Mitä etikkaa käytätte siivouksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blurblurblur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blurblurblur

Vieras
Meillä on pieni probleema protestoivan koiran ja kangassohvan kanssa, ja ajattelin jos etikka edes vähän auttaisi tuohon hajuun... Sohva nyt on muutenkin kaatopaikkakamaa, mutta ei viitsisi uutta ostaa kun tuo koira vielä teiniangstailee, joten jos noita hajuja yrittäisi lieventää kotikonstein.

Hirveästi on kehuttu tuota etikkaa, ja kyllähän sitä porukka vissiin käyttää ihan pyykinpesussa ja siivouksessa. Mutta aloin miettimään nyt ennen kauppaan menoa että MITÄ etikkaa sieltä pitäisi hakea?!? :D
Väkiviinaa? Vai omenaviiniä? Vai onko siellä hyllyssä ihan vain perus-etikkaa ilman mitään lisänimeä?? Noita kahta yllä olevaa on lapsuudenkodissa ollut, mutta muut etikat ovat minulle aika tuntemattomia... =)

Balsamiviinietikalla mä aina kaikki vaaleat tekstiilit puhdistan :D

No siis juuri sitä väkiviinaetikkaa käytetään siivouksessa. Oma kokomus on, että koiran pissan haju ei lähde silläkään niin hyvin etteikö koira sitä enää haistaisi > merkkailu samaan paikkaan voi jatkua. Mutta kyl se sitä hajua ihmisnenään neutraloi. Mä laitan sitä suihkupulloon, sillai saa hyvin kankaaseen suihkutettua.

Väkiviinaetikka on sitä 'tavallista' etikkaa. Omenaviinietikka voi olla vähän erikoisen hajuista sohvassa.

No mie kans ajattelin että onkohan väkiviina sitä "tavallista" etikkaa, mutta sitten mietin että ehkä se hajuste (esim. omenaviini) onkin se itse juju :D
OK, väkiviinaa sitten ostamaan. Kiitos =)

Meillä tuo piski ei merkkaile, vaan sillä vain on joku juttu että välillä (menee monta viikkoa välissä) lorottaa lätäkön sille sohvalle. Onpa joskus yön jälkeen ollut yllätyskikkareetkin siinä :rolleyes:
Ärsyttää ihan vietävästi, mutta onneksi on elämänsä nähnyt sohva eikä mikään tuliterä...

No mie kans ajattelin että onkohan väkiviina sitä "tavallista" etikkaa, mutta sitten mietin että ehkä se hajuste (esim. omenaviini) onkin se itse juju :D
OK, väkiviinaa sitten ostamaan. Kiitos =)

Meillä tuo piski ei merkkaile, vaan sillä vain on joku juttu että välillä (menee monta viikkoa välissä) lorottaa lätäkön sille sohvalle. Onpa joskus yön jälkeen ollut yllätyskikkareetkin siinä :rolleyes:
Ärsyttää ihan vietävästi, mutta onneksi on elämänsä nähnyt sohva eikä mikään tuliterä...

Meillä on vanha koira, joka on alkanut pissailla sisälle. Alkoi siitä kun tuli urospentu perheeseen ja se merkkas muutamaan kohtaan murkkuiässä. Ikinä ennen ei tuo vanhus sisälle kuseksinut. Ja nyt, vissiin höppänyyttään ja vanhuuttaan – ei viitsi tulla sanomaan että on hätä, käy kääntymässä ovella ja jos ei joku just silloin huomaa, – menee ja lorottaa sohvan kulmaan :( Vanhuksella on heikko virtsansuihku ja tulee useammin hätä kuin ennen, ja kun välillä on herättyään hyvin kankea, ei edes haluaisi ulos. Mä olen luovuttanut ja odotan että heitän sitten tuon sohvan retaleen pois kun koirasta aika jättää, nyt on turha uutta ostaa pilattavaksi.

Yhteistyössä