Mitä ajattelet tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parisuhteessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

parisuhteessa

Vieras
Eli olemme mieheni kanssa olleet parisuhteessa 5vuotta. Emme asu yhdessä, kummallakin omat kodit joissa vietämme aikaa yhdessä ja yksin. Meillä on kaksi yhteistä lasta.

miks olette muuten päätyneet tuollaiseen ratkaisuun ?

Siksi kun yhteiselo ei ole onnistunut! Haluaisimme kyllä asua yhdessä, mutta olemme kumpikin niin jääräpäitä että otamme yhteen heti! Tämä sopii meille, on kummallakin "oma pako paikka" ja kuitenkin meillä on molempiin koteihin kummalakin avaimet. Ja olemme perhe. Lapsetkin tykkäävät kun on kaksi kotia vaikka vanhemmat onkin yhdessä. =)

[QUOTE="Liisa";22488345]Hmm, lapsettomalla pariskunnalla ymmärrän tuon ratkaisun, mutta muuten tulee mieleen jonkinlainen tukienhyväksikäyttö :)[/QUOTE]

Samaa ajattelin

[QUOTE="hmm";22488341]Ja arvatenkin lapset asuvat sinun luonasi[/QUOTE]

Kirjoilla ovat minun luonani kyllä, mutta lapset ovat siellä missä haluavat olla. Eli jos olemme miehen kanssa sopineet että kummatkin ovat omissa kotoinaan niin lapset saavat valita minne haluaa mennä/jäädä =) Sanoisin että enemmän ovat kyllä minun kanssani.

Miten lasten ajan jaatte? Asuvatko molemmilla vuorotellen vai pelkästään toisen luon ja toinen vierailee siellä vai miten?
Sama kai se on miten asutte jos se teille on oikea ratkaisu. Sen olen huomannut itsekin, että sukulaisille ja tuttaville harvemmin kelpaa yhtään mikään ;)
Juuri luin lehdestä pareista jotka asuvat erillään vaikka ovat olleet yhdessä vuosikausia jopa kymmeniä vuosia. (Kanerva ja Kiikkokin muistaakseni, heillä tosin ei ole lapsia.) Ihmiset ovat erilaisia ja osa tarvitsee enemmän tilaa, itsenäisyyttä ja yksinoloa. Kunhan te ja lapset olette tyytyväisiä niin se on pääasia!!

[QUOTE="mie";22488360]Samaa ajattelin[/QUOTE]

Odotinkin jo tätä =) Lapsilisät tulevat minun tililleni ja ilman yh-korotusta. Elatusapua ei isä luonnollisesti maksa, koska tulommekin ovat yhteiset. Olemme kummatkin työelämässä joten muita tukia ei tule.

Miten lasten ajan jaatte? Asuvatko molemmilla vuorotellen vai pelkästään toisen luon ja toinen vierailee siellä vai miten?
Sama kai se on miten asutte jos se teille on oikea ratkaisu. Sen olen huomannut itsekin, että sukulaisille ja tuttaville harvemmin kelpaa yhtään mikään ;)
Juuri luin lehdestä pareista jotka asuvat erillään vaikka ovat olleet yhdessä vuosikausia jopa kymmeniä vuosia. (Kanerva ja Kiikkokin muistaakseni, heillä tosin ei ole lapsia.) Ihmiset ovat erilaisia ja osa tarvitsee enemmän tilaa, itsenäisyyttä ja yksinoloa. Kunhan te ja lapset olette tyytyväisiä niin se on pääasia!!

KYLLÄ suku on pahin! :D Vastasinkin jo tuohon lasten aikaan =)

Odotinkin jo tätä =) Lapsilisät tulevat minun tililleni ja ilman yh-korotusta. Elatusapua ei isä luonnollisesti maksa, koska tulommekin ovat yhteiset. Olemme kummatkin työelämässä joten muita tukia ei tule.

eikö noista elareista jouduta kuitenkin tekemään paperit, vaikka niitä ei käytännössä yhteisestä sopimuksesta maksaiskaan ?
entäs sitten,jos sukset menee ristiin ja toinen alkaakin niitä takautuvasti penätä ? onko se mahdollista ?

Emme me ainakaan ole tehty elatusapu sopimusta. Ja jos sukset menisi ristiin niin eihän niitä elareita enää sitten takautuvasti kyllä alettaisi pyytämään. Meillä on ihan samanlainen parisuhde kuin muillakin vaikka eri osoitteissa asummekin. Joten samaa voisin kysyä sinultakin mikäli olet parisuhteessa, jos menee sukset ristiin, alatko takautuvasti haluta elarit? =)

Emme me ainakaan ole tehty elatusapu sopimusta. Ja jos sukset menisi ristiin niin eihän niitä elareita enää sitten takautuvasti kyllä alettaisi pyytämään. Meillä on ihan samanlainen parisuhde kuin muillakin vaikka eri osoitteissa asummekin. Joten samaa voisin kysyä sinultakin mikäli olet parisuhteessa, jos menee sukset ristiin, alatko takautuvasti haluta elarit? =)

eikun mietin vain,kun meidän kaveripariskunnan oli kyllä pakko tehdä elaripaperit, vaikka heilläkin "ero" ei ollut ns.oikea ero ja kumpikaan niitä ei maksa toiselle.mutta mustaa valkosella oli oltava.

[QUOTE="Liisa";22488345]Hmm, lapsettomalla pariskunnalla ymmärrän tuon ratkaisun, mutta muuten tulee mieleen jonkinlainen tukienhyväksikäyttö :)[/QUOTE]

peesi. Lapsettomilla ihan normaalia, mutta lasten kanssa joku asia pielessä/junailtu. Missä lapset asuvat? Vierailevatko erikseen eri kodeissa?

Yksi vaihtoehto on myös itsensä huijaaminen, luullaan että ollaan parisuhteessa, vaikka totuus on jotain muuta. Ei siinä mitään, jos molemmat tiettää, missä mennään. Lapset voisi jättää tällaisten leikkien ulkopuolelleja funtsia hommat loppuun asti.

Uusimmat

Yhteistyössä