Mitä ehkäisyksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonossa

Vieras
Olin jälkitarkastuksessa ja koitin kysellä ehkäisystä. Synnytyksessä minulla havaittiin anatominen poikkeama jonka vuoksi en saa hankkia enempää lapsia ja raskaus olisi iso riski. Jälkitarkastuksen lääkäri oli ilmeisti huonolla tuulella kun ei saatu mitään kunnollista keskustelua aikaiseksi, tyrmäsi vain kaiken. Imetän ja tarkoitus olisi imettää ainakin vuosi, joten hormonaalinen ehkäisy ei ilmeisesti onnistu toistaiseksi. Minipillereitä ei suositellut koska ne vaikuttavat mielialaan ja minulla on ollut synnytyksen jälkeinen masennus. Poikkeamani vuoksi myöskään kuparikierukkaa ei suositella. Kondomia lääkäri piti liian epävarmana tilanteessani. Sterilisaatioon on kuitenkin kahden vuoden jonot. Onko kellekään muulle neuvottu jotain muuta kuin selibaattia jonotusajalle?

On kapselissa sama hormoni kun minipillereissä.. hmm.. aika pahan heitit! Olisko vaan se kumi + apteekista ostettava ehkäisyvaahto? Varmempi kuin pelkkä kumi. Tai niitä kumeja missä on spermisidejä + ehkäisyvaahto?

Kapseleissa on joo googletusten perustelemaan sama hormooni ja samat haittavaikutuksetkin. Kondomin epävarmuutena hän piti sen unohtamista ja käyttämättäjättämistä, ja täytyy kyllä myöntää ettei se mikään mieluisin vaihtoehto ole. Täytyy toivoa ettei se jono oikeasti olisi niin pitkä tai että näillä perusteluilla pääsisi nopeammin.

Yhteistyössä