Mitä ajattelisit jos paras (kouluttamaton) ystäväsi kieroilisi itselleen sinun(koulutettu) työpaikkasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuhan kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuhan kysyn

Vieras
Sitten ilmoittaisi että anteeks mutta raha on tärkeämpi Tarvitsin töitä.
Laittaisi kuvia vielä nettiin ns sinun työasu päällä ja valittaisi voikun on "rankkaa".
Ja kieroillut paikan niin että mustamaalannut sinut ja sinä jäisit työttömäksi.
Mitä ajattelisit?

ihan vapaasti, jos paikka kiinnostaa. Minun kaikki ystäväni ovat vaan niiiin paljon korkeammin koulutettuja kuin minä, et enpä usko paikkani ketään moiseen innostavan..

Olen niin hyvä ja pätevä työssäni, ettei kukaan voi paikkaani viedä kieroilulla. Jotkut pätkäsuhteessa olevat työtoverit ovat varmasti paikkaani havitelleet, mutta eivät ole tavoitteissaan onnistuneet. Minä osaan antaa takaisin samalla mitalla.

Millainen työpaikka oikein on kyseessä että noinvain jonkun huhupuheiden perusteella irtisanotaan? Vai oliko vielä koeaika? Kannattaa miettiä oliko laiton irtisanominen.

Ja jos tosiaan "ystävä" olisi minulle tehnyt noin, niin aivan takuulla olisi entinen ystävä.

Toisaalta, tuskin haluaisit enää samaan paikkaan palata jos siellä huhupuheiden perusteella potkitaan työntekijöitä pihalle,

Tarkennan siis kyseessä olisi paras ystäväsi joka todellakin kieroilisi niin että hän veisi työsi sinä jäisit työttömäksi.Olisko hän sinun paras ystäväsi enään?

Minun työpaikkaani ei kyllä kouluttamaton pystyisi hanskaamaan emmekä me käytä työpukuja. Työasun käyttö viittaa siihen, ettei kovin korkean koulutuksen työpaikasta ole kyse.

Ensinnäkin ajattelisin, että tää on provo. Sitten saattaisin ihmetellä, mitä ylipäätään tein sellaisessa työpaikassa, jossa irtisanotaan ihmisiä heppoisin perustein ja palkataan toimeen epäpäteviä henkilöitä pätevän ohi. Lopulta varmaan kiittäisin kaveria ja toivottaisin onnea jatkoon hienossa työpaikassa.

Suuttuisin. Työlemässä pitääkin olla aina vähän kyynerpäätekniikalla jos haluaa ylentyä, mutta ystävyys menee ehdottomasti sen edelle, ja tiedän 1010% ettei kumpikaan parhaista ystävistäni noin tekisi, enkä minä heille. Aika vaarallista tosiaan olisi jos kouluttamaton menisi tulevalle alalleni :O
Joten varmasti ilmottaisin asiasta.

Olen ammatissa johon kouluttamaton ei pääse, joten tiedän varmasti ettei tuollainen tilanne ikinä voi tulla kohdalleni. Mutta en kyllä haluaisi olla työpaikassa jossa A) irtisanotaan jonkun ulkopuolisen haukkumisen perusteella ja B) palkataan töihin kouluttamatonta väkeä. Ilomielin lähtisin muualle ja katkaisisin välit myös tuohon "ystävään".
Toki ensin varmistaisin että hän todella on potkujeni takana.

[QUOTE="tööt";23259784]Minun työpaikkaani ei kyllä kouluttamaton pystyisi hanskaamaan emmekä me käytä työpukuja. Työasun käyttö viittaa siihen, ettei kovin korkean koulutuksen työpaikasta ole kyse.[/QUOTE]

Matala koulutus mielestäsi esim. poliisilla, palomiehellä, lääkärillä, sairaanhoitajalla, armeijan henkilöstöllä jne?

Yhteistyössä