Mitä 2kk vauvan kuuluisi "osata"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meilläkin kannatetaan päätä jo hyvin ja hymyilläänkin, tosin ei niin paljon kuin esikoinen aikanaan :( Vähän myös äännellään. Kuinka paljon pidätte tämän ikäistä lattialla ja seurustelette hänen kanssaan? Entä kuinka paljon muilla tämän ikäiset nukkuvat ja syövät?

lattialle ei olla pidetty oikeestaan ollenkaan vielä koska ei siellä viihdy, seurustelen pojan kanssa melkeen aina, kun hän on hereilla ja hyvällä tuulella, en tietenkään niin että olen kokoajan äänessä taukoamatta :D ensi kuussa kun on 3kk ajattelin puuhamaton hommata, kun ehkä ymmärtää sitten vähän enemmän sen päälle. meillä nukutaan muutaman päiväunet, illemmalla pidemmät 2-3h. sitten tulee yleensä parin tunnin huutoputki (koliikki) ja yöunille nukahdetaan 22-23 ja herää pari kertaa syömään yöllä mutta nukahtaa samantien uudelleen, aamulla herää 79 aikaan yleensä. poika söi alussa todella paljon mutta nyt on syönnit tasoittuneet, ei syö tissia vaan on korvikkeella, kerta annos on yleensä 90ml. syö 2-4h välein. vaihtelee.

lattialle ei olla pidetty oikeestaan ollenkaan vielä koska ei siellä viihdy, seurustelen pojan kanssa melkeen aina, kun hän on hereilla ja hyvällä tuulella, en tietenkään niin että olen kokoajan äänessä taukoamatta :D ensi kuussa kun on 3kk ajattelin puuhamaton hommata, kun ehkä ymmärtää sitten vähän enemmän sen päälle. meillä nukutaan muutaman päiväunet, illemmalla pidemmät 2-3h. sitten tulee yleensä parin tunnin huutoputki (koliikki) ja yöunille nukahdetaan 22-23 ja herää pari kertaa syömään yöllä mutta nukahtaa samantien uudelleen, aamulla herää 79 aikaan yleensä. poika söi alussa todella paljon mutta nyt on syönnit tasoittuneet, ei syö tissia vaan on korvikkeella, kerta annos on yleensä 90ml. syö 2-4h välein. vaihtelee.

Kiitos vastauksestasi :) Kun mä tunnen itteni jotenki riittämättömäksi kun on kaksi vauvaa ja pieni esikoinen. Koko ajan tarkkailen vauvoja ja mietin onko niillä kaikki hyvin ja onko nillä hyvä olla. Nukkuvat yöt hyvin yhdellä syötöllä ja aamupäivästä vaunuissa 4h unet. Herättyään syövät ja vaihdetaan vaipat ja seurustellaan ja taas menevät nukkumaan pariksi tunniksi. Meillä mennään osittaisimetysellä ja pumpattua maitoa ja korviketta menee n.600ml päivässä + parit tissikerrat päälle. En tiiä miks mietin nyt näin paljon kaikkea..

mulle lapsi on esikoinen ja oon kans kokoajan huolissani kaikesta, mutta eikös ne äidit oo aina;) kyllä toi musta kuulostaa ihan hyvältä =) eikä niille tarviikkaan kokoajan höpötellä, kyl ne vauvat kaipaa sitte välillä sitä omaakin rauhaa niinku me aikuisetki.

Ompas teille pieni toi kerta annos.. täällä menee ihan hirveesti enemmän. Vaikka on pieni kokoinen vauva niin kerta annos on 160ml ja syö 3h välein. Yö unille tankkaa 200ml.

Mutta ap:lle niin täällä vauva hymyilee ja kiljahtelee.. ei vielä hirveästi höpöttele. Pitää päätä jo hienosti pystyssä ja tarkaavaisesti seurailee katseellaan. Pari kertaa vaua on kääntynyt mahalta selälleen ja pyörii mahansa ympäri. Päivällä nukkuu max. 2 päikkärit, melko lyhkäset ja menee yö unille klo 22 ja herää aamulla 8-10 aikaan.. ei syö öisin..

Yhteistyössä