Mitä ajattelisitte/sanoisitte??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieläkin hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieläkin hämillään

Vieras
Tulimme kotiin ja äitini myös tuli kyläilemään...lapseni jäi leikkimään pihalle kun minä kävin laittamassa kahvin tippumaan ja pesukoneen päälle...kohta koirat haukkui..ja reagoin heti ja toki tietty vahdin pihalle(okt että mitä lapsi puuhaa..no kohta lapsi kävelee talonkulmaamme kohti ja minä oven välissä tule kulta sisälle syödään välipalaa ja äiti ja mummi juo kahvit...sitten lapsi puheli ja koirat haukkui kuulin kun lapsi sanoi isä vielä töissä äiti on tossa..Sieltä tuli naapurin äijä kamera kaulassa ja salkku olalla.Hei voinko kuvata teidän pihaa?Olin vähän et häh..sanoin että ei ja että mene kuvaamaan omaa akkaas ja pihaanne,siihen nauroi äänekkäästi.Sitten muina miehinä mitä teille kuuluu jne...miten te suhtautuisitte?Mieheni oli heti että pimee...ja hyvä kun sanoit että ei saa valokuvata..ollan oltu naapureita 3v.ja moikataan aina ja muutamat sanat vaihdetaan jos postarilla ym tärmätään...mutta ei mulla tulis mieleen että lähtisin naapureita saati heidän pihaa kuvailemaan

Eihän se sua halunnu kuvata vaan teidän pihaa!!...et kysyny että minkä takia haluaa kuvata?
Ja yhdyn edelliseen,että kohteliaamminkin olisi voinut vastata takaisin naapurille...siinä taas oiva malli lapsille,kohteliaisuudesta

sanoin kyllä kohteliaasti että kiitos ei ja mene ja kuvaa pirjo vaimoas ja teidän taloa..kirjoitin ärtsysti mutta sanoin kyllä kiltisti ja ihan hyvillä mielin moikattiin ku lähti.Tämä äijä on vähän sellainen "naisten mies ainvikittelemässä yhtä sun toista kun oma vaimo ei näe..kuultu on jne..mistä sitä tietää vaik levittelis netis...kuvais siin ohimennen meitäkin ja vetelis sit tumppuun tai jotain?mut ei kukaan tervejärkinen näin tee jos ei tosin hyvin tunneta naapureina

Olipa outoa käytöstä ap:lta. Miksi et kysynyt, että miksi tahtoo kuvata? Minä olen tuossa pihalla ottanut sinne sun tänne suuntaan valokuvia ja kyllä niissä kuvissa näkyy naapuritaotkin. Ajatus ollut ihan se, että myöhemmin näkee miten ympäristö muuttuu. Otamme miehen kanssa satunnaisesti kuvia eri vuodenaikoina, niitä on kiva myöhemmin katsella ja vertailla. Ei kuvata naapureiden äijiä ja muijia.

luvatta ei saa kuvata kenenkään pihaa yms..jos ei lupaa ole annettu..ja mistä tiedät vaikka ois jos räpsinyt kuvia talon kulmalta kun jututti lastasi?pimee on naapuris onneks me päästiin eroon meidän entisistä naapureista ne oli kans sekoja.

Alkuperäinen kirjoittaja eikä:
luvatta ei saa kuvata kenenkään pihaa yms..jos ei lupaa ole annettu..ja mistä tiedät vaikka ois jos räpsinyt kuvia talon kulmalta kun jututti lastasi?pimee on naapuris onneks me päästiin eroon meidän entisistä naapureista ne oli kans sekoja.

Mitähän toikin sääntö tarkoittaa? Jos minä kuvaan esim. lapsia meidän pihalla tai tuossa tiellä pyöräilemässä niin väkisinkin näkyy kuvissa myös naapureiden talot.

emmä sitä kielläkään että jos kuvailis omalta pihalta ja vaikka meijänkin taloa pihaa siinä näkyis..toki meilläkin kuvia joissa saattaa joku naarurin talo vilkahtaa...mutta jos pitää oikeen kotiovelle asti tulla kuvaamaan ja ihan läheltä niin ei helvetti.

Mä olisin ajatellut, että meidän pihalla on jotain sellaiste, jota valokuvausta harrastava olisi halunnut kuvata ja olisin kysynyt, että mitä meinaa kuvata. Vastauksesta riippuen olisin joko antanut luvan tai sitten kieltänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitähän toikin sääntö tarkoittaa? Jos minä kuvaan esim. lapsia meidän pihalla tai tuossa tiellä pyöräilemässä niin väkisinkin näkyy kuvissa myös naapureiden talot.

kyllä kuvatessa pakostikin voi vilaus näkyä esim.naapurin talosta tai muusta mutta lupa pitää kyllä kysyä jos tulee naapurin pihamaalle asti kuvailemaan.ap-han asuu okt.joten se on heidän kotinsa ja pihansa.Ja miettikää jos itse tulisitte töistä niin naapurit ois kuvailemassa teidän kotianne ja pihaanne

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllä kuvatessa pakostikin voi vilaus näkyä esim.naapurin talosta tai muusta mutta lupa pitää kyllä kysyä jos tulee naapurin pihamaalle asti kuvailemaan.ap-han asuu okt.joten se on heidän kotinsa ja pihansa.Ja miettikää jos itse tulisitte töistä niin naapurit ois kuvailemassa teidän kotianne ja pihaanne

Joo, mutta tämä naapuri tuli kysymään lupaa. Ei tarvitse antaa lupaa, mutta ihmetyttää ap:n negatiivinen ja kiukkuinen asenne kun ei edes kysynyt syytä miksi tahtoo kuvata.

No onhan se hämärää, jos aikuinen mies haluaa kuvata vierasta lasta MUTTA en usko että siitä oli kyse.

Itse harrastan valokuvausta ja koikkelehdin ties missä pusikoissa kameroineni. Asiat ovat täysin erinäköisiä linssin läpi, joku ihan tylsä ja normaali juttu voi valokusassa olla aivan eri näköinen.

Ja täällä landella on kyllä ihan ok "lainata" naapurin pihaa juuri esim tuollasissa tilanteissa, tai jos esim lapset haluavat hiihtää/laskea pulkalla...

Et olikohan nyt ihan tarpeellista ap...?

Yhteistyössä