Mitä hemmettiä!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan mulla kaiken maailman lihaksistoo rentouttavat voiteet ja kapselit käytössä, todennu aika turhaks :whistle:
kahella fysioterapeutilla olen käyny, eli 10 kertaa yhteensä. sen jälkeen sai pari päivää olla suht normaalina, ja nyt ei sit enään edes hierontaan huolita :whistle:

Hierontaa ei tosiaan kaikissa tilanteissa voi antaa. Oletko kokeillut akupunktiota? Se auttoi sukulaistani, kun hierontaa ei ole voitu antaa! Joko muuten sen kaulapatin kohtalo selvisi?

Alkuperäinen kirjoittaja neuvokki:
Hierontaa ei tosiaan kaikissa tilanteissa voi antaa. Oletko kokeillut akupunktiota? Se auttoi sukulaistani, kun hierontaa ei ole voitu antaa! Joko muuten sen kaulapatin kohtalo selvisi?

miksei voi antaa, minä kun en sitä ymmärrä jos paikat on jumissa?

Kiitos kysymästä kyllä selvis, ei ollu mitään vakavaa ihan tavallinen rasvapatti mikä kasvanu erittäin isoks.

Alkuperäinen kirjoittaja riks raks poks:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvokki:

miksei voi antaa, minä kun en sitä ymmärrä jos paikat on jumissa?

Kiitos kysymästä kyllä selvis, ei ollu mitään vakavaa ihan tavallinen rasvapatti mikä kasvanu erittäin isoks.

Mulla on meinaan ollu aina ongelmana lihasjumitukset, kun mun selkäranka on niin kuin trampoliini ja se vetää sitten lihakset jumiin.
Mulla on ollut tälläinen yhdistelmä Panacod 2tbl 3krt päivässä+voltaren/burana+sirdalud 1tbl 3krt päivässä. Sillä on kyllä lähteny kipu...ja taju

Saakos teidän paikkakunnalla Intialaista päähierontaa?siellä kun käyt ensin pari kertaa ennen varsinaista hierontaa.Mä käyn välillä ottamassa tuon Intialaisen päähieronnan ja kun siinä "hierotaan" pää,kädet,niska ja selkä niin johan on taas kuin uusi ihminen.Luulisi auttavan ensi hätään noihin vaivoihin ja sitten voisit mennä toiselle hierojalle.Tuossa käytetäään tekniikkana sivelyä,ei siin perinteistä hierontaa.Mulla ainakin häviää heti päänsäryt kun tuossa käyn ja oikein tuntee miten veri lähtee liikkeelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
just... ei tullu sitten aikasemmin mieleen soittaa??
Ei kaikki mulle heti?
Kannattaahan se noita tabujakin vetää kuin karkkia... Järkeäkin voi käyttää..

Että mitenkä, ai kun kävin fysioterapiassa niin ois samalla pitäny käydä hierojalla, mun rahat ei ihan riitä käymään joka paikassa samaan aikaan.

pakkohan niitä on syödä jos meinaa päivät näiden lapsien kanssa olla, vaikee on tuolta sängystä käsin ruokaa laittaa ja muuta hommata.

Ei ole turha soitella. soitat viralliselle fysioterapeutille ja pyydät häntä tekemään arvion ja hoitosuunnitelman. Hän määrää myös niitä kotona tehtäviä jumppa ohjeita jos katsoo tarpeelliseksi. Jos et ensimmäiselle pääse soitat toiselle, sitkeyttä vaaditaan. Mutta jokaisella on oikeus hoitoon ja sen arviointiin.

Täällä ei ole kun noi kaks fysioterapeuttia missä olen jo käyny, saanu sieltä kyllä jumppaohjeita. kauemmas mun on vaikee päästä kun ei ole ajokorttia.

Päivittäin teen noita liikkeitä mut ei ne tehoo mitenkään, ainakin ihan samassa kunnossa aina.

Meinasin että oisin ihan tavan hierojalle soittanu ja käyny siellä, kysyny siltä että missä kunnossa nää nyt sen mielestä on että mitä pitäis tehä?

lääkäri kirjottaa mulle lisää buranaa ja sirdalut rentouttavia kun siellä käyn, viimeks sanoin että en aijo ottaa kun jo ihan tarpeeks niitä syöny että nyt kiitos jotain muuta hoitoo.

