Mitä 3v. tytölle päälle hautajaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmi"

Vieras
Tätini hautajaiset on tulossa. Mitä 3v. tytölle päälle? Pitääkö olla kokonaan mustaa? Nyt ei ainakaan mustaa mekkoa löydy. Käykö vaaleasävyinen juhlamekko ja valkoinen pitsibolero ja valkoiset sukkahousut? Entä kengät? Pitääkö olla mustat?

Miksi noin kokovaalea asu? Itse laittaisin lapselle päälle kyllä jotain tummaa, vaikka mustaa ei olisikaan. Vaalea mekko, valkoinen bolero ja valkoiset sukkikset kuulostaa hieman turhan vaalealta kokonaisuudelta. Nyt saa alesta halvalla juhlavaatteita ja kirppariltakin varmaan, jos ei halua kovasti investoida.

3-vuotiaalle laittaisin jo tummaa päälle hautajaisiin. Tummansininen ja tummanharmaa mekon värinä olisi ihan ok, ehkä jopa tumma viininpunainen kävisi hätätilassa. Mustat kengät, kyllä. Ihan vauvalla valkoinen on ok, mutta 3-v on jo mun mielestä sen iän ohittanut. Valkoinen paita sopii toki.

värillä ei mitään väliä, kunhan on siistit (juhla)vaatteet.
Eli ei farkut ja lenkkarit, ei edes uudet, vaan vaikka just mekko.
Valkoinen paita ja liivimekko on aika klassikko.
Kaupoissa on just nyt tietenkin kesävermeitä vielä, mutta mulle tuli mieleen et jos löytäis viininpunaisen, tummanvihreän tai tummansinisen samettimekon - ja ottais yhtä kokoa isomman, niin se käy vielä joulujuhliinkin.

ja höpöhöpö tarvitse mitään mustia kenkiä erikseen ostaa hautajaisia varten.
Mun lapset oli toissa vuonna hautajaisissa KUOMASAAPPAISSA (kirkko- ja hautuumaaosuuden), koska mikä järki olis ollut maksaa 100e kengistä joita käytetään KERRAN.

Ei ole kolmevuotias vielä "semmoisessa iässä". Sehän vielä suttaa päälleen syödessään, ihan turha laittaa Dioria tai Burberryä...

[QUOTE="www";24317561]ja höpöhöpö tarvitse mitään mustia kenkiä erikseen ostaa hautajaisia varten.
Mun lapset oli toissa vuonna hautajaisissa KUOMASAAPPAISSA (kirkko- ja hautuumaaosuuden), koska mikä järki olis ollut maksaa 100e kengistä joita käytetään KERRAN.

Ei ole kolmevuotias vielä "semmoisessa iässä". Sehän vielä suttaa päälleen syödessään, ihan turha laittaa Dioria tai Burberryä...[/QUOTE]

Mustia ballerinoja saa kaupasta 10 e. Eikä kukaan ole sanonut että pitäisi mitään merkkivaatetta olla, vaan juhlava tumma asu.

[QUOTE="www";24317561]ja höpöhöpö tarvitse mitään mustia kenkiä erikseen ostaa hautajaisia varten.

Ei ole kolmevuotias vielä "semmoisessa iässä". Sehän vielä suttaa päälleen syödessään, ihan turha laittaa Dioria tai Burberryä...[/QUOTE]

Niiin tyypillinen palstakirjoitus kuin olla ja voi. Vaihtoehtoja on joko Kuomat tai Dior ja Burberry, ei mitään siltä väliltä.
Huoh.

Kesällä tuskin kukaan laittaa Kuomia jalkaan. :whistle: Eikä kukaan ole puhunut MERKKIvaatteista vaan JUHLAvaatteesta. Esimerkiksi meillä lapsilla oli hautajaisissa kirpparilta ja huutonetistä ostetut juhlavaatteet. Tytön sandaalit oli uudet, ne maksoi muistaakseni 10€. Eli kallista ei suinkaan ole.

Enkä ymmärrä tuota ajattelutapaa ettei juhlavaatteita osteta juhlia varten. Mitä varten sitten? Vai onko se niin ettei raaskita muutamaa euroa laittaa lapsiin. jo pelkästä kunnioituksesta juhlien järjestäjää, tai tässä tapauksessa ehkä vainajaa, kohtaan kuuluu pukeutua asiallisesti.

Lapsi voi mennä minkä värisissä vaatteissa tahansa hautajaisiin kunhan nyt ei ihan ole ruutua ja raitaa ja kukkaa ja mehiläistä. Ei tarvitse olla mitkään "hautajaisvaatteet". Mieluummin vaikka kokovalkoisissa kuin puna-keltaisissa vaatteissa.

Me oltiin siskon kanssa (2,5v ja 4,5v oli sillon ikää) oman paappamme hautajaisissa muuten ihan valkoisissa mutta äiti oli ommellut meille jostain mustasta/tumman harmaasta kankaasta hameet. Oli siis jotkut sukkikset + neuletakkia, ajankohta oli loppukevättä. Kenkiä en muista, todennäköisesti jotkut mitkä löytyi valmiina.

Mielummin kokovalkoisessa tai muuten vaaleassa kuin joku kirkkaanpunainen (tai vastaava) mekko päällä.

Mulla on kohta mun ukkini hautajaiset ja juuri katsottiin lasten vaatetus kuntoon. Isoimmalla tytöllä on musta vekkihame, valkoinen kauluspaita, musta liivi, valkoiset sukkikset ja mustat juhlakengät. Nuoremmalla tytöllä on tummansininen kotelomekko, alla valkoinen juhlateeppari, valkoiset sukkikset ja valkoiset juhlakengät. Tytöillä lisäksi valkoiset villatakit. Pojalla on tummansiniset suorat pätkät, vaaleansininen kauluspaita, tummansinikuvioinen kravatti ja tummansiniset juhlakengät. Lisäksi tummansininen villatakki.

Yhteistyössä