Mitä haittaa voi olla jos ei käy ammattikorkeata loppuun?

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Jos koulu olis sitä lopputyötä myöten lusittu, ja välivuodet käytetty. Mutta aikaa ja kiinnostusta sen lopputyön tekemiseen ei löytyisi?

Sen verran haittaa siitä kai ainakin on, et jos saa potkut nykyisestä työpaikasta niin ei ole sit niitä koulupapereita mitä näyttää seuraavaa haettaessa.

Mut oikeesti nykypäivänä jos oot hyvä työssäs ni miten paljon ne ammattipaperit sit hyödyttää siinä työnhaussa?

Pohdiskelen tässä vaan aikani kuluksi ja omaksi iloksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No jos joudut työttömäks niin saat karenssia kun ei ole tutkintoa.

voitko selittää tarkemmin?

Eli jos jätät koulun kesken ja ilmoittaudut työttömäksi, niin sulla on siinä se karenssiaika - en muista pituutta ennenkun alat saamaan korvausta.

Eli jos jätät koulun kesken ja ilmoittaudut työttömäksi, niin sulla on siinä se karenssiaika - en muista pituutta ennenkun alat saamaan korvausta.

Ei pidä paikkaansa, jos on ennestään jo jokin tutkinto, eli merkonomi tai muu ammattititkinto, mikä suoritetaan yleensä ennen ammattikorkeaan menoa.

ok.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei pidä paikkaansa, jos on ennestään jo jokin tutkinto, eli merkonomi tai muu ammattititkinto, mikä suoritetaan yleensä ennen ammattikorkeaan menoa.

mun yhdellä tutulla on jo ammattikoulusta tutkinto, mutta päivääkään ei ole tehnyt sen alan töitä. riittääkö se silti?

Miten niin suoritetaan? Mä olen mennyt lukiosta AMK:hon, ei mulla mitään ammattitutkintoa ollut pohjilla.

Ihan lukiostakin voi mennä Ammattikorkeaan, et ei siin välttämättä mitään tutkintoa sillon ole. Mä en noista ammattitutkintojen riittävyydestä/riittämättömyydestä osaa sanoa, kun ei ole ollut omalla kohdalla oleellista.

No, ehkäpä jossain vaiheessa eniten ketuttaa se hukkaan mennyt työ... Mutta ei kai siitä muuta haittaa oo, jos on jo ammatti, eli käynyt kuitenkin jonkun ammattikoulutuksen.

Jos siis on käynyt lukion vaan, niin ei kauhean ruusuiset tulevaisuuden näkymät ehkä oo, mutta eipä kaikilla ammattitutkinnonkaan käyneellä oo tutkintoaan vastaavaa työtä.

No tuota. Ei varmaan töitä siltä alalta ainakaan saa mitä nyt opiskelee, jos ei papereita ole (jos siis työttömäksi joskus jää). Lisäksi palkka luultavasti jää huonommaksi (koulutustan sitä aina nostaa) ja tosiaan jos jää työttömäksi. Työttömyyspäivärahaa voi saada (enintään 500 työttömyyspäivää) jos täyttää työssäoloehdon, mutta työmarkkinatuessa on 5 kuukauden odotusaika, jos ei ole ammatillista koulutusta..

Mut oisko se niin paha nakki vetästä sitä lopputyötä sit kuiteskaan?

siis ei varmaankaan. mietin vain että jos jostain syystä se jäisi tekemättä niin olisko se sama kuin naulaisi arkkunsa :snotty: vai pärjäiskö elämässä sit ilman just niitä tutkintopapereita.

keksit itselles mielenkiintosen aiheen ja otat ittees niskasta kiinni ja vetäset sen. kyllä se siitä tulee kun alkuun pääset. ajattele miten paljon aikaa ja työtä menee hukkaan jos lopetat kun oot viittä vaille valmis? ja ajattele miten hyvä fiilis tulee kun sen saat tehtyä! :) itelläkin opinnäytetyön pähkäily menossa ja hirvittää se työmäärä mutta lopussa kiitos seisoo! :)

Mut oisko se niin paha nakki vetästä sitä lopputyötä sit kuiteskaan?

siis ei varmaankaan. mietin vain että jos jostain syystä se jäisi tekemättä niin olisko se sama kuin naulaisi arkkunsa :snotty: vai pärjäiskö elämässä sit ilman just niitä tutkintopapereita.

Jos siis haluat tehdä työtä, mitä opiskelet tällä hetkellä, niin jos sulla ei ole tutkintoa siihen, niin aika hankala on sitten sellaista työtä saada.

No mun mielestä se on totaalista saamattomuutta ja laiskuutta jättää se tekemättä. Meet ja hukkaat monta opiskeluun käyttämääsi vuotta yhden lopputyön vuoksi - eihän siitä pidä päästä kuin läpi noin minimissään. Itsekunnioitusta kehiin.

kyse ei siis ole ollenkaan minusta vaan eräästä tutusta =)

No niinpä tietysti. Sama kun menee lääkäriin ja kertoo, että mulla on yksi kaveri, jonka alapäätää kirvelee. Aattelin kysyä sille neuvoa vaan.

kyse ei siis ole ollenkaan minusta vaan eräästä tutusta =)

No niinpä tietysti. Sama kun menee lääkäriin ja kertoo, että mulla on yksi kaveri, jonka alapäätää kirvelee. Aattelin kysyä sille neuvoa vaan.

mä olen menossa kouluun vasta kun löytyy tarvittava motivaatio sellaisen loppuun asti käymiseen. et ihan voit olla varma että kyse ei ole minusta :wave:

Yhteistyössä