Mitä eroa on Coca-Cola Zerolla ja Lightillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://fi.wikipedia.org/wiki/Coca-Cola

Coca-Cola light tuomittiin liian naisellisenalähde? ja sen takia lanseerattiin tuote Coca-Cola Zero.

Vuoden 2009 alussa Coca-Cola Lightin makeutusaine sukraloosi muutettiin takaisin aspartaamiksi tuntemattomista syistä. Näin ollen nykyään myynnissä olevat Coca-Cola Light ja Coca-Cola Zero ovat lähes täysin sama tuote eri etiketillä. Ainoana erona juomien välillä ovat käytetyt happamuudensäätöaineet: Coca-Cola Lightissa käytetään mononatriumfosfaatti E339:ää, Coca-Cola Zerossa mononatriumsitraatti E331:tä.

Mä sain aikanaan vastaukseks koffilaiselta että zeroa markkinoidaan miehille kun ne ei tota laittia juo :D
Okei saattaahan niissä tosiaan olla joku aine eroa mut ilmeisesti tämän takia se on kehitelty.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
Makeutusaineet on eri.
Siis toi zerohan on se "vanha light" ja uusi light makeutetaan sukraloosilla.
Zero mun mielestä parempaa.

Ainakin Koffin sivuilla molempien kohdalla makeutusaineeksi on merkitty aspartaami ja asesulfaami K. Itse asiassa niissä on (Koffin sivujen mukaan ainakin) ihan samat aineet, eli ei pitäisi olla maussa eroa. Tuossa wikipedian artikkelissa kyllä mainitaan tuo sukraloosi, mutta ehkä mä silti tässä tapauksessa luotan enemmän Koffin ilmoitukseen.

Makeutusaineet on eri.

Mulla on tässä koneen vieressä pullo kumpaakin lajia, molempien tuoteselosteen mukaan makeutusaine on aspartataami, sekä Zeron että Lightin.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Makeutusaineet on eri.

Mulla on tässä koneen vieressä pullo kumpaakin lajia, molempien tuoteselosteen mukaan makeutusaine on aspartataami, sekä Zeron että Lightin.

Tarkastin kans pullosta niin ovat näköjään taas uusineet tuon lightin.
Aiemmin siinä oli sukraloosi.
Maku niissä on kuitenkin erilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Unissakävelijä:
Makeutusaineet on eri.

Mun mielestä maistuvat aivan samanlaiselle.

Mä kyllä huomaan selkeen eron.
Ja meillä muuten mies juo lightia ja minä zeroa :whistle:

Tähän asti Hesellä kun ne on kysyny, et mitä juomaa ja aina oon ottanu lightia, ni viimeks ku kävin hakemassa ruuat, ni kuitista vasta huomasin, et siinä lukikin zero eikä light. Aiemmin on lukenutkin ihan light. KAit ne on sinnekkin ottanu tuon zeron käyttöön.

Yhteistyössä