Mitä ajattelet äidistä, joka tuhlaa rahaa omiin menouihin ja tinkiii lapsen menoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaapeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaapeee

Vieras
Elikkä on varaa useisiin omiin harrastuksiin, baarissa käymiseen, vaatteisiin sekä meikkeihin, mutta lapselle ei meinaa mistään löytää sitä rahaa. Esim kun lapsi tarvitsee keväällä uuden puvun niin sitä ruinataan muilta ilmaiseksi ja sitten voivotellaan kuinka ei ole varaa millään ostaa. Tai jos lapsi haluaa kaupasta pikku lelun kerran puolessa vuodessa niin siihen ei ole muka varaa. Kyse ihmisestä joka saa kyllä elarit lapsen isältä, mutta ne rahat menee jostain syystä aina omiin menoihin. Lapselle osta esim vaatteita vasta kun on ihan pakko tai kerjää muilta vanhoja lumppuja. Enkä tarkoita että tarvitsisi olla tickettiä ja moloa, mutta on se nyt aika outua että lapsi kulkee värän kokoisissa vaatteissa.Ja turha lässyttää että menee lapseen rahaa kun tarttee maksaa vuokra ja ostaa ruokaa, tälle ihmiselle maksaa yhteiskunta asunnon.

No vastaus kysymykseen on tietysti että en oikein hyvää ajattele oli se sitten äiti tai isä.
Olen yh koska lasteni isä on kuollut, ja kyllä ilomielin luovun omista menoista
lasteni puolesta jos tarvista on.

[QUOTE="ööö";26034573]Veikkaisin että kyse jostain nuoresta äidistä, jolla vahinkolapsi? Meinaan kuuluu näitä tuttuihin ja meno vähän tuollaista.[/QUOTE]

Itse vähän vanhempana äitinä voin kertoa, että ei se ikä sitä kerro. Tuttavapiirissäni on paljon 30+ ja 40+ äitejä jotka tekevät tuota samaa. Sitä on vaikea ymmärtää tästä vinkkelistä kun itse lapselle hommaa kaiken ensin ja ajattelee vasta sitten omia tarpeitaan. Mutta kukin taaplaa tyylillään.

Minulla myös yksi samanlainen tuttava. Käy esimerkiksi baareissa ainakin kaksi kertaa kuussa, vaikka joutuu sitten menemään loppukuusta leipäjonoon. Mielessä ei tunnut olevan muu kuin se että milloin saa lapsen hoitoon ja pääsee baariin. Ja tuhlaa omiin vaatteisiin todellakin paljon rahaa, lapsen vaatteet on sitten mitä on...on tämäkin tapaus muuten yksinhuoltaja, mutta kyllä näitä on ihan parisuhteissa olevissakin.

No riippuu lapsen iästä. Olen itse 30+ äiti, ja kyllä minä saatan laittaa omiin vaatteisiini enemmän rahaa kuin lapsen vaatteisiin. Itselleni on todella tärkeää, että vaatteet ovat oman tyylini mukaiset ja istuvat hyvin, kun taas lapselle merkitsee vain se, että vaatteet ovat mukavan tuntuiset ja lämpimät. Joten vaikka olisi kiva ostaa nettikaupasta jotain kalliita Muru-vaatteita, ostankin halvalla kirppikseltä lapselle käytettyjä. Itselleni ostan kyllä myös paljon kirppikseltä, mutta omalla kohdalla ei riitä vain se, että on oikea koko ja "ihan ok vaate". Lapsen kohdalla kelpuutan, kunhan ei ole mitään tosi tyhmiä kuoseja/kuvia tai ihan rumia värejä. Eli lapsen vaatteissa en panosta niinkään ulkonäköön.

