintulopäivälle! ;D

Alkuperäinen kirjoittaja Jenska85:
Mä olen samaa mietiskellyt, meillä laskettu aika huhtikuun lopussa ja esikoinen tulossa, joten saattaa hyvinkin mennä toukokuun alun puolellekin... Meillä on yksi pienikokoinen (56 cm) "karvainen" kevyt ulkoilupuku, semmoinen "nallepuku", jossa on melko paksu vuori. Riitäisköhän se? Kai siihen turvakaukalon päälle saa jonkun peiton laittaa tarvittaessa? Ensikertalainen taas kyselee vähän tyhmiä... :) En oikein haluaisi mitään kallista pukua ostaakaan, säät sitten kuitenkin lämpenee aika pian ja puvun käyttöikä jäisi tosi lyhyeksi. Paitsi jos ensi kesä on yhtä kylmä kuin viime kesä... :/

On se vaan niin hankalaa kun ei voi tietää minä päivänä lapsi päättää syntyä, saati sitten minkälaista säätä on luvattu kotiintulopäivälle! ;D

Sisävaatteet puvun alle ja tarvittaessa esim. villainen vauvapeitto päälle. Kyllä pitäisi riittää, kun autolla olette liikenteessä, vaikka olisi kuinka kylmä. Itse käytin vastaavaa pukua viileinä iltoina mökillä kesäkuun tyttöä ulkona nukuttaessa, enkä tarvinnut muuta, vaikka olikin kylmä kesä.

Meillä tyttö syntyi 22.4. En enää muista millainen sää oli, mutta vauvalla oli sairaalasta pois lähtiessä päällään sisävaatteet ja villapuku, tumput ja villatöppöset. Kaukalon päälle pikkuviltti.

Me kotiuduttiin vapun alla sairaalasta - oli tosilämmin päivä. Mun sairaalassaolon aikana oli lumet sulanu ja oli ihan erilainen keli kuin sairaalaan mennessä. Mulla oli varattuna body, potkikset, lakki, fleecepotkari, toppapuku, toppalakki, kintaat, töppöset... Päälle neitille laitettiin body ja potkarit, fleecepuku ja lakki... Auto oli lämmin ja aurinko lämmitti koko ajan. Hyvin tarkeni... Ja autoonhan voi varata pienen viltin...

Meillä oli viime vuonna huhtikuun alussa sisävaatteet + ohut topattu akryylipuku. Huppu päässä puuvillapipon päällä ja en nyt enää muista oliko toppatöppöset jalassa kun jalat ja kädet tais jäädä hyvinkin puvun hihojen ja lahkeiden peittoon. Ja autolla oltiin liikenteessä. TUolloinkin oli tosi lämmin ja aurinkoinen päivä. Pari päivää aiemmin olis ollu vielä toppapukukelit ja sellainenkin meillä oli olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kanelin:
Toinen lapsi syntyy huhtikuussa. Tuli vain mieleen mitähän pienokaiselle laitan päälle, kun lähdetään synnäriltä kotia päin. Toppapuku taitaa olla jo kuitenki liikaa keskikevään vauvalle.

Ei ikinä tiedä mitkä ovat kelit tuolloin.
Mutta mietis montako minuuttia vauva oikeasti edes on ulkona tuon matkan aikana, tuskin nyt ihan naparetkelle tarvitsee varustautua, ja autonhan saa vaikka miten lämpimäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kanelin:

Itse odotan toukovauvaa (pikkukakkosta) ja kyllähän sen nyt tietää vanhasta tottumuksesta, mitä lapselle päälle laitetaan päälle eri säillä! Luulisi olevan samoin sinulla.

Vielä et tiedä huhtikuun säitä, mutta miksi tuollaisesta ylipäätään stressata?

Taidat kuitenkin olla ekakertalainen, sama kysymys oli eräällä toisellakin palstalla ja ykköstä siellä odoteltiin.

Kauhean kärkästä täällä elleissä nykyään. Älkää lukeko jos noin ärsyttää, ja älkää nyt herrajumala ainakaan vaivautuko vastaamaan! Meillä huhtikuun lapsi (10.4) tuli kotiin suloisessa H&M:n fleecepussukassa, jonka sai "haalariksi" vetoketjun avulla. Oli hyvin kätevä, siellä alla oli sitten harsovaippa, villahousut, body, sukkahousut, housut, töppöset, tumput ja silkkimyssy.

Meillä neiti syntyi huhtikuun toinen päivä. Lumet oli osittain sillon sulanut ja kevät aurinko lämmitti. Neidillä oli body, sukkikset, lämmin vuorellinen collegeasu ja päällä nallehaalari, mistä joku täällä jo puhuikin. sitten tietysti pipo, hanskat ja sukat ja villasukat. Autossa oli vielä viltti varmuudeksi päällä. Hyvin meni matka, ois varmaan mennyt ilman vilttiäkin, mutta eipä ainakaan ollut pikkuisella kylmä!
Onnea kaikille kevätvauvan saaville, keväällä on ihana synnyttää ja olla pienen vauvan kanssa kun on jo niin valoista ja kesäistä että jaksaa vähän valvoakkin jos tarvii.. :)

Lämmintä vaan. Kun se vauva sieltä 38asteen lämmöstä tulee pois niin ei kai se kevyttoppapuku ole liikaa. Sen mukaan sitten onko ulkona kylmä ja pitääkö pitkiä matkoja kantaa valitsee alle enemmän tai vähemmän lämpoistä kerrospukeutumista.

Meillä toukokuun vauva ja kevyttoppapuvussa tultiin kotiin. Käytin vauvalla juhannukseen asti ulkoillessa kevyttoppapukua! Oikein lämpimillä ilmoilla oli alla vaan t-paita body ja vaippa.

Ei tosiaan liikaa vaatteista päälle. Vauvalla ei ole lämmönsäätelykykyä vielä. Itse puin toukokuun lopussa syntyneelle vauvalleni hyvin ohuen itseommellun puuvillahaalarin (ei vuorta) alle villavaatteet ja tehollehan me jouduttiin samaisena iltana, kun vauva kotona hetkeksi lopetti Hengittämisen. Eli sään mukaan ja juuri sopivasti, ei liian kuumasti kannata pukea.

Yhteistyössä