Mitä ajattelet aikuisesta, joka ei koskaan juo kahvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
En vain voi sille mitään, että en pidä lainkaan kahvista. Kahvin tuoksu on tosin hyvä, mutta maku ei. En vain kertakaikkiaan pysty juomaan kahvia, ellei siihen sitten sekoita todella paljon maitoa joukkoon, tyyliin kupin pohjalle ihan pieni liraus kahvia ja kuppi täyteen maitoa. Monta kertaa olen yrittänyt juoda kahvia, mutta ei, se ei vain maistu minulle millään. Erityisesti sokerin kanssa se on aivan hirveää. Sitten monet, erityisesti vanhemmat sukulaiset jaksavat aina ihmetellä, että "Etkö sinä vieläkään ole oppinut juomaan kahvia". En ole ja tuskin tulen oppimaankaan, ikää on jo 31v eli jos olisin oppinut juomaan kahvia, niin eiköhän se tähän ikään mennessä olisi tapahtunut.

Ajattelen, että hän ei pidä kahvista. Itse en muuten pidä suodatinkahvista, juon vain espressoa ja siitä tehtyjä kahvijuomia. Meillä ei edes ole "normaalia" kahvinkeittolaitetta.

Että ehkä sillä on vähän valkosemmat hampaat kuin esim. mulla.
t: ~10-11vuotiaasta kahvia litkinyt

Ei meitsikään juo esim. kaljaa, vaikka se tuntuu kahvin ohella olevan yksi suomalainen "pakko tykätä" elintarvike. Ei vaan voi pitää kaikesta.

En mitään erityistä. Mun mies ei juo kahvia, minä juon. Ei siinä ole minusta mitään ongelmaa. Vanhemmat ihmiset tosin Suomessa monesti vähän kummastelevat, mutta en usko, että kyse on mistään paheksumisesta, vaan he ovat vain niin tottuneet tarjoamaan vieraille kahvia, että he hämmentyvät eivätkä oikein tiedä, mitä tehdä kun eihän aikuiselle voi tarjota mehua tai limukkaa... Vai voiko? Jos en joisi kahvia, sanoisin itse vanhemmalla ihmisellä kylässä vaan, että voin ottaa vaikka mehua tai teetä jos on, ja joskus mieheni onkin tehnyt näin. Ei ole ollut mitään ongelmaa. :)

[QUOTE="vieras";27835342]En mitään erityistä. Mun mies ei juo kahvia, minä juon. Ei siinä ole minusta mitään ongelmaa. Vanhemmat ihmiset tosin Suomessa monesti vähän kummastelevat, mutta en usko, että kyse on mistään paheksumisesta, vaan he ovat vain niin tottuneet tarjoamaan vieraille kahvia, että he hämmentyvät eivätkä oikein tiedä, mitä tehdä kun eihän aikuiselle voi tarjota mehua tai limukkaa... Vai voiko? Jos en joisi kahvia, sanoisin itse vanhemmalla ihmisellä kylässä vaan, että voin ottaa vaikka mehua tai teetä jos on, ja joskus mieheni onkin tehnyt näin. Ei ole ollut mitään ongelmaa. :)[/QUOTE]

Mä oon lapsesta asti tottunu siihen, että mun kummit juo teetä joten en pidä sitä mitenkää ihmeellisenä. Itte en pakosta tarvitte teetä, mehua tai limsaa vaan voi juoda ihan kylmää vettäki.

En mitään. Itse varaudun aina vieraiden tullessa niin että on kahvia, teetä ja mehua/limua juotavaksi, kukin juo mitä haluaa. Enkä itsekään kahvia juo läheskään jokapäivä nykyään, aiemmin piti joka aamu saada se kahvikupponen tai ei päivä lahtenyt käyntiin mitenkään.

Että muitakin sellaisia on kuin minä :D Ja ikää on enemmän. Monille tuntuu tuottavan hirveästi vaivaa, kun kahvi ei kelpaa. Helpommalla luulisi pääsevän, kun antaisivat hanasta sitä kylmää vettä, mitä otan mieluummin.

