Mitä aikuisen on luvallista tehdä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "just just"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"just just"

Vieras
Sainpahan sitten tänään sitten niin ihastuttavaa kommentointia serkultani, että kun kuulemma minä en käyttäydy ja harrasta asioita, joita kuulemma päälle 35 vuotiaan naisen pitäisi olla ja tehdä ollakseen "sosiaalisesti hyväksyttävä".

Että sehän on aivan kauheaa, että minä pelaan tietokonepelejä, kuuntelen metallia, pidän sarjakuvista ja fantasiakirjosta, en juurikaan meikkaa, en shoppaile ja tyylistä ja aikuismaisesta pukeutumisesta en tajua mitään. jne...

No, eipä hänen mielipiteensä minua sinänsä haittaa, mutta alkoi vaan kiinnostamaan, että millaisia millaisia mielipiteitä muilla on asian suhteen; oletko itse saanut kommentteja siitä, miten joku tekemäsi ja pitämäsi asia on lapsellista tai onko itselläsi jokin mielipide siitä, miten tietyn ikäisen ihmisen on soveliasta käyttäytyä ja harrastaa.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Anna mennä toisesta korvasta ulos! Itse oon saanut ihmettelyä vanhalta anopilta kun en leivo pullaa.. Tuon vielä jotenkin ymmärtää, ajat oli ennen toisenlaiset ja hyvä vaimo leipoi pullaa miehelleen. Mutta nuori ihminen ja nykyaika, jokainen tehköön sitä mikä itseä kiinnostaa. Näin elän ja opetan lapsellenikin.

Mä luen japanilaista sarjakuvaa (mangaa) ja katson animea, ikää 30. Yli 10 vuotta on kuulunut harrastuksiini, ja tästä olen kyllä melko hyshys. Ei sillä, että varsinaisesti häpeäisin mitään, en vain jaksa kummasteluja tai kulmien kohotteluja, tai tiettyyn ryhmään leimautumista, kun en oikein muuten täytä asianharrastajien stereotypioita.

Heh, en mäkään muuten meikkaa juurikaan, tykkään fantasiasta ja pelaan tietokonepelejä. Noita vaan en ole älynnyt kauhistella. :D Kaipa tässä pitää niitäkin alkaa hämmästelemään. ;)

Mutta joo, minusta kukin taaplaa tyylillään, kunhan ei vahingoita muita. Kuten ylläolevasta käy ilmi, olen kuitenkin hiukan tietoinen yleisestä mielipiteestä, mutten selvästi läheskään tarpeeksi.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Tuon serkun ikä kiinnostaisi sikäli, että mietin, mistä perspektiivistä tätä aikuismaisen käytöksen puutetta arvioi (eli onko 75v, 35v vai 15v).

Aloituksessa kuvailemasi kiinnostuksen kohteet (ja kohteettomuudet) osuivat aika hyvin myös tähän 35v epäaikuiseen. :D Lisätään listaan vielä roolipelit, lautapelit ja larppaaminen, mutta myös vastapainoksi eläkeläisharrastukset ristikon täyttö ja lintubongaus...

Joillekin toi ryhmäpaine on liikaa ja pitää sulautua sitten harmaaseen massaan. En kyllä oikein ymmärrä mitä helvettiä se kuuluu kenellekkään mitä aikuinen ihminen tekee. Emme elä Pohjois-Koreassa kim jöng ping pong puvut päällä.

Ikäloppuna tätsykkänä voin todeta, että aina löytyy niitä tasapäistäjiä ja joilla on itsellään tukahduttavan ahdistava tarve täyttää muiden odotukset elämässään. Sanon sellaisia näkymättömiksi ihmisiksi, sillä he eivät saa kosketusta sisikuntaansa saati hahmottaisivat omaa vaikutustaan muihin. He luulevat tekevänsä oikein, neuvovat myös muita, koska eivät vaan tiedä mitä on olla oma itsensä.

Ikä ja aika on vain määre, mutta ei niihin pidä pelkästään tuijottaa.

• Tykkää
Reactions: Sirius-eläin
Eihän tommosia kommentteja voi ottaa tosissaan. Kukaan ei ole muistaakseni mulle mitään tuollaista sanonut, mutta jos sanois, niin varmaan saisi vastaukseksi epäuskoista naurua, niin absurdia semmonen olisi. Ja sen jälkeen pienen selonteon aiheesta mitä elämä ja onnellisuus on :P
Vai vielä sosiaalisesti hyväksyttävä! :D Voi ei. Mut on se varmaan rankkaa koittaa kuulua johonkin kuviteltuun ryhmään noin kovasti.

Nää ihmiset on kyllä hauskoja: "jos et tee asiaa X tai teet asiaa Y, et voi olla aikuinen." Äläkä ole huolissasi, mä tunnen (39 vuotiaan prlaavn mieheni kautta) paljon sua vanhempiakin pelaajia, vanhin nainen taitaa olla jo melkein 70... Lisäksi tiedän useamman 60 tienoilla oleva pariskunnan. Ja nää pelaavat esim. Wow:a.

Niin tuo on kyllä niin hauskaa tuo ihmisten luokittelu. Se mitä tietyn ikäisenä pitäisi harrastaa tai miltä pitäisi näyttää. Esimerkiksi Se mikä ulkonäkö tai olemus pitäisi olla, kun naisena harrastan moottoripyöriä. Se asia jaksaa olla ihmetyksen aihe useimmiten, kun joku siitä ekaa kertaa kuulee. Se on vain harrastus muiden joukossa. Ehkä Se siksi ihmetyttää, kun harrastan myös urheilua ja pidän teatterista, puutarhan hoidosta, matkustelusta, kauniista vaatteista jne. Aika monenmoista kiinnostuksen kohdetta siis laidasta laitaan. Olen vain ajatellut, että ihmiset lokeroivat muut yleensä tiettyyn muottiin. Moottoripyöräilijäkö viihtyy sitten pelkästään 24 h tien päällä tai rassaamassa tallilla pyörää.

Tuollainen kommentti kertoo, että henkilöllä on vanhentunut ajatusmaailma. Nykyään ei ole samanlaisia rajoja kuin esim. vielä 80-luvulla, teinit ja vanhemmat ja vielä isovanhemmatkin voivat käydä samoilla festareilla fanittamassa yhtä lailla Tähkää kuin Cyrustä, futista on tarjolla joukkueet 5-105 v. ikäisille ja vaatteet enemmänkin henk.koht. maun kuin jonkin yleispätevän säännön mukaan.