Mitä haittoja fyysisesti raskaasta työstä voi olla sikiölle, vai onko mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Mulla on fyysisesti erittäin raskas työ ja nyt raskaus on melkein puolessa välissä. Välillä kun noita rappuja ramppaan, niin tulee väkisinkin mieleen, että kuinka paljon tällä työllä on vaikutusta sikiöön, kun sykehän mulla väkisinkin nousee. Nyt tää viikko ja seuraavat 4 viikkoa on aika rankkoja, kun mulla on rampattavana joka päivä n. 40 juoksurappua, elikkä kerrostalorappuja, joissa ei ole hissiä ja kaikissa pitää päivittäin mennä melkeimpä ylimpään kerrokseen. Aikataulullisesti mulla ei hirveästi ole mitään luppoaikaa, vaan koko ajan on mentävä ja tehtävä ja joinain päivinä on sen verran kiire, että pitää vähän jopa kiirehtiä. Hiki tuossa työssä tulee ja kunto kasvaa.

Mulla on kyllä se tässä, että kun sanon, etten jaksa, niin tilalle tulee heti joku muu, mutta lompakko vähän kyllä pakottaa tuota työtä tekemään tällä hetkellä niin paljon kuin vain pystyy ja jaksaa, joten pitäisi jaksaa.

Voi ainakin aiheuttaa ennenaikasia supistuksia, jotka taas voi pehmentää ja availla paikkoja. Kannattaa kyllä, jos vähänkin tuntuu ettei jaksa, antaa jonkun toisen tehdä ne työt.

Ei se mitään haittaa, ellei kroppasi jostain syystä ala laueta ennen aikojaan. Siksihän sitä käydään neuvolassa ja lekurissa tarkistuksissa, että tarvittaessa aletaan toppuutella tahtia. Noin muuten ei tarvitse varoa, eli jos kunto kestää niin anna mennä vaan! Parempi että saa liikuntaa ja on iskussa, kuin että joutuu olemaan 5 kk vuodelevossa kuten minä. Vähän alkaa hirvittää tuo synnytys, kun en pysty edes kävelemään. :O

Eli kuuntele kroppaasi. Jos ei satu mihkään ja olo on hyvä, niin nosta vaan tossua ja pistä menemään hyvillä mielin. Jos alkaa supistella, sattuu lonkkiin tai pyörryttää, niin sitten vuoroja muille ja juttelet lekurin kanssa.

Joo ei mulla vielä ainakaan mitään sen kummempaa ole, ei siis mitään minkä takia saikkua hakisin. 4 viikon päästä hieman helpottaa, kun sitten mulla on oman piirin, joka on varsin helppo, lisäksi vain puolikas piiri, jossa ei ole ainuttakaan hissitöntä kerrostaloa, vaan vain pari hissillistä ja sitten pätkä omakoti- ja rivitaloja, sellainen reilun tunnin rupeama, helppo tuohon verrattuna mitä nyt teen.

Yhteistyössä