Mitä ammattia kannattaa harkita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
Tällä hetkellä oon pph ryhmiksessä. Minulla on perhepäivähoitajan ammattitutkinto ja merkonomin tutkinto(tälle alalle en enää halua vapaaehtoisesti palata). Olen myös suorittanut osan varhaiskasvatuksen perusopinnoista avoimessa yliopistossa.

Pidän työstäni mutta palkka on mielestäni työmäärään nähden huono. Haluaisin päästä etenemään enkä jämähtää tähän.

Mutta tuntuu ettei paljon vaihtoehtoja ole. Katselin esim lähihoitajien palkkoja eikä nekään ollut mitään päätä huimaavia. Ei edes sairaanhoitajan palkka ollut mikään super hyvä kun ajattelee millaista työtä ne tekee todella pieni palkka ja kuitenkin raskas/vastuullinen työ.

Nämä on vaan mietteitä... mut saatte antaa jotain näkökulmia jos teillä on antaa. :)

[QUOTE="jenny";29275896]Entäs lastentarhanopettaja sitten, jos hoitoalalla ja lasten kanssa haluat pysyä, vai haluatko?[/QUOTE]

No hoitoalalla haluaisin kyllä pysyä ja lasten kanssa on kyllä mukavaa olla. Pystyykö lastentarhanopettajaksi opiskelemaan ammattikorkeassa vai yliopiston kauttako se menee? Yliopistot on aika kaukana tuskin kuitenkaan avoimen kautta voi kaikkea suorittaa? Ammattikorkea olis ainakin ihan tässä lähellä.

[QUOTE="a.p";29275906]No hoitoalalla haluaisin kyllä pysyä ja lasten kanssa on kyllä mukavaa olla. Pystyykö lastentarhanopettajaksi opiskelemaan ammattikorkeassa vai yliopiston kauttako se menee? Yliopistot on aika kaukana tuskin kuitenkaan avoimen kautta voi kaikkea suorittaa? Ammattikorkea olis ainakin ihan tässä lähellä.[/QUOTE]

Yliopistossa vain. Koulutus on alempi tutkinto, eli vain kolmevuotinen kandin tutkinto. En tiedä, mutta kuvittelisin, että se on ala, jossa on pakollista läsnöoloa luennoilla hyvin vähän.

Yhteistyössä