M
mitähäh
Vieras
Voiko tuolla electronilla maksaa ulkomailla esim. kaupassa, jonka ulkopuolella lukee Visa?? Ja siis tavalliset pankkikortit poistuu vai?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja piikuli:juu tavalliset pankkikortit tulee poistumaan, pitää olla kansainvälinen maksukortti.
Eli tuo Visahan käy ihan maksuvälineenäkin ja sillä voi nostaa rahaa ulkomailla. Laskut tulevat n. 1,5 kk: den päästä tapahtumasta.
Kun taasen Visa electron on reaaliaikainen maksuvälinen, tarkoittaa sitä että jos maksat esim. kaupan kassalla, kaupan tietokone varmentaa sen pankin tietokonejärjestelmästä että onko tilillä saldoa, eli se ei ole luotollinen kuten visa.
Tuosta ulkomailla maksamisesta en ihan tarkkaa tiedä, mutta luulisin että myös visaelectron käy ulkomailla ainakin niin että nostat sillä rahaa automaatista... maksamisesta en osaa sanoa.
Tuo Visaelectron on joskus juhlapyhien aikaan aika rasittava kortti!!! :headwall:
Kun se järjestelmä tukkeutuu millä varmennetaan tilin saldo, niin asiakkaan pitää odottaa että tapahtuma menee kassalla "läpi".
Se kerää aikamoisia jonoja välillä kassalle!! :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja LilliM harmaana:...mut jostain syystä niitä vielä saa. Visaa voi ajatella kahtena korttina:ihan normi pankkikorttina ja luottokorttina. Sitähän voi käyttää pelkästään pankkikorttina jos haluaa. Jos ei luottona halua käyttää niin ei tietenkään pakko.
Joo olen näitä opiskellut kun tässä pankin tiskillä kesän työskentelen...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja LilliM harmaana:...mut jostain syystä niitä vielä saa. Visaa voi ajatella kahtena korttina:ihan normi pankkikorttina ja luottokorttina. Sitähän voi käyttää pelkästään pankkikorttina jos haluaa. Jos ei luottona halua käyttää niin ei tietenkään pakko.
Joo olen näitä opiskellut kun tässä pankin tiskillä kesän työskentelen...
Elokuussa menee oma kultakorttini vanhaksi,eli voin siis vielä saada pankkikortin?
Että kuinka niitä vielä myönnetään. Debit-kortti on kai vastaava kultakortista. Täällä missä mä työskentelen on vielä myönnetty kultakortteja.