mitä ehkäisyä käytät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e-asiat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E-pillereitä.
En halua kierukkaa enkä saa vielä sterilisaatiota.
Ovat sopineet ilman pahimpia sivuvaikutuksia, välillä vaikea muistaa ottaa ja sivuvaikutuksia on kuitenkin ollut..

Kapselit

En halunnut kohtuuni mitään ylimääräistä, mutta kuitenki huolettoman pitkäkestoisen ehkäisyn.
Plussaa on että ei tarvi muistaa mitään ja menkat pysyy poissa.
Ehkä pieni miinus on että iho on vähän arka kapselien kohdalta

Nuvaring.

En halunnut enää syödä pillereitä, koska meinasin unohdella niitä. Nyt on ollut kiva, kun ei tarvi niin usein muistaa.

Juuri tuo on plussaa ettei tarvi niin usein muistaa. Pienempi hormonieritys kuin esim. yhdistelmäpillereissä, tekee kutaa mun limakalvoille (muuten oli kuivat).

Miinusta en juurikaan keksi. Huomenna tosin teen r-testin, kun alavatsalla ja nivusilla kipuillut ja viimeksi menkat oli mitäänsanomattoman niukat.

Ei käytetty mitään muutakun "varmoja päiviä" ja ei ikinä tullut sisään. Tai aluksi tuota keinoa, mutta nyt kun lapsia oltais hommaamas niin ollaan tollaset touhut lopetettu eikä silti oo tärpänny kertaakaa. Voi kun mäkin vielä miettisin ehkäisyasioita. Olkaa onnellisia! :)

Kapselit

En halunnut kohtuuni mitään ylimääräistä, mutta kuitenki huolettoman pitkäkestoisen ehkäisyn.
Plussaa on että ei tarvi muistaa mitään ja menkat pysyy poissa.
Ehkä pieni miinus on että iho on vähän arka kapselien kohdalta

Samoin paitsi hyvin pienenä miinuksena se, että kuukautiset on arvaamattomat. Mutta onneksi ne ovat niiiin harvoin ja niin niukkoina ja kivuttomina normaaliin verrattuna että tuo ei haittaa tarkemmin ajateltuna juuri yhtään.

Ikävuodet 16-27 asti käytin e-pillereitä, Tri-Femoden. Sitten kondomi, ja loppuaikoina usein keskeytetty yhdyntä, ennen kuin jätettiin ehkäisy kokonaan pois joulukuussa 2010. Tuloksena yksi keskenmenoon johtanut raskaus. Vauvaa toivotaan kovasti.

Mirena ollut pitkään.

Olisin aikoinaan halunnut mieluummin kapselin käsivarteen kuin vierasesineen alakertaan, mutta ehkäisyneuvolassa minut saatiin ylipuhuttua.

Vaivaton ehkäisy. Finnejä oli naamassa varsinkin Mirenan käytön alkuaikoina, mutta mulla on aina ollut niitä helposti muutenkin.

Nhy viikon ollut kuparikierukka. Aluksi oli kipeä, nyt ei tunnu miltään. Saa nähdä kuin kuukautisvuodot lisääntyy.

Mikään hormooni ehkäisy ei sovi mulle enkä halua sterilisaatiota, pelkään liikaa nukutusta ja mahd kiinnikkeitä tms mitä leikkauksesta voi tulla.

Aiemmin harrastin seksiä varmojen päivien ja kortsun kans, tunnen itteni niin hyvin että kertaakaan ei tarvinnu aborttia tehdä. Yhden lapsen synnytin toivotusti :)

Nexplanon-kapseli käsivarressa. Cerazette-pillerit sopi mulle, joten pitkäaikaiseen ehkäisyyn tämä on halvempi ja luotettavampi kun ei tarvitse muistaa joka päivä ottaa pilleriä. Menkkoja ei ole, iho ja limakalvot voivat hyvin.

Mitä ehkäisyä käytät? Selibaatti... ;)

Miksi juuri sitä? Ei vois äijät kiinnostaa vähempää tällä hetekellä, edes siinä mielessä... Eli koska en harrasta se*siä, niin ei tarvi ehkäistäkään. :D

Oman ehkäisysi plussat ja miinukset? Plussaa; ei sivuvaikutuksia, ei muistamisia jne. Miinuksia; ...hmmm.. No jos joskus päässä naksahtaa jostain syystä ja hyppää yks kaks kauheessa mielenhäiriössä jonkun kaksilahkeisen kanssa sänkyyn, niin siitä saattaa jäädä muisto... :whistle: Tosin, en ole mitään helposi sikiävää sorttia, eikä se vauvakaan mikään katastrofi olisi, mutta periaatteessa olis kiva, kun tuntis lapsen isän himppasen paremmin ja sais siitä mahdollisesti isänkin...

En käytä enää mitään ehkäisyä, miehelle kun on tehty vasektomia. Hän oli sitä mieltä, että minä olen vuosien varrella hoitanut oman osani ehkäisystä (oon syöny pillereitä ja myös kuparikierukka on ollut käytössä) ja muusta ("pukannut" kolme lasta maailmaan) ja nyt on hänen vuoronsa hoitaa tuo ehkäiseminen. Ei miinuksia tässä tavassa. :D

Mitä ehkäisyä käytät? En mitään :D mies käyttää kumia

Miksi juuri sitä? luotettava ja varma, ei ole kertaakaan pettänyt 10 vuoden aikana, ei vaikuta hormooneihin, siistiä hommaa ei tuu sotkua.. inhoan tunnetta kun siemennestettä menee sisälle.. :D

Oman ehkäisysi plussat ja miinukset? edellä mainitut, miinuksia en keksi, mieskin on tyytyväinen tähän ehkäisyyn

Essure (sterilisaatio). En halua enää lapsia, enkä kokea raskautta. Minulle ei myöskään ole löytynyt mitään sopivaa hormonaalista ehkäisyä ja kondomit on epäluotettavia. Plussaa on huolettomuus, ehkäisytehokkuus, pysyvyys. Miinusta (mikä ei välttämättä ole itse ehkäisymenetelmästä johtuvaa) lisääntynyt valkovuoto.

Yhteistyössä