mitä hel...ettiä mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunteet sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunteet sekaisin

Vieras
eli tilanne se, et ollaan just erottu miehen kanssa. meillä kolme alle kouluikäistä lasta. perjantaina muutin meidän yhteisestä kodista pois. olen kuitenki eilen ja tänään ollut vanhassa kodissa ja huomenna taas menossa..

8v ollaan seurusteltu. meillä ei suhde alannu mitenkää miten olisi kuulunut alkaa..enemmänki oltiin ekat vuodet, kuin kämppiksiä...nyt viimeset pari vuotta mennyt oikeasti hyvin ja suhde syventynyt paljon...mutta kuitenki kävi niin, että löysin miehen, joka vei heti mun sydämen ja edelleenkin vie..ex löysi myös naisen, jonka kanssa on tutustumis vaiheessa...tuo asia on mulle, kuin piikki lihassa :( vaikka ei mulla mitää varaa ole edes sanoa..

olen alannut miettiä, että onko tämä ero sittenkään oikea ratkaisu..mulla taitaa olma ihan liikaa tunteita exään..mutta kun olen ns. nykyisen kanssa, niin mulla on myös niin hyvä olla ja se saa aikaan niitä ihania sydämen tykytyksiä...exän kanssa ollaan myös puhuttu paljo asioista ja tästä erosta ja molemmat miettii, onko tämä oikein ja kumpikaan ei pysty luopumaan toisistaan ja toki lapset yhdistää meitä paljonki...

mutta nyt mietinki, etyä palatakko entiseen vai jatkanko tämän uuden miehen kanssa..hellittääkö nämä sekaiset ajatukset ajan kanssa..olen niin hukassa, ajatukset vaan pyörii ympyrää päässä..kumpaakon miestä en voi saada, ratkasu täytyy tehdä..vielä on mahdollisuus palata entisen kansa, mutta tuskin kauaa enää...apua...

Olen samaa mieltä, että ehkä ei heti kannattais uutta suhdetta aloittaa. Teidän molempien kannattais nyt miettiä oikeasti, mitä haluatte (siis sinä ja tämä entinen miehesi). Usein se uusi suhde tuntuu alkuun NIIN ihanalta, mutta kyllä siinäkin se arki tulee vastaan, kun "pää" selviää. Myös näissä uusperhekuvioissa on sitten omat haasteensa, miten toinen hyväksyy lapset jne. ja se, että niitä toisen lapsia näkee silloin tällöin on eri asia, kuin se, että sitten kun jatkossa asutaan yhdessä, on siinä toisen lapset ja ne pitää hyväksyä. Kannattaa miettiä todella tarkkaan. Puhun nyt kokemuksesta.

• Tykkää
Reactions: KULTAPIENI89
No lapset tuossa vain säälittää! Jos on kolme lasta, niin eroa ja uusia ei oteta käsittelyyn, ennen kuin ollaan täysin varmoja, että ero on se ratkaisu! Ei heru ymmärrystä tippaakaan sulle ja miehellesi.

Mikä oli syy eroon? Sekö, että uuden kanssa oli uus nuoruus/teini-ikä/sinkkuaika taas koittanut ja tuntee olevansa ihana ja halluttu ja velvollisuuksista vapaa?

Voi miksi ette rakkaat ihmiset puhu kumppanienne kanssa? Kun keskustelee tunteista ja tilanteesta yms, niin kummallakin on aikaa sopeutua elämän kuvioihin ja kasvaa siinä toisen tukemana. Mutta jos jää siihen omituiseen pysähtyneeseen tilaan, että on kivaa vaan baarissa ja se, että vastakkainen sukupuoli vonkaa lahkeessa, niin ei oikeasti koskaan pysty nauttimaan niistä kotoisista illoista iloineen ja suruineen.

Parisuhde /avioliitto tai mikä tahansa siinä kumppanilleen lupautumisen takana onkaan alunperin, on lupaus kasvaa yhdessä. Ei elää vaan siinä alkuhuuman hetkessä. Rakkaus säilyy ja kasvaa, jos sille osaa antaa tilaa ja mahdollisuuksia. Tärkeintä on säilyttää huumori ja keskusteluyhteys.

Näitä juttuja kun lukee, niin monella teistä ei tunnu olevan hajuakaan mitä se aviopuoliso tuntee tai tekee tai miksi tekee. Säälittävää.

meijän suhteessa iso ongelma just on ollu se, ku me ei olla ikinä puhuttu kunnolla :( juttelin just miehen kanssa ja sovittiin/päädyttiin, että pidetään aikalisä ja selvitetään tunteemme kunnolla ja katotaan tilanne uudestasn, kun molemmat tietää tarkemmin omat tunteensa..

parisuhdeterapiaa olen ehdottanut, mutta mies eka tyrmäs sen, mutta nyt alkais olern valmis siihen..varmaanki varasn ens viikolla sinne ajan..

uudet kumppanit ei lapsia ole nähnyt...