Sitten kun lapsi itse alkaa haluta jotain tietynlaista, sitten sen toki otan mahdollisuuksien mukaan huomioon. Eikä lapsellani nytkään mitään rumia vaatteita ole, mutta jonkun mielestä tietysti voi olla, etten ole panostanut riittävästi. Lapsella on sellaisia perusvaatteita. Ajattelen, että sekin aika varmaan tulee joskus, kun lapsen vaatteisiin oikeasti menee rahaa. Joten siksi nyt tuntuu ihan kivalta löytää hyvin halvalla vaatteet.

Elikkä on varaa useisiin omiin harrastuksiin, baarissa käymiseen, vaatteisiin sekä meikkeihin, mutta lapselle ei meinaa mistään löytää sitä rahaa. Esim kun lapsi tarvitsee keväällä uuden puvun niin sitä ruinataan muilta ilmaiseksi ja sitten voivotellaan kuinka ei ole varaa millään ostaa. Tai jos lapsi haluaa kaupasta pikku lelun kerran puolessa vuodessa niin siihen ei ole muka varaa. Kyse ihmisestä joka saa kyllä elarit lapsen isältä, mutta ne rahat menee jostain syystä aina omiin menoihin. Lapselle osta esim vaatteita vasta kun on ihan pakko tai kerjää muilta vanhoja lumppuja. Enkä tarkoita että tarvitsisi olla tickettiä ja moloa, mutta on se nyt aika outua että lapsi kulkee värän kokoisissa vaatteissa.Ja turha lässyttää että menee lapseen rahaa kun tarttee maksaa vuokra ja ostaa ruokaa, tälle ihmiselle maksaa yhteiskunta asunnon.

Meidän avoimessa pk:ssa kävi aiemmin tällänen äiti ja mua pisti niin totta vie vihaksi. ne lapset kulki kirjaimellisesti ryysyissä, vaatteet oli aina väärän kokoisia, joko liian isoja tia liian pieniä ja niissä oli reikiä, mmm housujen polvissa ja sukat oli aina reikäiset. Perusteena se, että ei niille kannata ostaa kun kasvavat niin nopsaa. No ois ees paikannu ne reiät nii ois ollu asteen siistimpää. Itsellään oli vimpan päälle kuteet ja ajo uudella citymaasturilla ja matkusteli yksin (lapset jäi aina isän kanssa kotiin). Kerran mentiin metsäretkelle avoimesta, oli syyskuun puoliväli ja tämän tyypin lapset tuli sinne sandaaleissa :O muiden lapset oli kumpparit jalassa. Äiti vaan sitte katteli toisten lasten kumppareita ja totes että kai hänenkin pitäis ostaa lapsille mutta kun ei o varaa. Kuitenki hällä oli sit varaa seuraavalla viikolla taas lähteä kylpylälomalle viikonlopuksi - yksin.
Ei vaan mee mun jakeluun sellanen joo. Ei toki myös sekään että lapsilla on kaikki viimeisen päälle ja mamma kulkee ryysyissä, se on sitte toinen ääripää joita kans on tullu nähtyä.

Tietenkin on todella väärin, että lapsi ei saa juuri mitään ja äiti saa kaikkea ekstraakin.

Toisaalta, en myöskään ymmärrä sitä vastakohtaa tälle. Eli, että äiti kulkee 10v vanhoissa kulahtaneissa farkuissa eikä ole rahaa käydä kampaajalla, mutta taaperolla on Ticket to Heavenin haalari. Ihan hyvin se taapero pärjää Lassiellakin. Myöskään ei tarvitse lopettaa lapsen synnyttyä kaikkia harrastuksiaan, olla läsnä 100% lapsen hereilläoloajasta, pyöriä vain lapsen ympärillä ja panostaa vain lapseen. Saa olla omaa elämääkin, mutta tietysti jollain tavalla lapsen tarpeet ensin. Mutta, kyllä vaan äiti saa ostaa sen Ticketin sijaan vaikka Travallen ja käydä loppurahoilla baarissa jos tahtoo.

Yhteistyössä