Mitä evääksi päiväleirille (ei jääkaappisäilytystä, hirveä helle)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mie";28559614]Vaikka keksit kielletään, niin tärkeintä minusta on, että lapsella on riittävästi evästä pitämään nälkä pois.
Esim tällaiset välipalapatukat missä ei ole mitään suklaata tms luulisi olevan ok
JH_Paussipat_Omena.png

marsu_1186_2_jpg.jpg

Ja ainakin meidän muksut tykkää :)

Ja tosiaan hedelmät, pähkinät, rusinat on helppoja ja hyviä.[/QUOTE]

Noi omena-jutut jää syömättä, on kokeiltu. Joku pähkinä-suklaa sen tapainen kelpaa.

[QUOTE="aapee";28559623]Minusta ne sulaa aika hitaasti, eli olisi juotavaa vasta ihan leirin lopputunnilla. Ainakin oman kokemukseni mukaan (rannalla on yleensä kylmälaukku mukana). Mutta ovat kyllä hyviä kylmäkalleja.[/QUOTE]

Eivät sula hitaasti. Olin juuri kolmisen tuntia rannalla ja täysjäässä ollut vesipullo ehti sulaa aivan lämpimäksikin asti. Kaikki tuli juotua.

[QUOTE="vieras";28559631]Miksi ihmeessä laitat kylmäkallen tilaa viemään? Pieni vesipullo sen sijaan pakasteeseen. Toinen mahdollisuus on, että vesipulloon 3/4 osaa vettä, jäätyy ja sitten loppuosa vettä kraanasta. On takuulla kylmää vettä saatavilla heti jonkin verran ja jään sulaessa sitten lisää.[/QUOTE]

Siksi kun se mun kokemuksen mukaan ei sula niin nopeasti. Kiva kun on jäässä kun muut jo juo :(

[QUOTE="aapee";28559674]Siksi kun se mun kokemuksen mukaan ei sula niin nopeasti. Kiva kun on jäässä kun muut jo juo :([/QUOTE]

Laita puolet vaan vettä ja pakastimeen. Sitten aamulla täytät toisen puolen kraanavedellä. Takuulla sulaa nopeammin. Ja on koko ajan raikasta vettä saatavilla. Menee myös kylmäkallena noin lyhyen ajan.

[QUOTE="aapee";28559668]Se on jo sitten aika paljon tilaaviepä ratkaisu, kun ei se pieni pussukka niin iso ole. Jos on 2 puolen litran pulloa niin saa jo miettiä mitä muuta tunkee sinne.[/QUOTE]

Tosiaan kommentoin vain siihen, kun sanoit että teillä ei pullot sula. Tarkoitin että siitä pullosta on sama hyöty kuin kylmakallesta yleensäkin. En tarkoittanut että teidän täytyisi näin toimia, laita vain se pullo, pillimehu ja kylmäkalle jos se on teille parempi ja tilaa vähemmän vievämpi vaihtoehto.

Jos on noin pitkä päivä, niin mä laittaisin myös jotain tukusampaa. Omalla pojalla ollut kaupan valmiita lihapullia myös. Kylmänä pysyvät kylmäkallen kanssa. Viipalii ne kurkut erikseen, josta voi laittaa leivän päälle. Menee siellä välissä ihan löllöksi.

Lapsi kuulostaa varmaan nyt todella nirsolta (vaikkei sitä ole), mutta mitkään noista juomista mitä linkititte ei mene kyllä suusta alas. On kokeiltu. Sain juoda ne itse.

Samoin kokeilin Angry birds smoothieta. Ei. On pahaa.

[QUOTE="sommarcat";28559699]Jos on noin pitkä päivä, niin mä laittaisin myös jotain tukusampaa. Omalla pojalla ollut kaupan valmiita lihapullia myös. Kylmänä pysyvät kylmäkallen kanssa. Viipalii ne kurkut erikseen, josta voi laittaa leivän päälle. Menee siellä välissä ihan löllöksi.[/QUOTE]

Pelkään kyllä laittaa tuollaista kylmäkallen päällekin. En ehkä söisi.

