Mitä h.....tiä mä teen tän ihon kanssa??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraaas

Vieras
Mulla tuli murrosiässä jonkun verran näppylöitä, mutta iho pysyi suht hyvin kurissa puhdistusaineilla, ja kun ikää tuli niin iho oli ihan hyvässä kunnossa. 3 vuotta sitten sain kuopukseni, ja sen jälkeen nää ongelmat alkoi. Mulle tulee aivan älyttömästi finnejä jatkuvasti.

Olen kokeillut ihan kaikki mahdolliset puhdistusaineet ja voiteet, mutta ei auta mikään. Myös ruoka valiota olen muuttanut, jättänyt juustot, suklaan yms rasvaisen pois, mutta ei tehoa silläkään. Jos näppylät muuten pysyy suht kurissa noilla aineilla, mutta menkat kun alkaa niin PUM! mä puhkean kukaan. Lääkärille olen monet kerrat valittanut, mutta se vaan käskee jatkaa huolellista puhdistusta, kun ei ole aknea kuitenkaan. Kerran sain jotain lääkkeitä, mutta iho oli hyvä vain sen kuurin ajan. Jostain luin että liika puhistaminenkaan ei ole iholle hyväksi, ja kokeilin tuotakin vähän vähentää, mutta eipä ollut apua siitäkään.

Niin, ja ihoni ei ole mitenkään rasvainen eikä kiiltele, vaan turhankin pintakuiva. Eli mistä hitosta tämä johtuu???? Ja kaiken huippu että nyt noita näppylöitä on alkanut ilmestyä selkäänkin.

Käy nyt ensin ihan kosmetologilla vaikka arvioittamassa ihosi. Että et vaan pahenna tilannetta ns rasvaisen ihon puhdistukseen tarkoitetuilla mönjillä. Kuten sanoit ihosi vaikuttaa pintakuivalta. Hormoniasia tuo varmasti on, ja kannattaa ottaa yhteyttä ihan yksityiseen ihotautilääkäriin jos et terppakeskuksesta saa vastakaikua, ja ongelma sinua haittaa....Tiedän omasta kokemuksesta ettei tuo ole kivaa aikuisiälläään, jos ei ollut teininäkään.

Mulla on kuparikierukka, mikään hormonaalinen ehkäisy ei käy. Olen tuota kosmetologia miettinyt, mutta tarviiko siellä sitten ravata loppu ikä että iho pysyy kunnossa? ja kallistakin se kai on. Tosin ei mitään halpaa ole nytkään tämä ihon hoito mulla, joten taidankin varata heti huomenna ajan.

Mä sijottaisin rahani ihotautilääkäriin, kuulostaa selvästi hormonijutulta. Riittävän pitkä tai jopa jatkuva tetrasyklinikuuri voisi auttaa. Toki sille pintakuivuudelle kosmetologi keksii varmasti sopivat hoidot!

mä vaihdoin puolitoista vuotta sitten pillerit kuparikierukkaan ja silloin naamassa läjähti! Koskaan en ole finneistä kärsinyt, mutta silloin alkoi naama kukkia, kukkii edelleen ja ihan hirveitä finnejä ja mustapäita ja mitä lie paiseita koko naama täynnä. Kävin lääkärillä ja sain jotain aknerasvaa, mutta ei se mitään ole auttanut, kuivattaa vaan ne jo olemassa olevat finnit ja naama on ihan kuivia ihon riekaleita täynnä. Pakko se on ilm. mennä ihotautilääkärille. Minkähän hormoonikuurin se miulle iskee ja sitten taas hepskukkuu paino nousee taas vauhdilla... Hyi kun mä jo kuulostankin kamalalta, kun lukee tota vuodatusta yöks ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja :
mä vaihdoin puolitoista vuotta sitten pillerit kuparikierukkaan ja silloin naamassa läjähti! Koskaan en ole finneistä kärsinyt, mutta silloin alkoi naama kukkia, kukkii edelleen ja ihan hirveitä finnejä ja mustapäita ja mitä lie paiseita koko naama täynnä. Kävin lääkärillä ja sain jotain aknerasvaa, mutta ei se mitään ole auttanut, kuivattaa vaan ne jo olemassa olevat finnit ja naama on ihan kuivia ihon riekaleita täynnä. Pakko se on ilm. mennä ihotautilääkärille. Minkähän hormoonikuurin se miulle iskee ja sitten taas hepskukkuu paino nousee taas vauhdilla... Hyi kun mä jo kuulostankin kamalalta, kun lukee tota vuodatusta yöks ;-)

Siis voiskohan tuolla kuparikierukalla olla jotain tekemistä noiden iho-ongelmien kanssa? Kun muistan joskus jollain palstalla jonkun valitelleen että iho alko kukkimaan kuparikierukan jälkeen, ja itsekkin olen naureskellut että jos lääkäri laittoikin vahingossa hormoonikierukan...

Sama vika täällä, ilman ehkäisyä.. Mulla on pco joka sen aiheuttaa ja ilmeisesti kärsittävä on, kunnes ottaa taas pillerit takaisin käyttöön.. Ihanaa olla kolmekymppinen teini!

mene suoraa päätä ihotautilääkärille.en nyt tiedä minkä mittakaavan näpyistä on kyse.mutta mulla alko akne vasta yli 3-kymppisenä.ja aityi tosi pahaksi.ei auttanu antibioottikuurit eikä mitkään ulkoiset hoidot.

ihotautilääkäri päätyi ROACCUTAN hoidon aloittamiseen mikäli halusin ja terveyteni todettiin siihen soveltuvaksi.se on A-vitamiinijohdannainen jota syödään aika kauan.ja älyttömän kallis lääke.muutamia tuhansia markoissa siihen varmaan meni lääkärikeikkoineen kaikkineen.mutta yleensä sitten tehoaa ikiajioksi.
no minä olin se harva poikkeus ja kävin vielä toistamiseen kuurin läpi.nyt ei ole pateista ollu tietoakaan enään vuosikausiin.

toi roaccutan on voimakkaasti auringolle altistava, että talvi on hyvä hoitoaika.ja raskaaksi ei saa sillon tulla,aiheuttaa vakavia sikiövaurioita,mutta vain hoidon aikana.

en kadu hoitoa yhtään vaikka kalliiksi tuli.tarkkana kyllä kannattaa olla että käyttää vaan kaikkia öljyttömiä voiteita ja meikkivoiteita.sikäli ihon kosteusvoiteet on ihan a ja o,että iho säilyy kimmoisana.jolloin toimii normaalisti eikä "kuoretu" liialla kuivattamisella.
olen käyttänyt päivä- ja yövoiteena niitä GARNIERIN kirkkaan punaisia purkkeja ja mulle sopineet tosi hyvin.että tällänen tapaus.

vielä sanon tosta roaccutan hoidosta jos se alkaa kiinnostaa.että kaikki ihotautilääkäritkään ei sitä hallitse välttämättä.se on siks erityislaatuinen.että kannattaa jo lääkärille pyrkiessä valkata sellainen jolla on siitä kokemusta ja on hoitoja antanut.
jos olet yhtään Lahden alueelta niin HEMOSSA Maija Hyvärinen on kyllä spesialisti, mikäli ei ole jo ruova eläkkeellä.tässä nyt tuli nimi mutta on pelkästään hyvää mainosta!

Yhteistyössä