Sitten taas fysioterapeutille lähetettä, ja minusta tuntuu että nää ei osaa täällä hommaansa koska mua pidetään lämpölampun edessä 20min, ja sit hivellään hartioita 10 min. ei se vaan auta.

Eikö sulle ole kokeiltu muuta hoitoja? esim sähköshokkeja (en muista oliko tuo virallinen nimi)? Mutta 10 min kuulostaa kyllä aika vähältä ajalta...

Yleensä pidetään kylmä-Lämpö pussia 10-15 min ja 30min hierotaan... Teeppä seuraavalla kerralla kunnon kysely fysioterapeutille mikä on tilanteesi ja hoitosuunnitelma, että missä mennään.

Mutta koti jumppakaan ei valitettavasti tuota tulosta vasta kun muutaman kuukauden päästä kun sen aloittaa ja sitäkin pitäs jaksaa tehä säännöllisesti. Mutta kyllä nyt ottasin jo "härkää sarvista " ja tekisin sellaisen kyselyn puolelle ja toiselle että asiat alkavat selvitä. Itse olen ollu joskus vastaavassa tilanteessa ja välillä tuli tunne että minua pidetään jo luulosairaana... mutta ei auta kun pommittaa useampaa tahoa. Ja varmasti kannattaa pyytää se toisenkin hierojan näkemys asiaan.

Mä sain nyt venytteleyn ja ice powerin ansiosta niskan, hartiaseudun ja selän kuntoon ja nyt ajatuskin kulkee, eikä päätäkään särje,kun veri kiertää.Lääkäriltä sain diagnoosin tension neck särystä, mikä johtuu jumittuneista niskalihaksista.Ja mitä enempi popsii särkylääkettä, niin siitäkin tulee kierre ja sit kun et ota, nin sit särkee sen vuoksi *kokemusta on asiasta*

minun tutulla oli kerran paikat niin jumissa ettei saanut käännettyä päätään vasemmalle,eikä nostettua vasenta kättään juurikaan. kävi kiropraktikolla niin johan alkoi käsi toimii. siellä oli lihas puristuksissa

Mulla oli kanssa paikat todella jumissa joku aika sitten, sain lääkäriltä ensin tulehduskipulääkekuurin+lihasrelaksantteja,mutta ei niitäkipulääkkeitä syöty kuin 10 vrk. Ei todellakaan kahta kuukautta!
Sitten sain lähetteen fysioterapiaan, jossa annettiin ultraäänihoitoa sekä hierontaa, kun paikat alkoi olla siinä kunnossa että voi hieroa.
Sen jälkeen olen käynyt säännöllisesti kerran kk hierojalla, lämmitän harteita myös kauratyynyllä ja mies hieroo melkein joka päivä.
Näillä eväillä olen pysynyt suht kunnossa, vaikka niska-hartiaseutu jumittaakin. Ja tietty liikuntaa ja venyttelyä.
Mene hyvä ihminen toiselle lääkärille, kyllähän sut pitää kuntoon saada!

sirdaludia on vedetty ihan kiitettävästi ja auttaahan se sen aikaa kun lääke vaikuttaa, enään en sitten ole syöny kun haluan itteni kokonaan kuntoon enkä elämään lääkkeiden avulla. joka päivä venyttelen sen minkä pystyn.

Tais vihdoin alkaa homma toimimaan, ja varmaankin soitin oikeeseen paikkaan. Pyyti heti mut paikalle näyttään näitä niskoja.
sano vielä kun lähdin että ennen ei näitä käyntejä lopeteta kun olet kunnossa. Vaikkei mulla edes ollu lähetettä vai ois pitäny. Anto mulle hyviä ohjeita ja sit vielä tollasen vehnää sisältävän lämpö/kylmäpussukan.

Tuntu heti että oikeesti taidan avun saada, ja että ihan turhaan olen näiden kipujen kanssa ollu näin pitkään.

No itse kun kävin yhdellä hyvällä hierojalla, niin kyllä hän hieroi mun kipeytyneitä lihaksiani lapaluiden tyvistä. Antoi ensin lämpöhoitoa ja hyvin varovasti hieroi. Luulin, ettei niitä voisi edes hieroa, kun niin kipeitä olivat. Mutta jos hyvällä hierojalla käy, niin kyllä hän osaa hoitaa myös kipeät kohdat ja näkee onko tulehdusta vai ei.

Yhteistyössä