Mitä eroa on Visa Electron ja Debit kortilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumipuu

Aktiivinen jäsen
27.05.2010
1 672
2
36
Kertokaas, mä en ymmärrä eroa noissa kahdessa. Pitäis hakea Debit kortti pankista, ennen ollut Visa electron. Säästänkö mä mun vanhan kortin eli voiko molemmat olla liitettyinä samaan tiliin ja mitä eroa noissa kahdessa kortissa on?

no electronilla se varmentaa aina että tilillä on vaadittava summa rahaa, ei voi tiliä siis ylittää
debit korttiin yleensä pitää yhdistää luotto-ominaisuus (tai ainakin silloin aiemmin ne muutti sen niin, nykytilanteesta en ole varma) visa tai mastercard

Online debit on ihan sama kortti kuin electron eli se varmentaa aina tililtä. Offline debit on samanlainen kuin vanha pankkikortti eli sillä voi ostaa vaikka tilillä ei ole katetta, mutta siinä ei ole luottoa vaan se vetää vaan tilin miinukselle.

debit-kortit varmentaa nykyään katteen joten ei ole järkeä vaihtaa mihinkään tuota korttia. Electronia parempaa korttia ei olekkaan. Ei ainakaan yliteltäisiin tilejä huoletta niin kuin moni valitettavasti tekee.

Minulla on Sampo-pankin DebitMasterCard. Toimii ihan normaalin pankkikortin tavoin, ei siis ole luottokortti. Tosin siihen saa ns. käyttövaran, vai olikohan peräti pakollinen. Electroniin siinä on se ero, että sillä voi maksaa myös verkkokaupoissa.

[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";27245567]Minulla on Sampo-pankin DebitMasterCard. Toimii ihan normaalin pankkikortin tavoin, ei siis ole luottokortti. Tosin siihen saa ns. käyttövaran, vai olikohan peräti pakollinen. Electroniin siinä on se ero, että sillä voi maksaa myös verkkokaupoissa.[/QUOTE]

Electronilla voi myös maksaa nettikaupoissa...

Electron on teinikortti. Sen saa muistaakseni 15-kesäisenä ja se tosiaan aina varmistaa, että tilillä on rahhoo. Kyseinen kortti myönnetään myös luottohäiriöisille, köyhille ja myös rikollisille, jotka eivät siis mitään muuta korttia käytännössä voi saada.

Visa Electronilla maksaessasi näytät ympärillä oleville ihmisille että talousasiasi eivät ole kunnossa. Jos kortti ei toimi jostain teknisestä syystä, niin saat kuulla kassalla arvailuja siitä että taitaa tilisi olla kuules nyt tyhjä, kun tämä ei toimi.

Teinivuosien jälkeen vaihdoin Electron-korttini kultaiseen Amexiin. Tällä maksaessa voi näyttää, että tienaan vähintään 50 000e vuodessa, koska korttia ei muuten myönnettäisi. Kyllä nyt kelpaa!

Mikä offline Debit ja online debit?
Mistä sen näkee kumpi on ja saako sen itse päättää kumman haluaa?

Inhoan electronia juuri sen varmennuksen vuoksi, enkä haluaisi että seuraava debit varmentaisi joka kerta.
Voinko mä pankissa pyytää sen offline debitin, joka ei varmenna aina?

[QUOTE="vieras";27245954]Mikä offline Debit ja online debit?
Mistä sen näkee kumpi on ja saako sen itse päättää kumman haluaa?

Inhoan electronia juuri sen varmennuksen vuoksi, enkä haluaisi että seuraava debit varmentaisi joka kerta.
Voinko mä pankissa pyytää sen offline debitin, joka ei varmenna aina?[/QUOTE]

Sen saa päättää kumman haluaa. Pankit tarjoaa ensisijaisesti tuota offline korttia, juurikin sen takia että se on kätevämpi kun se ei aina varmenna.
Mutta kannattaa kysellä pankista kun menet kortti-sopimuksia tekemään.

[QUOTE="kerubi";27245836]Electron on teinikortti. Sen saa muistaakseni 15-kesäisenä ja se tosiaan aina varmistaa, että tilillä on rahhoo. Kyseinen kortti myönnetään myös luottohäiriöisille, köyhille ja myös rikollisille, jotka eivät siis mitään muuta korttia käytännössä voi saada.

Visa Electronilla maksaessasi näytät ympärillä oleville ihmisille että talousasiasi eivät ole kunnossa. Jos kortti ei toimi jostain teknisestä syystä, niin saat kuulla kassalla arvailuja siitä että taitaa tilisi olla kuules nyt tyhjä, kun tämä ei toimi.

Teinivuosien jälkeen vaihdoin Electron-korttini kultaiseen Amexiin. Tällä maksaessa voi näyttää, että tienaan vähintään 50 000e vuodessa, koska korttia ei muuten myönnettäisi. Kyllä nyt kelpaa![/QUOTE]

Vai oikein kultaiseen Amexiin :laugh:

[QUOTE="kerubi";27245836]Electron on teinikortti. Sen saa muistaakseni 15-kesäisenä ja se tosiaan aina varmistaa, että tilillä on rahhoo. Kyseinen kortti myönnetään myös luottohäiriöisille, köyhille ja myös rikollisille, jotka eivät siis mitään muuta korttia käytännössä voi saada.

Teinivuosien jälkeen vaihdoin Electron-korttini kultaiseen Amexiin. Tällä maksaessa voi näyttää, että tienaan vähintään 50 000e vuodessa, koska korttia ei muuten myönnettäisi. Kyllä nyt kelpaa![/QUOTE]

Hyvähän se on, että olet keksinyt itsellesi tekemistä kassajonoon (ihmisten korttien kyttäilyn) ja tavan jolla voit kohottaa omaa rakoilevaa itsetuntoasi.

Debit toimii ainakin useammassa paikassa kuin electron. Debit toimii siis aina kun luottokorttikin käy. Kätevää kun varaa esim. lentoja jos ei satu olemaan luottokorttia. Ennen luottokortin hankintaa käytin paljon debitiä ja usein tuli tilanteita kun electron ei toiminut mutta debit toimi...

Me ei vaan olla hoksattu hyvää syytä vaihtaa näitä niin on ollut iät ja ajat tuollaiset käyttökorttina. Kyllä me vähintään noita rikollisia ollaan!!!! :D

Minä en oo kyllä tullu ajatelleeksi että kannattais vaihtaa pankkikorttia, ettei vaan kassajonossa kukaan katto kieroon. Oishan se nyt noloa jos raha-asiat olis niin selvästi solmussa että menis tyhjällä tilillä ostoksille, parempi siis hankkia luotollinen kortti, että pääsee ihan kassan huomaamatta vetämään ostokset suoraan miinukselle :)

[QUOTE="kysyn";27248762]en oo rikoillinen eikä mulle oo luottohäiriöitä tai muitakaan ongelmia. oon 23v opiskelija voinko saada muutakaan korttia ku electronia??[/QUOTE]

Jos on jonkinsortin säännöllistä tuloa, ei pitäisi olla esteitä debitille.

Hih! En ole minäkään ajatellut, että saisin hävetä electronilla maksaessa. Mulla ollut myös ikuisuuden, vaikka on vakituinen työ eikä talousongelmia. Visa on sitten erikseen laatikon pohjalla makaamassa. :D

Yhteistyössä