[QUOTE="aapee";28559706]Lapsi kuulostaa varmaan nyt todella nirsolta (vaikkei sitä ole), mutta mitkään noista juomista mitä linkititte ei mene kyllä suusta alas. On kokeiltu. Sain juoda ne itse.

Samoin kokeilin Angry birds smoothieta. Ei. On pahaa.[/QUOTE]

Minun lasten mielestä nuo linkittämäni juomat on kaikki tosi hyviä.
Mutta näin sitä on lapsia erilaisia...

Mä pidän leikkeleleivät kylmänä siten, että laitan sopivankokoiseen muovirasiaan pohjalle kylmäkallen ja leivät muovipussiin (jotta eivät vetisty kylmäkallen sulaessa, se kun aina "hikoilee". Samoin olen joskus laittanut jugurtin pakastimeen edellisenä iltana, ja päivän kuluessa se sopivasti sulaa juuri lounaaksi ihan tavallisessa kassissa.

Vähän ihmettelen tuota sipsikieltoa, koska mun mielestä juuri helteessä liikkuessa nimen omaan tarvitsee myös suolaista syötävää! Jos sipsejä ei saa ottaa, niin esim. Taffelilla on erilaisia nut mix -pusseja joissa on erilaisia suolaisia pähkinöitä + rusinoita.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkisiä;28559729:
Mä pidän leikkeleleivät kylmänä siten, että laitan sopivankokoiseen muovirasiaan pohjalle kylmäkallen ja leivät muovipussiin (jotta eivät vetisty kylmäkallen sulaessa, se kun aina "hikoilee". Samoin olen joskus laittanut jugurtin pakastimeen edellisenä iltana, ja päivän kuluessa se sopivasti sulaa juuri lounaaksi ihan tavallisessa kassissa.

Vähän ihmettelen tuota sipsikieltoa, koska mun mielestä juuri helteessä liikkuessa nimen omaan tarvitsee myös suolaista syötävää! Jos sipsejä ei saa ottaa, niin esim. Taffelilla on erilaisia nut mix -pusseja joissa on erilaisia suolaisia pähkinöitä + rusinoita.

Joo, jonkun sellaisen pussin meinasin laittaa. Pieni sipsi-pussi olisi mustakin ollut ihan ok, siis sellainen pienin koko mitä myydään.

[QUOTE="nimierkki";28559775]Taas näitä ketjuja, kun mikään ratkaisuehdotus ei kelpaa. Olkoon syömättä yhden päivän, jos pitää nirsoilla - seuraavana päivänä jo maistuu.[/QUOTE]

Ei oo tähän päivään mennessä maistunut, jos joku ruoka tai muu ei ole ollut hänestä hyvän makuinen.

Kyllä mikään kelpaa, mutta noi marja- ym. sösselit ei. Ei syö myöskään hilloa, kiisseliä, rahkaa, jugurttia, viiliä. Siinä on joku tekstuurijuttu, mikä ällöttää.

[QUOTE="Mie";28559795]Kelpaisko tällaiset
Paussi%20mets%C3%A4marja.jpg

Ei ollut ihan meidän lasten lemppareita, mutta kuten olen jo huomannut maut ei aina mene yksiin...[/QUOTE]

Kävin kaupassa, ostin mm. ton paketin ja oli hyvää... :)

Yritin laittaa meidän 6v tytölle ensimmäisinä päivinä karjalanpiirakkaa, suolakeksejä, Elovena-välipalakeksejä yms. mutta käytäntö osoitti että neidille maistuu vesi (pysyy kylmänä alumiinipullossa), 2dl ekströms smoothie, banaani ja hedelmäpiltti 4kk. On ollut hellettä ja liikkuvat paljon. Syö aamulla puuron yms ja kotiintullessa kunnon ruoan.

Yhteistyössä