Eihän kaikki edes pysty juomaan kahvia... Itse olen ainakin niin kofeiiniherkkä, että saan istua loppu päivän wc:ssä, jos menen erehdyn kahvia juomaan. :D

Tiedän myös pari refluksitautia sairastavaa, jotka ovat joutuneet lopettamaan kahvin juonnin.

Minäkään en juo kahvia. Vuonna 2010 maistoin pikkutilkan ja heti alkoi päänsärky. Serkun mies sanoo, että pitää opettaa mut juomaan kahvia. Enkö vieläkään osaa?

Mitä osaamista siinä on? Jotkut ei vaan tykkää kahvista, teestä, kaakaosta tmv. Mehu ja limppar kyllä menee.

Mä en juo kahvia, teetä, glögiä, kivennäisvettä, kaljaa, lonkeroa, viiniä, skumppaa tai muitakaan alkoholijuomia. Ja kyllä mua on välillä vähän oudosti katsottu, että "no mitä sulle sitten tarjoisi?". Mä juon ihan mielelläni hanavettä, jos mehua tai limpparia ei ole :). Mun mies ei myöskään juo kahvia, joten on mielenkiintoista nähdä, oppiiko tuo meidän tyttö juomaan kahvia tai teetä :). Mä en koe jääneeni mistään paitsi, vaikken mitään oikein juokaan.

Minäkään en juo kahvia. Vuonna 2010 maistoin pikkutilkan ja heti alkoi päänsärky. Serkun mies sanoo, että pitää opettaa mut juomaan kahvia. Enkö vieläkään osaa?

Mitä osaamista siinä on? Jotkut ei vaan tykkää kahvista, teestä, kaakaosta tmv. Mehu ja limppar kyllä menee.

Joo, jotenki huvittavaa tuo "pitää opettaa juomaan kahvia!" tai "opettele juomaan kahvia". Öööhh, siis miks?

Samaan kategoriaan menee se ku parisen vuotta sitte koulus jouluruokaalus pari luokkakaveria ihmetteli miksen ottanu sitä tätä ja tuota. Sanoon etten tykkää. En kuulemma ymmärrä hyvän päälle. No mielestä ne ruuat on pahoja joita en ottanu. En mitenkää mainostanu asiaa vaan otin omalle lautaselle niitä mistä pidän, mutta muiden piti asiaa päivitellä ku en vain tajua muka.

No, mä en juo kahvia enkä olutta. Lisäksi en tykkää suklaasta. Ja vitsailen sillä itsekin, että omituinen oon. Mitäpä siitä sitten. Muut nauttikoot noista aineista munkin puolesta.

Mulle ihan sama, itse lipitän muutamankin ihmisen annoksen päivässä.
Ainoa mikä välillä ihmetyttää näissä jotka ei kahvista tykkää, on se että miksi koetaan tarpeelliseksi selitellä sitä juomattomuutta?

Usein varsinkin työpaikalla tulee kysyttyä kanssataukoilijalta että juotko kahvia, keitänkö samalla sulle ja vastaus on kolmen minuutin selitys ettei juo koska vatsa ei tykkää, kofeiini ei sovi ja plaaplaaplaa...

Ei tarvii selittää, sanoo vaan ettei tykkää, ihan sama mulle, yritin vain olla ystävällinen.

[QUOTE="vieras";27835592]Mulle ihan sama, itse lipitän muutamankin ihmisen annoksen päivässä.
Ainoa mikä välillä ihmetyttää näissä jotka ei kahvista tykkää, on se että miksi koetaan tarpeelliseksi selitellä sitä juomattomuutta?

Usein varsinkin työpaikalla tulee kysyttyä kanssataukoilijalta että juotko kahvia, keitänkö samalla sulle ja vastaus on kolmen minuutin selitys ettei juo koska vatsa ei tykkää, kofeiini ei sovi ja plaaplaaplaa...

Ei tarvii selittää, sanoo vaan ettei tykkää, ihan sama mulle, yritin vain olla ystävällinen.[/QUOTE]

Jos vastaa, että ei vaan ota, ruvetaan kyselemään, että mitäs sitten otat. Vois kahvinjuojatkin vaan antaa toisen olla juomatta, jos ei haluu. Kaikki osaavat hakea vettä hanasta, jos jano yllättää.